Δεν νομίζω πως υπάρχει ένας άνθρωπος από όλους όσοι θα διαβάσουν αυτό το κείμενο που αμφισβητεί την επέλαση του ChatGPT. Το μέχρι πρότινος άγνωστο επίτευγμα, παιδάκι της Τεχνητής Νοημοσύνης, έχει γίνει σύμβουλος της καθημερινότητας για πάντα. Ακόμα και για θέματα ομορφιάς. Μια νέα έκθεση από την Spate δείχνει ανάγλυφα την τάση. Στην παρούσα φάση, η Google είναι ακόμα κυρίαρχη στην αγορά των μηχανών αναζήτησης. Το ChatGPT, ωστόσο, αποτελεί πλέον περίπου το 7% του συνολικού μεριδίου αναζήτησης και περίπου το 4,3% των αναζητήσεων που έχουν σχέση με την ομορφιά, συγκεκριμένα.

Μεταξύ αυτών των αναζητήσεων, οι καταναλωτές αναζητούν συχνότερα μακιγιάζ, ακολουθούμενο από περιποίηση δέρματος και στη συνέχεια περιποίηση μαλλιών. Οι αναζητήσεις για «κραγιόν», «foundation», «κερί» και «άρωμα», για παράδειγμα, ανεβαίνουν ταχύτατα στο ChatGPT. Αντίθετα, αναζητήσεις που σχετίζονται με τα μαλλιά, όπως «χτένισμα» ή «κούρεμα», πηγαίνουν πολύ περισσότερο προς την Google, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της έκθεσης.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Πως μυρίζει ένα φουτουριστικό άρωμα; 3 oud προτάσεις που θα σας συνεπάρουν

Η έκθεση της Spate

Τον Αύγουστο, το ChatGPT κατέγραψε λίγο πάνω από το 18% όλων των αναζητήσεων που αφορούν στη λέξη «foundation». Σύμφωνα με την έκθεση συγκέντρωσε περίπου 344.000 ερωτήματα σε σύγκριση με 1,6 εκατομμύρια μέσω της Google. Το ChatGPT αντιπροσώπευε επίσης περισσότερο από το 41% ​​όλων των αναζητήσεων για «contouring» κατά την περίοδο αυτή. Η αναζήτηση κατέγραψε μικρότερο όγκο 110.000 αναζητήσεων σε όλη την Google και το ChatGPT μαζί. Δείχνει, ωστόσο, ότι οι καταναλωτές αναζητούν στο ChatGPT προτάσεις τεχνικής ειδικότερα. Είναι ενδεικτικό πως το chatbot δέχτηκε επίσης το 31,7% όλων των αναζητήσεων για το keyword «φυσική εμφάνιση» τον Αύγουστο.

Όσον αφορά το κραγιόν, το οποίο είναι το δεύτερο προϊόν ομορφιάς στην αναζήτηση του ChatGPT, τα κορυφαία ερωτήματα περιελάμβαναν «αντίγραφα για το Fenty Gloss Bomb Heat», «καλύτερο κραγιόν για άνω των 50» και «Kylie lip kit vs. Nyx Butter Gloss». Για τις αναζητήσεις του keyword «φυσική εμφάνιση» στο ChatGPT, τα κορυφαία ερωτήματα περιελάμβαναν «πώς να αποφύγετε το μακιγιάζ που μοιάζει παστωμένο», «εξήγηση των διαφορών λαμπερού – φυσικού – απαλού ματ» και «καλύτερα skin tints για φυσικό φινίρισμα».

Μπορείτε να διαβάσετε ακόμη: Ποια είναι τα κορυφαία beauty brands στην Τεχνητή Νοημοσύνη;

Στην περιποίηση της επιδερμίδας συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον για το κλασικό skincare είναι υψηλό. Παράλληλα, το αντηλιακό είναι το κορυφαίο προϊόν σε όγκο αναζητήσεων στο ChatGPT, αν και η πλατφόρμα αντιπροσωπεύει μόνο το 7,1% των αναζητήσεων που αφορούν στα αντηλιακά. Το toner, αν και μικρότερο σε όγκο, είναι το κορυφαίο προϊόν περιποίησης δέρματος σε μερίδιο αναζήτησης στο ChatGPT, με το 17,4% των σχετικών με toner ερωτημάτων να περνούν μέσα από την πλατφόρμα.

Οι 5 κορυφαίες ChatGPT αναζητήσεις σε μακιγιάζ και περιποίηση δέρματος

Είναι χαρακτηριστική η ανάλυση των πέντε κορυφαίων αναζητήσεων που αφορούν στο μακιγιάζ και την περιποίηση δέρματος. Η έρευνα του Spate αποτυπώνει τον όγκο στο ChatGPT για τον Αύγουστο.

Στο μακιγιάζ, το makeup είναι πιο ψηλά από κάθε άλλη αναζήτηση με μερίδιο ChatGPT στο 18,1% (343.900, Google: 1,6 εκατ.). Στη συνέχεια το κραγιόν, με μερίδιο 14,4% (134.800, Google: 798.400). Τρίτο το concealer, σε απόσταση αναπνοής επί ποσοστιαίας βάσης, με μερίδιο ChatGPT στο 18,7% (132.600, Google: 577.200). Το μάσκαρα και το eyeliner συμπληρώνουν την πεντάδα του μακιγιάζ με μερίδια ChatGPT 6,5% και 5,8% αντίστοιχα (απόλυτοι αριθμοί: chat στις 86.300 και Google 1,2 εκατ.για το μάσκαρα, chat στις 73.800 και Google στα 1,2 εκατ. για το eyeliner).

Στην περιποίηση δέρματος, και ειδικά στην περιποίηση προσώπου, τα ποσοστά και οι αναζητήσεις εκτοξεύονται. Το μερίδιο του ChatGPT φτάνει το 38,3% με 189.600 αναζητήσεις, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στη Google είναι 305.200. Το αντηλιακό έχει μερίδιο 7,1% και 154.200 με 2 εκατ. αναζητήσεις στο Google. Στη συνέχεια, οι ουλές επίσης με 7,1% και 148.900 αναζητήσεις στο ChatGPT (Google στο 1,9 εκατ.). Τέταρτη θέση στην πεντάδα τα σπυράκια και η ακμή με 5,7% (124.300 σε απόλυτους αριθμούς έναντι 2,1 εκατ. στη Google). Τελευταίο το toner με ένα εντυπωσιακό 17,4% (115.400, έναντι 547.100 στην Google).

Photo credit: