Πρόστιμο 3,5 εκατ. ευρώ στον οίκο Armani

Η ιταλική αρχή προστασίας καταναλωτών επέβαλε πρόστιμο στον οίκο Armani, έπειτα από αποκαλύψεις ότι η παραγωγή δερμάτινων αξεσουάρ γινόταν σε εργοστάσια χωρίς τις απαραίτητες διατάξεις ασφαλείας και με αμφισβητούμενες εργασιακές συνθήκες.
Η ιταλική αρχή προστασίας καταναλωτών επέβαλε στον οίκο Armani πρόστιμο ύψους 3,5 εκατομμυρίων ευρώ, έπειτα από διαπιστώσεις ότι οι δηλώσεις του σχετικά με την ηθική και κοινωνική του ευθύνη δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα.
Διαβάστε ακόμη: Giorgio Armani: 91 χρόνια “ντύνει” το αμερικάνικο όνειρο
Για χρόνια, ο γνωστός οίκος πολυτελείας είχε παρουσιάσει στο κοινό του εικόνα που εστίαζε στον σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων, ενώ ταυτόχρονα τα ρούχα και τα αξεσουάρ του φιλοξενούνταν σε σημαντικές εμφανίσεις του Χόλιγουντ, από προσωπικότητες όπως η Angelina Jolie και η Sharon Stone. Ωστόσο, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της εποπτικής αρχής, η παραγωγή τσαντών και δερμάτινων ειδών είχε ανατεθεί σε εξωτερικούς συνεργάτες, πολλοί από τους οποίους μετέφεραν την εργασία σε υπεργολάβους που δεν πληρούσαν βασικά πρότυπα υγείας και ασφάλειας.
Διαβάστε ακόμη: Giorgio Armani Privé: Οι 50 αποχρώσεις της σαγήνης του μαύρου
Στα εργοστάσια των υπεργολάβων εντοπίστηκαν σοβαρές παρατυπίες: αφαιρέθηκαν μηχανισμοί ασφαλείας για να αυξηθεί η παραγωγικότητα, οι συνθήκες καθαριότητας κρίθηκαν ανεπαρκείς και αρκετοί εργαζόμενοι απασχολούνταν εν μέρει ή και καθόλου δηλωμένοι. Όπως σημειώθηκε, οι πρακτικές αυτές βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με τις διακηρύξεις κοινωνικής υπευθυνότητας που η εταιρεία είχε προβάλει.
Η Armani δήλωσε ότι είναι «οργισμένη και σοκαρισμένη» από τα πορίσματα, ξεκαθαρίζοντας πως σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης. Σε παλαιότερες εκθέσεις, η εταιρεία είχε τονίσει ότι σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και εφαρμόζει μηχανισμούς ελέγχου ώστε να αποτρέπεται κάθε κατάχρηση στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Παράλληλα, η υπόθεση φέρνει στο προσκήνιο το ζήτημα των εργασιακών συνθηκών στη βιομηχανία της πολυτελούς μόδας. Πρόσφατα, η LVMH είδε την έρευνα για τον Dior να κλείνει αφού η εταιρεία ανέλαβε δεσμεύσεις για ενισχυμένη εποπτεία της αλυσίδας εφοδιασμού, ενώ οι Loro Piana και Valentino τέθηκαν υπό δικαστική διαχείριση λόγω παρόμοιων παραβιάσεων.
Η Codacons, ένωση υπέρ των καταναλωτών, σχολίασε πως οι πελάτες που επενδύουν μεγάλα ποσά σε προϊόντα Armani αναμένουν ποιότητα και άψογη δεξιοτεχνία, όχι σκιές γύρω από τις εργασιακές πρακτικές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 91χρονος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Giorgio Armani παραμένει στο τιμόνι της εταιρείας, αν και τον Ιούνιο δεν εμφανίστηκε στις επιδείξεις της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου, καθώς αναρρώνει στο σπίτι του. Παρά τα προβλήματα, ο οίκος συνεχίζει να διατηρεί δυναμική παρουσία στη διεθνή αγορά, με έσοδα που πέρυσι ανήλθαν σε 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ και καταστήματα-ναυαρχίδες στο Λονδίνο.