Ένας αιώνας NIVEA, 100 χρόνια φροντίδας
Από το Αμβούργο στον κόσμο, το μπλε κουτί της NIVEA συνεχίζει να φροντίζει γενιές και γενιές με την αξεπέραστη υφή της και νοσταλγική μυρωδιά της.
Η Nivea για μένα δεν είναι απλώς μια κρέμα, αλλά μια εποχή που καθόρισε τη φροντίδα. Η μαμά μου τη παραγγέλνε από φίλους και συγγενείς στη Γερμανία, γιατί στην Ελλάδα τότε δεν υπήρχε. Θυμάμαι ότι τη χρησιμοποιούσαμε για τα πάντα: για το πρόσωπο, τα χέρια, τα ξηρά σημεία του σώματος, ακόμα και για τα παιδιά όταν χρειάζονταν μια απαλή φροντίδα. Και δεν ήταν μόνο η αίσθηση στο δέρμα που την έκανε ξεχωριστή, υπήρχε και η αξεπέραστη μυρωδιά της, που συνόδευε κάθε χρήση, σαν μια μικρή υπόμνηση ασφάλειας. Ήταν κομμάτι της καθημερινότητάς μας, κάτι που ένιωθες ότι πάντα υπήρχε κοντά σου, σταθερό και αξιόπιστο, σαν μια μικρή πράξη φροντίδας που έκανε τη ζωή λίγο πιο ήρεμη. Το μπλε αυτό κουτί, που όταν η κρέμα τελειώνε, η μαμά μου το κρατούσε για να αποθηκεύει κουμπιά, μικρές κορδέλες και μικροσκοπικά αντικείμενα για να μη χαθούν, κλείνει τα 100 του χρόνια.
Διαβάστε ακόμη: Τι έβαζαν στο πρόσωπό τους οι γυναίκες πριν ανακαλυφθούν οι κρέμες ομορφιάς;

Η ιστορία του μπλε κουτιού
Όλα ξεκίνησαν το 1911, όταν ο φαρμακοποιός και οραματιστής επιχειρηματίας δρ. Oscar Troplowitz αναγνώρισε το δυναμικό του Eucerit, ενός γαλακτωματοποιητή που ανέπτυξε ο χημικός δρ. Isaac Lifschütz. Το Eucerit έκανε δυνατή τη σύνδεση νερού και λαδιού σε μια σταθερή κρέμα, και αρχικά προοριζόταν για ιατρική χρήση. Ο δερματολόγος Καθ. Paul Gerson Unna εκτίμησε την τεχνογνωσία του δρ. Lifschütz και τον σύστησε στον Δρ.Troplowitz, ο οποίος αμέσως αναγνώρισε ότι το γαλάκτωμα νερού-σε-λάδι θα αποτελούσε την τέλεια βάση για μια καλλυντική κρέμα περιποίησης δέρματος. Το μόνο που έμενε τώρα ήταν ένα όνομα. Για να το βρει, ο δρ Troplowitz δεν χρειαζόταν να κοιτάξει πιο μακριά από την ίδια την κρέμα. Εμπνευσμένος από το χιονόλευκο χρώμα της, την ονόμασε NIVEA, ένα όνομα που προέρχεται από τα λατινικά λέξεις nix (χιόνι) και nivis (του χιονιού).
Διαβάστε ακόμη: Βερνίκι νυχιών: Η ιστορία που δεν ξέρετε αλλά πρέπει να γνωρίσετε
Τελικά, τα χρόνια έρευνας και δημιουργικότητας απέδωσαν καρπούς. Τον Δεκέμβριο του 1911, η NIVEA λανσαρίστηκε. Γεννήθηκε η πρώτη κρέμα περιποίησης δέρματος. Μόλις τρία χρόνια μετά την εμφάνιση της NIVEA Creme στο Αμβούργο, ήταν διαθέσιμη σε κάθε ήπειρο, και σχεδόν οι μισές πωλήσεις της NIVEA προέρχονταν από το εξωτερικό. Μέχρι το 1914, τα προϊόντα παραγόταν όχι μόνο στο Αμβούργο, αλλά και στο Μπουένος Άιρες, την Κοπεγχάγη, το Μεξικό, τη Μόσχα, τη Νέα Υόρκη, το Παρίσι και το Σίδνεϊ.

