Θυμάστε την εποχή που το μοντέλο City Bag της Balenciaga ήταν συνώνυμη με το street style των Mary-Kate και Ashley Olsen, της Nicole Richie και της Kate Moss; Ή όταν η τσάντα Spy της Fendi και το μοντέλο Paddington της Chloé ήταν το απόλυτο fashion statement στα χέρια της Lindsay Lohan, της Sarah Jessica Parker και της Gwen Stefani; Στις αρχές των 2000s, οι τσάντες-σύμβολα ήταν status symbols που καθόριζαν ποια θεωρούνταν πραγματικά style icons.

Διαβάστε ακόμη: Chanel 2.55: Η τσάντα που χάρισε ελευθερία στις γυναίκες κλείνει 70 χρόνια!

Σήμερα, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά, η μόδα μάς ξανασυστήνει αυτά τα θρυλικά κομμάτια. Η τσάντα Phantom της Celine , που έκανε θραύση το 2011 με την υπογραφή της Phoebe Philo, επέστρεψε φέτος στο προσκήνιο υπό τη δημιουργική ματιά του Michael Rider, ενώ οι Rihanna, Gwyneth Paltrow και Kim Kardashian μάς υπενθυμίζουν γιατί είχε γίνει κάποτε τόσο αγαπητή.

Διαβάστε ακόμη: Chic vs Fashionista: Τι κρύβει η τέλεια τσάντα παραλίας;

Η δύναμη της νοσταλγίας

Απ’ ό,τι φαίνεται τα τελευταία χρόνια βιώνουμε ένα ισχυρό κύμα νοσταλγίας για τα ’90s και τα early ’00s. Κι αν κάτι μας διδάσκει η ιστορία της μόδας, είναι ότι όλα κάποια στιγμή επιστρέφουν. Μόνο που στην περίπτωση των designer bags, η επιστροφή δεν είναι τυχαία, αλλά απόλυτα υπολογισμένη.

Τα brands επανακυκλοφορούν εμβληματικές τσάντες όχι μόνο από νοσταλγία, αλλά και για να ενισχύσουν την ταυτότητά τους. Τα μοντέλα αυτά έχουν αποδειχθεί επενδυτικά κομμάτια που κρατούν την αξία τους. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι η αναζήτηση των vintage εκδοχών τους έχει εκτοξευθεί στις πλατφόρμες resale.

Κάθε πότε επιστρέφει μια τσάντα;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, χρειάζονται περίπου 10 με 20 χρόνια ώστε μια τσάντα να επανέλθει στο προσκήνιο με νέα δυναμική. Αυτό το διάστημα είναι αρκετό για να τη δούμε ξανά ως φρέσκια και όχι απλώς «ξεπερασμένη». Επιπλέον, συμπίπτει με τη στιγμή που μια νέα γενιά, η οποία είχε θαυμάσει αυτά τα αξεσουάρ στην εφηβεία της, αποκτά τώρα τη δυνατότητα να τα αγοράσει.

Τα μεγάλα comebacks

Η αρχή έγινε πέρσι με τη Balenciaga Le City, η οποία επέστρεψε με καμπάνια που πρωταγωνίστησε η Kate Moss. Ακολούθησε η Chloé με την εμβληματική Paddington, η Fendi με τη Spy Bag, ενώ ο Marc Jacobs επανέφερε το graffiti print του Stephen Sprouse, που είχε πρωτοστολίσει τις Louis Vuitton Speedy και Neverfull το 2001.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: οι αναζητήσεις για την τσάντα City της Balenciaga αυξήθηκαν κατά 110% σε σχέση με πέρσι, ενώ η Paddington της Chloé σημείωσε άνοδο 339%. Ητσάντα Phantom της Celine, μετά το ντεμπούτο του Michael Rider τον Ιούλιο, κατάγραψε αύξηση αναζητήσεων κατά 360% σε έναν μόλις μήνα.

Τι έρχεται μετά;

Αν αναρωτιέστε ποιο είναι το επόμενο μεγάλο come-back, κρατήστε στο μυαλό σας την 3.1 Phillip Lim της Pashli. Η structured τσάντα με τα χαρακτηριστικά φερμουάρ, που είχε λατρέψει το Χόλιγουντ από το 2011, κάνει ήδη την επανεμφάνισή της και όλα δείχνουν ότι θα γίνει το νέο αντικείμενο πόθου.

Οι επανεκδόσεις εκτός από εμπορική κίνηση, είναι μια στρατηγική που διαβάζει σωστά την εποχή. Με την άνοδο της αγοράς second-hand και το Instagram να αναβιώνει καθημερινά τα Y2K trends, τα brands δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να απαντούν στη ζήτηση.

Κι αν κάτι μας υπενθυμίζει αυτή η επιστροφή των it bags, είναι ότι στη μόδα ισχύει πάντα ο κανόνας: μια φορά hot bag, για πάντα hot bag

Photo credit: Getty Images – Creative: Φίλια Μητρομάρα