Η πρόσφατη φωτογραφία του Αποστόλη Τότσικα να ποζάρει με κόκκινο κραγιόν στον φακό της γυναίκας του Ρούλας Ρέβη, έφερε ξανά στο προσκήνιο την ανατροπή στερεοτύπων γύρω από τον «ανδρισμό». Θα αναρωτηθείτε: ένα κραγιόν (δεν) κάνει τον άνδρα; Όχι, φυσικά, ένα κραγιόν δεν κάνει τους άνδρες λιγότερο “άνδρες”. Το κραγιόν, όπως και κάθε στοιχείο εμφάνισης, δεν ορίζει την ταυτότητα, αλλά την ελευθερία έκφρασης. Αυτό που «κάνει» έναν άνδρα είναι η αυτοπεποίθηση, η ακεραιότητα, η ευαισθησία, η συνέπεια, η ειλικρίνεια και όχι το αν φορά μακιγιάζ. Αντίθετα, ένας άνδρας που τολμά να φορέσει κραγιόν, να παίξει, να πειραματιστεί, δείχνει σιγουριά και απελευθέρωση από τα στερεότυπα.

Η άνοδος του ανδρικού μακιγιάζ

Πολλοί άνδρες φορούν μακιγιάζ εδώ και χρόνια και η ιδέα ενός ανδρικού «beauty look» κερδίζει συνεχώς έδαφος. Στην πασαρέλα εμφανίζονται άνδρες μοντέλα με κονσίλερ, ρουζ, κοντούρ και καλοσχηματισμένα φρύδια, δείχνοντας ότι η φροντίδα της επιδερμίδας και η αισθητική λεπτομέρεια δεν είναι πλέον προνόμιο μόνο των γυναικών. Για παράδειγμα στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης, οι σχεδιαστές παρουσίασαν ανδρικά looks που υπογράμμιζαν την αρρενωπότητα με ένα καλοσχηματισμένο, αλλά διακριτικό μακιγιάζ, δείχνοντας ότι η έννοια του «ανδρικού στιλ» επεκτείνεται πλέον και στην ομορφιά.

Παράλληλα, η τάση αυτή ενισχύεται από τα social media. Influencers και TikTokers προωθούν το ανδρικό μακιγιάζ με βίντεο «Get Ready With Me», tutorials και συμβουλές, δείχνοντας ότι η φροντίδα του προσώπου είναι μια ανάγκη για όλους.

Η βιομηχανία ομορφιάς προσαρμόζεται

Η βιομηχανία ομορφιάς φαίνεται να προπορεύεται της κουλτούρας, δημιουργώντας προϊόντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες του ανδρικού δέρματος. Από μολύβια φρυδιών που «συγχωρούν» το βαρύ χέρι μέχρι ενυδατικές κρέμες και lip balms, οι λύσεις που προσφέρονται εξυπηρετούν διακριτικά και φυσικά αποτελέσματα. Ο στόχος είναι η «μη-ανιχνεύσιμη» εφαρμογή: μια φρέσκια και καθαρή εμφάνιση που δεν επιβάλλει την παρουσία του μακιγιάζ.

Τα τελευταία χρόνια, brands όπως ο οίκος Dior και ο οίκος Chanel έχουν λανσάρει ειδικές σειρές για άνδρες, με προϊόντα που απευθύνονται σε αρχάριους αλλά και σε πιο έμπειρους χρήστες, δείχνοντας ότι το ανδρικό μακιγιάζ δεν αποτελεί εφήμερη μόδα, αλλά μια σταθερή τάση. Η διαφοροποίηση από το γυναικείο μακιγιάζ είναι εμφανής: ενώ οι γυναίκες συχνά στοχεύουν σε λαμπερή («dewy») επιδερμίδα, οι άνδρες προτιμούν ματ φινίρισμα και διακριτική εφαρμογή.

Η φωτογραφία με τον Αποστόλη Τότσικα

Η φωτογραφία με τον ηθοποιό να ποζάρει με κόκκινο κραγιόν έγινε viral και αποτέλεσε αφορμή για μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με την εικόνα του άνδρα σήμερα. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: η αυτοπεποίθηση και η ελευθερία στην έκφραση δεν έχουν φύλο.

Αυτό που καταδεικνύει η τάση είναι ότι το μακιγιάζ για άνδρες δεν αφορά μόνο την αισθητική. Πρόκειται για έναν νέο «αισθητικό κώδικα», όπου η φροντίδα της εικόνας είναι αξία και όχι θέμα κοινωνικής πίεσης.