Την εποχή εκείνη, μια τόσο γρήγορη διεθνής επέκταση ήταν άγνωστη στη βιομηχανία περιποίησης δέρματος. Στη Νότια Αφρική, για παράδειγμα, όλη η διαφήμιση έπρεπε να εμφανίζεται όχι σε μία, αλλά σε τρεις γλώσσες: Αγγλικά, Ζουλού και Κόσα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, έπρεπε να αντικαταστήσουν το μπλε κουτί της NIVEA Creme με πλαστική συσκευασία, όταν διαπίστωσαν ότι οι Βρετανοί συσχέτιζαν τα αλουμινένια κουτιά με βερνίκι παπουτσιών. Σε κρύες χώρες όπως η Αυστρία, η εταιρεία τόνιζε την ικανότητα των προϊόντων της να προστατεύουν το δέρμα από το χιόνι, τον άνεμο και τη βροχή. Εν τω μεταξύ, η σειρά NIVEA Sun και άλλα προϊόντα που προορίζονταν για θερμότερα κλίματα προωθούνταν πολύ περισσότερο σε χώρες όπως η Αυστραλία. Όλες αυτές οι πρακτικές συνεχίζονται μέχρι σήμερα.

Από κίτρινο σε μπλε κουτί
Η Beiersdorf παρουσίασε το 1925 έτο μπλε κουτί της NIVEA. Το περίτεχνο κίτρινο Art Nouveau σχέδιο αντικαταστάθηκε από ένα λιτό και τολμηρό μπλε φόντο με λευκά γράμματα, μια επιλογή που έθετε τα θεμέλια για μια οπτική ταυτότητα που θα ενωνε γενιές.
Από το πρώτο του βήμα, το μπλε κουτί ήταν υπόσχεση: εμπιστοσύνη, ποιότητα και φροντίδα. Κάθε κομμάτι μετάλλου που έφευγε από το ιστορικό εργοστάσιο του Αμβούργου ταξίδευε σε όλον τον κόσμο, γεμίζοντας με την αυθεντική NIVEA Creme και φέρνοντας μαζί του την παραδοσιακή γερμανική τεχνογνωσία σε κάθε γωνιά της Γης.
Με την πάροδο των δεκαετιών, το μπλε κουτί έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας σε περισσότερες από 170 χώρες. Από την Ευρώπη μέχρι την Ασία, από την Αμερική μέχρι την Αφρική, η NIVEA Creme προσέφερε φροντίδα για κάθε ηλικία και κάθε τύπο δέρματος, συνδυάζοντας επιστημονική γνώση και προσιτή αξία. Το 2024, περισσότερα από τέσσερα μπλε κουτιά πωλούνταν κάθε δευτερόλεπτο, επιβεβαιώνοντας τη διαχρονική της σημασία.

Νέες προσθήκες, παλιά φροντίδα
Η οπτική ταυτότητα του μπλε κουτιού παραμένει σχεδόν αμετάβλητη, αλλά εξελίσσεται με σεβασμό στην παράδοση. Η πρόσφατη ανανέωση ενσωματώνει κυκλικά στοιχεία που θυμίζουν το χαρακτηριστικό σχήμα του κουτιού και την πολύχρονη σχέση με τους καταναλωτές. Παράλληλα, η Beiersdorf ενισχύει τη δέσμευσή της για βιωσιμότητα: κάθε κουτί περιέχει πλέον τουλάχιστον 80% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και συνδέοντας τη διαχρονικότητα με την καινοτομία.
Η ιστορία του μπλε κουτιού είναι μια ιστορία οπτικής επανάστασης και σταθερής αξίας. Το 1925, η αντικατάσταση του διακοσμητικού κίτρινου σχεδίου με το βαθύ μπλε και τα λευκά γράμματα ήταν μια τολμηρή κίνηση. Το περιεχόμενο παρέμενε το ίδιο, άριστο και αξεπέραστο. Τα χρώματα μπλε και λευκό έγιναν σύμβολα καθαρότητας, αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης, θέτοντας τα θεμέλια μιας ταυτότητας που αντέχει έναν αιώνα.

Σήμερα, το μπλε κουτί της NIVEA παραμένει παγκόσμιο σύμβολο φροντίδας και εμπιστοσύνης, αποδεικνύοντας ότι, παρά τις αλλαγές στον κόσμο, η αληθινή φροντίδα δεν φθείρεται ποτέ. Η Beiersdorf αποτυπώνει τα κεφάλαια αυτής της ιστορίας στη νέα CHRONICLE της, ένα συλλεκτικό αφιέρωμα στα σημαντικότερα κεφάλαια της ιστορίας της εταιρείας και τoυ brand NIVEA.
Το άρθρο δεν είναι διαφημιστικό.






Χαριτωμένη Βόντα
Ξένια Ρουσινού