Topshop: Η μεγάλη επιστροφή του βρετανικού brand των ’00s
Η επιστροφή του brand Topshop με ένα εντυπωσιακό show στο Λονδίνο ξύπνησε μνήμες από τις θρυλικές στιγμές των '00s και συγκίνησε τον κόσμο της μόδας.
Πριν λίγες μέρες το Λονδίνο έζησε μια στιγμή που έμοιαζε να ανήκει σε μια άλλη εποχή, Το brand Topshop που σημάδεψε τις δεκαετίες του 2000 και του 2010, παρουσίασε το πρώτο του catwalk ύστερα από επτά χρόνια απουσίας. Η τοποθεσία, η εμβληματική Trafalgar Square με φόντο την Εθνική Πινακοθήκη, ήταν απλώς εντυπωσιακή και συμβολική. Το Topshop, που κατέρρευσε το 2020, επέστρεφε εκεί όπου ανήκει: στο επίκεντρο της βρετανικής και της διεθνούς μόδας.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Είδαμε τα πρώτα πλάνα από το ημερολόγιο της Pirelli για το 2026 και είναι επιεικώς εντυπωσιακά
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Εκατοντάδες θεατές, από fashion insiders μέχρι περαστικούς που παρακολούθησαν πίσω από τα κιγκλιδώματα βρέθηκαν μπροστά σε μια γιορτή που θύμιζε παλιές καλές εποχές. Η ατμόσφαιρα ήταν φεστιβαλική, με μουσική, DJ sets και ένα πολύχρωμο double-decker bus που στάθμευσε στο κέντρο της πλατείας, φέρνοντας στο νου τα καλοκαιρινά καρναβάλια του Λονδίνου.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Νοσταλγία και τόλμη με τη συμμετοχή της Cara Delevingne
Η συλλογή Φθινόπωρο-Χειμώνας 2025 περιλάμβανε έναν συνδυασμό από νοσταλγικές αναφορές και νέα στοιχεία. Το κοινό χειροκρότησε όταν εμφανίστηκαν στη σκηνή τα διάσημα skinny-fit τζιν “Jamie” και “Joni” που σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή της μόδας. Στο πλευρό τους, όμως, υπήρχαν και πιο τολμηρές δημιουργίες. Παλτό σε έντονο πράσινο από συνθετική γούνα μέχρι oversized γκρι κοστούμια επιλεγμένα από την Cara Delevingne που υπογράφει κάποια κομμάτια της συλλογής.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η αισθητική συνδύαζε το indie στιλ με πιο κομψά στοιχεία. Πριγκιπικά καπέλα, θηλυκές γόβες, έντονες αποχρώσεις όπως μοβ, σοκολατί και βαθύ μπλε αλλά και animal prints σε dalmatian και cow μοτίβα συνέθεταν ένα δυναμικό σκηνικό. Στην αντρική συλλογή, οι σιλουέτες ήταν πιο ανάλαφρες και παιχνιδιάρικες: «grandad» πλεκτά, bomber jackets με γούνα, oversized jeans και αθλητικά jerseys με εντυπωσιακά κεντήματα.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Ο οίκος Fabergé αλλάζει χέρια για 50 εκατομμύρια δολάρια | Η απίστευτη ιστορία των αβγών
Η αναγέννηση του Topshop
Το Topshop γνώρισε τεράστια δόξα ως brand που συνδύαζε προσιτές τιμές με κομμάτια που ακολουθούσαν από κοντά τις τάσεις που βλέπαμε στην πασαρέλα των μεγάλων οίκων. Το κατάστημα της Oxford Street, με DJ, καφέ, vintage corners και συνεργασίες με supermodels και σχεδιαστές ήταν για μια ολόκληρη γενιά μια εμπειρία shopping. Όλα αυτά κατέρρευσαν το 2020 όταν η Arcadia μπήκε σε καθεστώς πτώχευσης. Η ASOS αγόρασε τα δικαιώματα του brand και το μετέτρεψε σε digital-only φίρμα, χωρίς φυσικά καταστήματα. Για πολλούς, το Topshop έμοιαζε να έχει χαθεί οριστικά από το προσκήνιο της μόδας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ωστόσο, το 2024 η κατάσταση άλλαξε. Η δανέζικη Bestseller, μέσω της επενδυτικής Heartland, απέκτησε την πλειοψηφία (75%) του brand, αφήνοντας στην ASOS το υπόλοιπο 25%. Από κοινού αποφάσισαν να επανεκκινήσουν το Topshop με πιο φιλόδοξη στρατηγική: digital-first, “see now, buy now” φιλοσοφία και σχέδια για επαναφορά του σε φυσικά καταστήματα μέσω συνεργασιών.
Το μοντέλο “see now, buy now”
Ένα από τα στοιχεία της βραδιάς που μας εξέπληξε ευχάριστα ήταν ότι τα περισσότερα ρούχα του show ήταν διαθέσιμα προς πώληση αμέσως μέσω του ολοκαίνουργιου ιστότοπου topshop.com, που έκανε το ντεμπούτο του λίγες ώρες πριν. Αυτό το δυναμικό μοντέλο αγορών “see now, buy now” είναι πλέον κεντρικό στη στρατηγική του brand δίνοντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα να συνδεθούν αμέσως με την εμπειρία της πασαρέλας. Η επιλογή αυτή δείχνει ξεκάθαρα ότι το Topshop επιθυμεί να συμβαδίσει με τις νέες αγοραστικές συνήθειες, όπου η ταχύτητα και η αμεσότητα καθορίζουν την επιτυχία ενός brand.
Μια βαθιά συναισθηματική επιστροφή
Για πολλούς millennials το Topshop είναι συνδεδεμένο με την εφηβεία τους, με τα πρώτα τους ψώνια μόδας και με την αίσθηση ότι βρίσκονταν «μέσα» σε κάτι μεγάλο. Η παρουσία προσωπικοτήτων όπως η Cara Delevingne και η Adwoa Aboah, που είχαν συνδεθεί με το brand στη χρυσή εποχή του λειτούργησε ως γέφυρα μεταξύ του χτες και του σήμερα.
View this post on Instagram
Την ίδια στιγμή, το Topshop προσπαθεί να μιλήσει και σε ένα νεότερο κοινό, τη Generation Z, που δεν έχει ζήσει τις παλιές του δόξες αλλά δείχνει μια μεγάλη αγάπη στη μόδα της αρχής της χιλιετίας. Η ανάμιξη παλιών iconic κομματιών με φρέσκες τάσεις δείχνει ακριβώς αυτήν την προσπάθεια ισορροπίας ανάμεσα στις δύο γενιές.
Το σόου του Topshop στην Trafalgar Square ήταν μια γιορτή επιστροφής. Στηριγμένο στο παρελθόν του αλλά με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, το brand επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τη θέση του στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας. Για τους millennials είναι ένα σύμβολο νοσταλγίας. Για τη Gen Z μια στιλιστική ανακάλυψη. Και η επιστροφή του Topshop ήρθε για να μας δείξει πως όταν κάτι έχει πραγματική σύνδεση με το κοινό, η μόδα δίνει μια δεύτερη ευκαιρία.
Photo Credits: IG @caradelevigne, @topshop