Η Κοπεγχάγη ετοιμάζεται να υποδεχθεί την Εβδομάδας Μόδας για τη σεζόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2026 με ανανεωμένη ενέργεια, προσδοκίες και ένα πρόγραμμα που σηματοδοτεί τη σταθεροποίηση της σκανδιναβικής μόδας στον παγκόσμιο χάρτη. Από τις 4 έως τις 8 Αυγούστου 2025, το κέντρο της δανέζικης πρωτεύουσας μετατρέπεται ξανά σε πεδίο συνάντησης σχεδιαστών, αγοραστών, fashion editors, influencers και brands που αναζητούν το επόμενο βήμα στο βιώσιμο αλλά αισθητικά πλουραλιστικό τοπίο της μόδας. Οι αυξημένοι αριθμοί συμμετοχών συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά αποτελούν ένα δείγμα που επισφραγίζει την αυξανόμενη βαρύτητα της Κοπεγχάγης στο διεθνές fashion calendar.

Μπορείτε να διαβάσετε ακόμη: Εβδομάδα Μόδας Στοκχόλμης: Το μέλλον της μόδας ξεκινά από το Βορρά

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Copenhagen Fashion Week (@cphfw)

Παράλληλα με την Εβδομάδα Μόδας, διεξάγεται και η CIFF (Copenhagen International Fashion Fair), στο Bella Center, όπου περισσότερα από 1.000 brands θα παρουσιάσουν τις συλλογές τους σε εμπορικούς επισκέπτες και συνεργάτες. Η σύμπτωση των δύο γεγονότων ενισχύει τη θέση της Κοπεγχάγης ως κέντρου μόδας και εμπορικής δυναμικής.

Η δανέζικη δημιουργικότητα σε πρώτο πλάνο

Η φετινή διοργάνωση χαρακτηρίζεται από την παρουσία τριών βασικών αξόνων: τον εορτασμό της δανέζικης δημιουργικότητας μέσω επιστροφών σχεδιαστών και καθιερωμένων ονομάτων, την ανάδειξη νέων ταλέντων από όλη τη σκανδιναβική περιοχή, και την ενίσχυση του ανδρικού prêt-à-porter μέσα από ανερχόμενα labels.

Ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα highlights του φετινού προγράμματος είναι η επιστροφή της Cecilie Bahnsen στην Κοπεγχάγη. Η Bahnsen, η οποία τα τελευταία χρόνια είχε μεταφέρει τις παρουσιάσεις των συλλογών της στο Παρίσι, επιστρέφει στον τόπο όπου ξεκίνησε, παρουσιάζοντας μια επετειακή συλλογή για τη συμπλήρωση 10 ετών λειτουργίας του brand της. Η σχεδιάστρια κατέχει φέτος την ειδική “guest slot” – ένα νέο είδος συμμετοχής που ενσωματώθηκε φέτος στο πρόγραμμα για να φιλοξενεί σχεδιαστές υψηλής αναγνώρισης εκτός του κλασικού ημερολογίου.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Η διαφήμιση του DNA: Μητέρες και κόρες σε καμπάνιες που άφησαν ιστορία

Παράλληλα, οι σταθερές αξίες της δανέζικης σκηνής, όπως οι Rotate, The Garment, και Baum und Pferdgarten, επανέρχονται δυναμικά, με την τελευταία να επιδιώκει μια επανατοποθέτηση του brand μέσω της σύνδεσης με την πολιτισμική ταυτότητα της Κοπεγχάγης. Το τοπίο εμπλουτίζεται επίσης από την παρουσία οίκων από γειτονικές χώρες, με τη Σουηδία να εκπροσωπείται από τη Rave Review που κάνει το ντεμπούτο της στην Κοπεγχάγη, το Deadwood και το CMMN SWDN, ενώ από τη Φινλανδία συμμετέχουν οι Marimekko και Rolf Ekroth.

Δίνοντας τόπο στα νέα ταλέντα

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες καινοτομίες είναι η επέκταση του προγράμματος CPHFW New Talent, που φέτος ενισχύεται μέσω στρατηγικής συνεργασίας με το brand Ganni και την υποστήριξη των εταιρειών Zalando, L’Oréal Paris, και Pandora. Το πρόγραμμα φιλοξενεί δημιουργούς όπως η Anne Sofie Madsen, η Freya Dalsjø και νέες συμμετοχές όπως οι Stem, Kettle Atelier και Taus, που εστιάζουν στο made-to-order, τα upcycled υλικά και τις χειροποίητες κατασκευές. Αυτά τα labels καλούνται να ερμηνεύσουν με δημιουργικότητα όχι μόνο την αισθητική αλλά και την ηθική της μόδας του αύριο.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Copenhagen Fashion Week (@cphfw)

Επιπλέον, η διεξαγωγή του Creative Hub τις ημέρες 6 και 7 Αυγούστου θα αποτελέσει έναν κεντρικό πυρήνα ανταλλαγής ιδεών. Εκεί θα φιλοξενηθούν παρουσιάσεις, εκθέσεις, ομιλίες και networking events που απευθύνονται τόσο στο κοινό όσο και στους επαγγελματίες του χώρου. Ο στόχος του Hub είναι να επαναφέρει το στοιχείο της κοινότητας και της διαβούλευσης στο επίκεντρο, με έμφαση στη βιωσιμότητα, την τεχνολογία και τις κοινωνικές ευθύνες του χώρου της μόδας.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Η καρδιά της ελληνικής μόδας χτυπά στην Αθήνα: Έρχεται το 1ο Greek Fashion Festival

Password: Βιωσιμότητα

Η Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης έχει πλέον μεταμορφωθεί σε ένα φεστιβάλ δημιουργικότητας και καινοτομίας. Με κεντρικό πυλώνα την οικολογική υπευθυνότητα, την υποστήριξη της τοπικής δημιουργικότητας και την κοινωνική συνείδηση, η CPHFW συνεχίζει να εφαρμόζει αυστηρά κριτήρια βιωσιμότητας σε όλα τα συμμετέχοντα brands. Οι διοργανωτές απαιτούν από τους σχεδιαστές να πληρούν συγκεκριμένα standards για να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα: τουλάχιστον 50% των υλικών των συλλογών πρέπει να είναι πιστοποιημένα ή ανακυκλωμένα, ενώ οι μέθοδοι παραγωγής, η αλυσίδα εφοδιασμού και η παρουσίαση οφείλουν να ενσωματώνουν ηθικές και βιώσιμες πρακτικές. Οι συμμετέχοντες καλούνται να αποδείξουν ότι η ομορφιά μπορεί και οφείλει να συνυπάρξει με την ευθύνη. Ο πλανήτης απαιτεί αλλαγή και η Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης φαίνεται να έχει την απάντηση.

Photo Credits: IG @cphfw