Το ακούσαμε για πρώτη φορά όταν άνοιξε η διαθήκη του Giorgio Armani. Μια από τις επιθυμιές του μέτρ ήταν να γίνει πώληση του οίκου Armani, είτε εξ ολοκλήρου είτε τμήμα του, σε κάποιον από τους κολοσσούς του χώρου. Κατά προτίμηση στη L’Oréal. Κα τώρα η L’Oréal, μέσω του CFO της, επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει τις εργασίες για μια πιθανή συμφωνία για την απόκτηση ποσοστού στον οίκο Armani.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, ο CFO του γίγαντα των καλλυντικών δήλωσε ότι η εταιρεία θα εξετάσει «σίγουρα» το ενδεχόμενο επένδυσης στον οίκο Armani. Δήλωσε επίσης πως αναμένει να ξεκινήσει τις εργασίες για την πιθανή συνεργασία «πολύ σύντομα».

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: 45 χρόνια Armani Beauty: Τα 5 πιο εμβληματικά προϊόντα

Το πλαίσιο πίσω από τη συμφωνία

Η διαθήκη του Armani δίνει εντολή στους κληρονόμους του να πουλήσουν σταδιακά τον οίκο μόδας. Εναλλακτικά, να εξετάσουν το ενδεχόμενο εισαγωγής του στο χρηματιστήριο. Η πρώτη κίνηση είναι μια προσφορά μεριδίου 15% εντός 18 μηνών, με δυνατότητα περαιτέρω εκποιήσεων σε διάστημα τριών έως πέντε ετών. Η διαθήκη αναφέρει συγκεκριμένα τις L’Oréal, LVMH και EssilorLuxottica. Οι 3 κολοσσοί ή οποιαδήποτε άλλη ομάδα «ισότιμης θέσης» είναι οι προτιμώμενοι πιθανοί αγοραστές. Η αρχική δήλωση της L’Oréal υποδηλώνει ότι η εταιρεία σκοπεύει να συμμετάσχει ενεργά σε αυτήν τη διαδικασία.

Στρατηγική αιτιολόγηση για την L’Oréal Paris

Το ενδιαφέρον της L’Oréal αποτελεί φυσική επέκταση της υπάρχουσας σχέσης της με την Armani Beauty. Η εταιρεία κατέχει ήδη τη σχετική άδεια, παρέχοντας μια ισχυρή βάση για βαθύτερη συνεργασία με την πολυτελή μάρκα. Η απόκτηση μεριδίου στον οίκο Armani θα παρείχε στην L’Oréal ευρύτερη πρόσβαση στις αγορές πολυτελούς μόδας και lifestyle, πέρα ​​από τα προϊόντα ομορφιάς. Ως εκ τούτου, θα επιτρέψει την ενσωμάτωση σε όλους τους τομείς της μόδας, της ένδυσης και της ομορφιάς. Αυτή η κίνηση είναι σύμφωνη με την πρόσφατη στρατηγική ανάπτυξης της L’Oréal. Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει την απόκτηση luxury beauty χαρτοφυλακίων και την εδραίωση της παρουσίας της στον ευρύτερο τομέα των προϊόντων υψηλής ποιότητας.

Οι όροι της διαθήκη του Giorgio Armani

Η διαθήκη ορίζει ότι η πώληση του αρχικού μερίδιο 15% θα πρέπει να γίνει εντός 18 μηνών. Στη συνέχεια, ορίζει πως πρόσθετες μετοχές, πιθανώς από 30% έως 54,9%, θα εκποιηθούν τα επόμενα χρόνια. Εάν δεν προκύψει κατάλληλος αγοραστής, η δημόσια εισαγωγή της μάρκας στο χρηματιστήριο παραμένει μια εφεδρική επιλογή, επιτρέποντας στην εταιρεία Armani να εισαχθεί στο χρηματιστήριο. Η σταδιακή πώληση διασφαλίζει ότι οι κληρονόμοι διατηρούν την επιρροή τους, παρέχοντας παράλληλα την ευκαιρία στους στρατηγικούς επενδυτές να εισέλθουν σταδιακά.

Αβεβαιότητες και επιπτώσεις για τη L’Oréal και όχι μόνο

Ενώ οι συζητήσεις είναι σε πρώιμο στάδιο, παραμένουν βασικές αβεβαιότητες σχετικά με την αποτίμηση του μεριδίου και το ανταγωνιστικό τοπίο. Οι αναλυτές εκτιμούν τη συνολική αξία της εταιρείας Armani μεταξύ 5 δισ. και 12 δισ. ευρώ, αν και οι τελικοί όροι θα είναι συνάρτηση των αποτελεσμάτων των διαπραγματεύσεων και των συνθηκών της αγοράς. Άλλοι υποψήφιοι αγοραστές, συμπεριλαμβανομένων των LVMH και EssilorLuxottica, θα μπορούσαν να εντείνουν τον ανταγωνισμό για το μερίδιο.

Εάν η L’Oréal αποκτήσει μέρος της εταιρείας Armani, αυτό θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια βαθύτερη σύγκλιση μόδας και ομορφιάς. Για πρώτη φορά, ένας γίγαντας του κλάδου των καλλυντικών θα έχει ρόλο ιδιοκτήτη σε έναν ιστορικό οίκο μόδας. Η κίνηση αυτή μπορεί να επιταχύνει την ενοποίηση μεταξύ των πολυτελών ομίλων. Επίσης, θα παράσχει στον οίκο Armani πρόσθετο κεφάλαιο, ισχύ διανομής και πόρους για να επεκτείνει την παγκόσμια παρουσία του.

Photo credit: L’Oréal Paris Instagram

Video edit: Ανδρέας Κωστόπουλος