Σε μια εποχή που ο παγκόσμιος κλάδος της μόδας βρίσκεται σε κρίση και προσπαθεί να βγει από το οικονομικό αδιέξοδο, η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ της Ermenegildo Zegna Group και της Temasek αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές επιχειρηματικές εξελίξεις στο πεδίο των διεθνών επενδύσεων στον τομέα της πολυτέλειας. Η κρατική επενδυτική εταιρεία της Σιγκαπούρης, Temasek, ανακοίνωσε ότι θα αποκτήσει συνολικά το 10% των κοινών μετοχών της Zegna, ενισχύοντας την παρουσία της στον κλάδο του luxury στην Ευρώπη.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Tι ετοιμάζουν Μαρία Ολυμπία Ντε Γκρες και Ευγενία Νιάρχου;

Οι όροι του deal

Η συμφωνία προβλέπει την αγορά 14,1 εκατομμυρίων μετοχών του ομίλου Zegna από την Temasek σε τιμή 8,95 δολάρια ανά μετοχή, με το συνολικό τίμημα να ανέρχεται στα 126,4 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Οι μετοχές που αποκτήθηκαν είναι ιδιόκτητες (treasury shares), δηλαδή δεν ανήκαν σε τρίτους επενδυτές αλλά στον ίδιο τον Όμιλο Zegna, και ως εκ τούτου η πώλησή τους ενισχύει άμεσα τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου.

Πριν από αυτή την αγορά, η Temasek είχε ήδη αποκτήσει 12,7 εκατομμύρια μετοχές μέσω της ελεύθερης αγοράς, φτάνοντας έτσι στο σύνολο τις 26,8 εκατομμύρια μετοχές, που αντιστοιχούν σε 10% των συνολικών μετοχών. Η επένδυση αυτή  χαρακτηρίζεται ως στρατηγική συνεργασία με στόχο τη στήριξη της παγκόσμιας ανάπτυξης της Zegna και τη διείσδυσή της σε κρίσιμες αγορές όπως αυτή της Ασίας.

Η παρουσία της Temasek, που διαθέτει τεράστια εμπειρία στον χώρο των καταναλωτικών επενδύσεων και ιδιαίτερη γνώση των ασιατικών αγορών, προσφέρει στον ιταλικό οίκο πρόσβαση σε κρίσιμες τοπικές αγορές και διορατικότητα σε έναν παγκοσμιοποιημένο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η Zegna, η οποία κατέχει επίσης και τα εμπορικά σήματα Thom Browne και Tom Ford Fashion, έχει επενδύσει δυναμικά τα τελευταία χρόνια στην ενίσχυση της παρουσίας της εκτός Ευρώπης, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και την Ασία. Η συμφωνία με την Temasek είναι ένα ακόμη βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Η αναγέννηση της Levi’s: Πώς το ιστορικό brand επαναπροσδιορίζει τη σύγχρονη μόδα

Το timing της επένδυσης

Η συμφωνία έρχεται σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια αγορά πολυτελείας προσπαθεί να σταθεροποιηθεί μετά από μια περίοδο έντονης μεταβλητότητας λόγω της πανδημίας και των πληθωριστικών πιέσεων. Η Zegna έχει καταφέρει να διατηρήσει σταθερές τις πωλήσεις της στον τομέα της υπερπολυτελείας, δηλαδή στους καταναλωτές που ξοδεύουν πάνω από €50.000 ετησίως σε είδη πολυτελείας, ένα τμήμα της αγοράς που εμφανίζει ιδιαίτερη ανθεκτικότητα παρά τις επικρατούσες συνθήες.

Εντούτοις, οι επιδόσεις της στην κινεζική αγορά καταγράφουν πτώση, με μείωση πωλήσεων σχεδόν 12% σε ετήσια βάση. Η ενίσχυση της παρουσίας της Temasek ενδέχεται να λειτουργήσει ως γέφυρα για την ενίσχυση των σχέσεων της Zegna με την ευρύτερη αγορά της Ασίας και κυρίως της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου η Temasek έχει βαθιά παρουσία και επιρροή.

Η είσοδος της Temasek ως στρατηγικού μετόχου στον Όμιλο Zegna αποτελεί ένα ισχυρό μήνυμα εμπιστοσύνης για το μέλλον της ιταλικής εταιρείας στον παγκόσμιο χάρτη της πολυτελούς μόδας. Η επένδυση δεν περιορίζεται σε μια απλή κεφαλαιακή ένεση· είναι μια μακροπρόθεσμη δέσμευση που ενδυναμώνει τον Όμιλο Zegna τόσο χρηματοοικονομικά όσο και στρατηγικά. Ταυτόχρονα, υπογραμμίζει τη σημασία που έχει σήμερα η παγκόσμια διασύνδεση και η ανάγκη για στρατηγικές συνεργασίες μεταξύ παραδοσιακών ευρωπαϊκών brands και επενδυτικών κολοσσών από την Ασία.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Πωλείται ο οίκος Valentino;

Το στοίχημα για τους οίκους

Το διακύβευμα σε μια τέτοια εμπορική συμφωνία είναι η διαφύλαξη τόσο της δημιουργικής αυτονομίας όσο και της ταυτότητας του εκάστοτε οίκου. Ο οίκος Zegna μετρά παραπάνω από ένα αιώνα ιστορίας και η πορεία του καθορίζει τον πυρήνα των αξιών του. Η είδηση της πώλησης του ποσοστού του οίκου έρχεται σε μια περίοδο που φημολογείται επίσης η πώληση του Valentino και του Marc Jacobs και που τα οικονομικά αποτελέσματα των περισσότερων brands παραμένουν πτωτικά. Τα πρόσφατα οικονομικά μέτρα που επιβλήθηκαν από την μεριά των Η.Π.Α. συμβάλλουν στην επιφυλακτικότητα των καταναλωτών. Οι προβλέψεις για το μέλλον του κλάδου της μόδας παραμένουν μετριοπαθείς με το στοίχημα να αφορά τις αγορές της ανατολικής Ασίας και σε δεύτερο χρόνο της Ινδίας. Τα ερωτηματικά πολλά σε μια ρευστή περίοδο γεμάτη ανατροπές. Μένει να δούμε με ποιο τρόπο ο κλάδος θα ανακτήσει τις δυνάμεις και το κύρος του και πόσο θα θυμίζει την μόδα που όλοι αγαπήσαμε.

Photo Credits: Zegna