Skincare dupes: Θα φορούσατε ποτέ κρέμα – αντίγραφο;
Skincare dupes στην κυριολεξία σημαίνει αντίγραφα σε προϊόντα φροντίδας της επιδερμίδας. Σαν τα dupes των αρωμάτων, αλλά σε skincare. Θα τα δοκιμάζατε;
Η αφορμή ήρθε από μια συνάδελφο. Η δημοσιογράφος Victoria Woollaston, μέσα από το site της Mamabella, δοκιμάζει και αξιολογεί τα πιο πρόσφατα skincare προϊόντα. Πρόσφατα, έπεσα πάνω σε review στο οποίο έκανε σύγκριση μεταξύ του αξίας €370 serum της Augustinus Bader με την πιο οικονομική εκδοχή του από το σούπερ μάρκετ Aldi. Πρώτα πρώτα, δεν είχα ιδέα πως υπάρχουν κλώνοι στις κρέμες, με την ίδια λογική που υπάρχουν στα αρώματα. Ξέρω, φυσικά, πως πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν δικές τους σειρές, αλλά όχι ως dupes συγκεκριμένων δημοφιλών luxury προϊόντων. Ο όρος skincare dupes είναι νέα είσοδος στο λεξιλόγιό μου.
Σε δεύτερο χρόνο, μου έκανε εντύπωση το ίδιο το review. Η συνάδελφος δεν απορρίπτει συλλήβδην τη φθηνή εκδοχή, μάλλον το αντίθετο. Αν και ξεκαθαρίζει πως το προϊόν είναι πιο λεπτό, αναφέρει κάτι που ισχύει. Ένα πιο συμπυκνωμένο – δυνατό προϊόν έχει πιθανότητα να προκαλέσει ερεθισμό σε ορισμένους χρήστες. Άρα, μήπως το dupe, στην προκειμένη περίπτωση, είναι καλύτερη επιλογή, και μάλιστα για το 1/20 της τιμής;
Η εμπειρία της είναι αφορμή για μια ευρύτερη συζήτηση γύρω από τα skincare dupes, προϊόντα που μιμούνται τις luxury σειρές, προσφέροντας οικονομικές εναλλακτικές. Η αύξηση της δημοτικότητάς τους είναι ευθέως ανάλογη με την αναζήτηση value for money προϊόντων, αλλά και με το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα συστατικά των προϊόντων που χρησιμοποιούν στην καθημερινή τους περιποίηση. Η παρατήρηση αυτή ανοίγει το δρόμο για πιο χειροπιαστές ερωτήσεις. Πώς και γιατί τα dupes κερδίζουν έδαφος στην αγορά ομορφιάς; Και τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές όταν επιλέγουν οικονομικές εναλλακτικές;
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Οι τέσσερις βασικές οικογένειες αρωμάτων | Ποια σας ταιριάζει;
Τι είναι αυτό που κάνει τα skincare dupes δημοφιλή;
Τα skincare dupes, δηλαδή προϊόντα που μιμούνται γνωστά brands προσφέροντας πιο οικονομικές εναλλακτικές, γνωρίζουν τεράστια άνοδο τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με πρόσφατα καταναλωτικά στοιχεία, περισσότεροι από ένας στους τέσσερις καταναλωτές έχουν αγοράσει dupe προϊόντα ομορφιάς, με το ποσοστό να αυξάνεται σημαντικά στις νεότερες ηλικίες.
Οι λόγοι είναι προφανείς: χαμηλότερες τιμές, εύκολη πρόσβαση και η αίσθηση ότι «κάνουν την ίδια δουλειά». Πολλοί καταναλωτές δηλώνουν ότι σε βασικά προϊόντα περιποίησης, όπως καθαριστικά ή ενυδατικές κρέμες, δυσκολεύονται να εντοπίσουν διαφορές μεταξύ πολυτελών και οικονομικών επιλογών.
Ακριβό δεν σημαίνει πάντα καλύτερο
Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, δεν είναι όλα τα luxury προϊόντα ανώτερα, ούτε όλα τα φιλικά στο πορτοφόλι κατώτερα. Υπάρχουν οικονομικά προϊόντα καλής ποιότητας που κάνουν την περιποίηση πιο προσιτή, χωρίς εκπτώσεις στην αποτελεσματικότητα. Τα dupes, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορούν να καλύψουν επαρκώς τις ανάγκες της βασικής καθημερινής φροντίδας, όπως η ενυδάτωση και ο καθαρισμός. Σε αυτές τις κατηγορίες, η διαφορά στην απόδοση συχνά δεν είναι αισθητή στον μέσο χρήστη.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τους καταναλωτές δεν πρέπει να παρασύρει η συσκευασία ή το branding. Από την άλλη μεριά, υπάρχουν περιπτώσεις που το χαμηλό κόστος έχει να κάνει με απλούστερες συνθέσεις, fillers ή χαμηλότερης ποιότητας πρώτες ύλες. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτούν τα προϊόντα με δραστικά συστατικά υψηλής ισχύος, όπως ρετινοειδή ή βιταμίνη C, καθώς η σωστή σύνθεση και σταθερότητα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του τελικού προϊόντος.
Διαβάζετε τα συστατικά, όχι μόνο την ετικέτα
Ως εκ τούτου, η ανάγνωση της λίστας συστατικών μπορεί να δείχνει περίπλοκη υπόθεση, ωστόσο αποτελεί πολύτιμο εργαλείο. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, τα συστατικά μπαίνουν πάντα με σειρά ποσότητας/περιεκτικότητας, γεγονός που βοηθά τον καταναλωτή να καταλάβει πόσο «ισχυρό» είναι πραγματικά ένα προϊόν. Η γενική σύσταση είναι να εστιάζετε στο βασικό ενεργό συστατικό και να αποφεύγετε ό,τι δεν ταιριάζει στον τύπο δέρματός σας. Επιπλέον, να έχετε κατά νου ότι η αξία και η αποτελεσματικότητα μπορούν να συνυπάρχουν, και συχνά όντως συνυπάρχουν.
Γιατί τα skincare dupes είναι εδώ για να μείνουν
Όπως αναφέρουν οι ειδικοί που παρακολουθούν τις skincare τάσεις, υπάρχει λόγος για την αύξηση των dupes. Η οικονομική πίεση και η αυξημένη ενημέρωση σχετικά με τα συστατικά των προϊόντων οδηγούν στην αναζήτηση value for money επιλογών. Παράλληλα, οι φθηνότερες εναλλακτικές δεν «κλέβουν» πελάτες από τα luxury brands. Πολλοί καταναλωτές που τις αγοράζουν δεν θα είχαν ούτως ή άλλως δυνατότητα να αγοράσουν τα ακριβά προϊόντα. Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των ειδικών, η εμπειρία δείχνει ότι αξία και αποτελεσματικότητα μπορούν να συνυπάρχουν. Αρκεί οι καταναλωτές να γνωρίζουν τι να περιμένουν από τα προϊόντα που αγοράζουν.
Photo credit: Istock

Ξένια Ρουσινού