Είναι παράδοξο, εάν σκεφτεί κανείς πως οι όροι “βιώσιμος” και “βιωσιμότητα” είναι στο καθημερινό μας λεξιλόγιο σε κάθε τομέα. Εντούτοις, δεν υπάρχει επίσημος ορισμός του λεξικού για τη βιώσιμη ομορφιά. Αυτό συμβαίνει επειδή ο όρος επηρεάζει τα πάντα, από τα συστατικά και τις διαδικασίες παραγωγής έως τη συσκευασία και την κοινωνική ευθύνη. Για αυτό είναι δύσκολο να οριστεί μονοδιάστατα. Ας τον εξηγήσουμε, λοιπόν, με παραδείγματα.

Μπορείτε να διαβάσετε ακόμη: 3 κρέμες ματιών από ελληνικά brands στο φαρμακείο

Τι είναι η βιώσιμη ομορφιά;

H βιώσιμη ομορφιά εστιάζει σε προϊόντα που είναι καλά για τον πλανήτη, αλλά και την υγεία των καταναλωτών. Τα προϊόντα αυτά θεωρούνται βιώσιμα επειδή τα συστατικά τους είναι ασφαλή και μη τοξικά και δεν περιλαμβάνουν πόρους που έχουν υποστεί υπερεκμετάλλευση.

Εκτός από τις φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, σημαντική είναι όλη η διαδικασία παραγωγής, ξεκινώντας από τις πρώτες ύλες. Για παράδειγμα, τα περισσότερα brands φροντίζουν να παράγουν τα προϊόντα τους σε εργοστάσια που εξασφαλίζουν δίκαιη μεταχείριση των εργαζομένων. Στο ίδιο πλαίσιο, κάνουν συνεργασίες με ομάδες μικροπαραγωγών για τις πρώτες ύλες τους, στηρίζοντας τοπικές κοινότητες.

Τα brands που υπερασπίζονται τη βιώσιμη ομορφιά τείνουν να εξηγούν με διαφάνεια τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο. Επίσης, φροντίζουν να τον μειώνουν με συγκεκριμένες κινήσεις, τόσο στην παραγωγή τους, όσο και στις επιλογές συνεργατών και πρώτων υλών. Με το να είναι διαφανείς και σαφείς ως προς τη δέσμευσή τους για τη βιώσιμη ανάπτυξη, τα brands επιτρέπουν στους καταναλωτές να κάνουν συνειδητές επιλογές σχετικά με την ηθική διάσταση των προϊόντων που χρησιμοποιούν. Κι αν αναρωτιέστε γιατί είναι σημαντική μια τέτοια η κίνηση, τα μεγέθη μιλούν από μόνα τους. Σύμφωνα με στοιχεία του τέλους του 2023, η βιομηχανία ομορφιάς παράγει τουλάχιστον 120 δισεκατομμύρια τεμάχια συσκευασίας κάθε χρόνο. Άρα, η συνειδητή sustainable επιλογή παίζει ρόλο. 

3 πολυτελείς επιλογές ομορφιάς

viosimi-omorfia molton brown

1. Molton Brown

Το brand δεν χρειάζεται συστάσεις. Αυτό, ωστόσο, που μπορεί να μην είναι τόσο γνωστό είναι πως η μάρκα είχε εξ αρχής eco-friendly βιώσιμο προσανατολισμό. Οι ιδρυτές του, Caroline Burstein και Michael Collis, εστίασαν εξ αρχής στη φυσική ομορφιά και τη φροντίδα, με περιβαλλοντική ευαισθησία που καθόρισε τα πρότυπα της εποχής. Το ζευγάρι αρνήθηκε τη δοκιμή σε ζώα και δημιούργησε ένα εσωτερικό εστιατόριο με vegan μενού. Σήμερα, όλα τα προϊόντα του brand είναι 100% vegan, ενώ πρόσφατα παρουσίασε refillable συσκευασίες. Προτιμάμε τη σειρά Re-charge Black Pepper από τον Master Perfumer Jacques Chabert, από τις πιο εμβληματικές συλλογές Molton Brown. Το άρωμα είναι κλασικό fougère, με περγαμόντο, λεβαντίνη και vetiver. Τη διαφορά, ωστόσο, την κάνει το μαύρο και το ροζ πιπέρι στην καρδιά της σύνθεσης. Αν δεν έχετε δοκιμάσει κάτι άλλο από brand, μπορείτε να ξεκινήσετε από εδώ.

viosimi-omorfia kerastase

2. Kérastase

Το L’Huile Originale Elixir Ultime της Kérastase περιέχει άγρια γαλλική καμέλια και είναι από τα πιο ευπώλητα προϊόντα του brand. Θρέφει, ενδυναμώνει και προστατεύει σε βάθος την τρίχα, χαρίζοντας λάμψη ακόμα και στα πιο τραχιά, ατίθασα ή φριζαρισμένα μαλλιά. Επιπλέον, παρέχει θερμική προστασία σε όσες αγαπούν το styling. H συσκευασία που ξαναγεμίζει είναι ό,τι χρειαζόταν για να παντρέψει τη διαχρονικά επιτυχή πορεία του με τη σύγχρονη απαίτηση για βιωσιμότητα και σεβασμό στο περιβάλλον.

viosimi-omorfia guerlain

3. Guerlain

Θυμόμαστε ακόμα το πρώτο λανσάρισμα, πριν από αρκετά χρόνια. Το brand είχε παρουσιάσει ένα πολυτελές κραγιόν, το οποίο κάθε πελάτισσα φτιάχνει όπως θέλει επιλέγοντας μια ή περισσότερες από τις θήκες, και τις αποχρώσεις που αγαπά. Τότε ήταν μια πρωτοποριακή κίνηση που έφερε την Guerlain στην αιχμή του δόρατος ως προς τις βιώσιμες επιλογές, χωρίς καν να το καταλάβει. Και, ίσως, χωρίς να είναι καν αυτή η επιδίωξη. Σήμερα, το Rouge G de Guerlain δικαίως μπορεί να διεκδικεί τον τίτλο του πρωτοπόρου σε μια αγορά που οδεύει βήμα – βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.