Χριστούγεννα 2025: Ποια προϊόντα ομορφιάς θα εξαφανιστούν πρώτα;
Με την οικονομική συγκυρία πιο ιδιαίτερη από ποτέ, όλοι περιμένουν με αγωνία να δουν πώς θα κινηθεί εμπορικά η ομορφιά τα φετινά Χριστούγεννα.
Η εορταστική περίοδος είναι προ των πυλών, και η βιομηχανία της ομορφιάς λαμβάνει θέση. Από οικονομική άποψη, αυτή είναι μια από τις πιο σημαντικές στιγμές της χρονιάς, ωστόσο το τοπίο σαφώς διαφέρει από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με πρόσφατα άρθρα, οι αναλυτές του κλάδου αναμένουν θετική απόδοση για την ομορφιά, αλλά μέτρια ανάπτυξη καθώς οι κατηγορίες και οι συμπεριφορές των καταναλωτών αλλάζουν.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (52%) είχαν ξεκινήσει τις αγορές δώρων για τις γιορτές πριν από τον Οκτώβριο. Ταυτόχρονα, η ευρύτερη καταναλωτική εμπιστοσύνη παραμένει υποτονική. Είναι χαρακτηριστικός ο Δείκτης Κλίματος Οκτωβρίου (October Sentiment Index) του Πανεπιστημίου του Michigan έδειξε τρίτη συνεχόμενη μηνιαία πτώση. Συγκεκριμένα, είναι ψηλότερα από ότι τον Απρίλιο, όταν ο Donald Trump εισήγαγε για πρώτη φορά νέους δασμούς, αλλά χαμηλότερα από ό,τι τον Ιανουάριο.
Σε αυτό το πλαίσιο, ωστόσο, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε πως η ομορφιά δείχνει ένα βαθμό ανθεκτικότητας. Όπως διαβάζουμε από τα reports ειδικών, «το καταναλωτικό κλίμα απέναντι στην ομορφιά είναι διαφορετικό από το καταναλωτικό κλίμα συνολικά».
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Τα Χριστούγεννα μόλις απέκτησαν την πιο σέξι εκδοχή τους στη συλλογή του οίκου Guerlain
Ποιες κατηγορίες θα ηγηθούν στην ομορφιά;
Οι ειδικοί αναμένουν ότι τα αρώματα και η περιποίηση της επιδερμίδας θα δείξουν τη δύναμή τους την τρέχουσα εορταστική περίοδο. Σύμφωνα με έρευνα της Circana, το 60% των καταναλωτών σκοπεύει να κάνει αγορές προϊόντων ομορφιάς τόσο online όσο και σε καταστήματα. Τα αρώματα έχουν την 1η θέση στη σχετική λίστα. Η περιποίηση δέρματος, το μακιγιάζ και την περιποίηση μαλλιών είναι στη δεύτερη, τρίτη και τέταρτη αντίστοιχα.
Εν τω μεταξύ, τα εργαλεία μαλλιών είναι επίσης έτοιμα για μια αύξηση: σχεδόν το ένα τρίτο των ετήσιων πωλήσεων για ορισμένες μάρκες εργαλείων μαλλιών συμβαίνει κατά την περίοδο των διακοπών, με το κοινωνικό εμπόριο (κυρίως μέσω του TikTok Shop) να κατέχει ένα μεγάλο μερίδιο. Αντίθετα, τα ακριβά προϊόντα μακιγιάζ μπορεί να σημειώσουν μικρότερη ανάπτυξη, κυρίως επειδή έχουν λιγότερες «πρωτοποριακές» καινοτομίες και οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί.
Η αξία, τα πακέτα και η εμπειρία έχουν σημασία
Με τις οικονομικές πιέσεις να παραμένουν (πληθωρισμός, πιο περιορισμένα budgets στα νοικοκυριά, μικρότερη περίοδος αγορών), η έννοια της αξίας είναι στο επίκεντρο. Ως αποτέλεσμα, τα brands που δίνουν έμφαση στο πακέτο, τα σετ δώρων και τις premium εμπειρίες «unboxing» είναι σε ισχυρότερη θέση. Έρευνα logistics διαπίστωσε ότι το 57% των αγοραστών αναμένουν μια premium εμπειρία unboxing από μάρκες ομορφιάς. Παράλληλα, τα δύο τρίτα είναι πρόθυμα να περιμένουν περισσότερο για κάτι εξατομικευμένο, ή για ένα δώρο.
Τεχνολογία, digital και omnichannel
Η βελτίωση της ψηφιακής εμπειρίας είναι μια άλλη σαφής τάση. Για παράδειγμα, η χρήση virtual try σε προϊόντα πολυτελείας μεγαλώνει. Σε μεγάλη διεθνή πλατφόρμα το 75% των εικονικών δοκιμών στο τέταρτο τρίμηνο αφορούσε luxury προϊόντα. Επιπλέον, τα brands χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη, αγορές με τη βοήθεια chatbot, εργαλεία εύρεσης αποχρώσεων και άλλα διαδραστικά εργαλεία. Στόχος τους να καθοδηγήσουν τους καταναλωτές των Χριστουγέννων που μπορεί να επιλέγουν δώρα με λιγότερο συγκεκριμένες προτιμήσεις.
Τι σημαίνουν πρακτικά όλα τα παραπάνω για την ομορφιά;
Με μια φράση, ο κάδος θα διατηρήσει τις πωλήσεις του εντός των διακοπών, αλλά με λεπτές αποχρώσεις. Από τη μία πλευρά, το φαινόμενο που είναι γνωστό ως lipstick effect θα παίξει τον ρόλο του. Από την άλλη πλευρά, ο κλάδος δεν αναμένει τα διψήφια κέρδη των προηγούμενων ετών.
Τα brands και οι retailers (σημεία λιανικής πώλησης) που πετυχαίνουν το τρίπτυχο αξία + εμπειρία + ψηφιακό/omnichannel μπορούν να ξεπεράσουν τις προσδοκίες. Εορταστικά σετ περιορισμένης έκδοσης, πολυτελή πακέτα δώρων, ισχυρή εστίαση στο διαδίκτυο και στην πώληση μέσω κινητού. Αυτοί είναι οι μοχλοί που η αγορά πρέπει να αξιοποιήσει. Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές με υψηλότερο εισόδημα παραμένουν σταθεροί στην πιθανότητα αύξησης της δαπάνης. Αυτή η μερίδα καταναλωτών αποτελεί μεν ένα επιλεκτικό κοινό, αλλά πρόθυμο να δαπανήσει στην ποιότητα.
Πηγές: Smudge Report, Cosmetics Design, British Beauty Council

