Η νέα καμπάνια του οίκου Alaïa είναι μια εμπειρία που ξεπερνά τα όρια της μόδας για να εισέλθει στην περιοχή της κινηματογραφικής αφήγησης. Ο φωτογράφος Tyrone Lebon και ο σκηνοθέτης Frank Lebon δεν ακολούθησαν την περπατημένη που συνηθίζεται στον χώρο της μόδας. Γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην άγρια βόρεια ακτογραμμή της Γαλλίας, ανάμεσα στους επιβλητικούς βράχους του Cap Blanc-Nez και του Cap Gris-Nez, η καμπάνια καταφέρνει να μετατρέψει τη φύση σε πρωταγωνιστή, τοποθετώντας τα ρούχα και τις μούσες της σε ένα σκηνικό που αναπνέει ιστορία, δραματικότητα και λυρισμό.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ALAÏA (@maisonalaia)

Γνωστός για τη γλυπτική προσέγγισή του στη γυναικεία σιλουέτα, τη διαχρονικότητα των κομματιών του και τη βαθιά του σύνδεση με την τέχνη κάνει ένα βήμα παραπέρα: για πρώτη φορά η παρουσίαση γίνεται και μέσω κινούμενης εικόνας εκτός από φωτογραφίες. Η ενσωμάτωση βίντεο αποτελεί μια στρατηγική επιλογή που φέρνει τον οίκο πιο κοντά στην κινηματογραφική γλώσσα, προτείνοντας μια αφήγηση που μοιάζει με μικρές κινηματογραφικές βινιέτες αντί για τυπικές φωτογραφικές λήψεις.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Η Pomellato τιμά τον Helmut Newton με μία ανατρεπτική έκθεση

ALAIA-campaign-fall-2025

Η φύση ως αφηγητής

Το γεγονός ότι η καμπάνια γυρίστηκε εξ ολοκλήρου σε εξωτερικούς χώρους συνιστά μια ριζική τομή. Η φύση γίνεται αναπόσπαστο μέρος της αφήγησης. Οι βράχοι, η ομίχλη, η θάλασσα και οι άνεμοι δημιουργούν μια ατμόσφαιρα σχεδόν μυθιστορηματική, όπου η μοναξιά δεν ερμηνεύεται ως αδυναμία αλλά ως πηγή δύναμης. Οι μούσες στέκονται απέναντι στα στοιχεία της φύσης, ισχυρές και αυτάρκεις, αποπνέοντας μια αίσθηση ανεξαρτησίας που συνδέεται με τον σύγχρονο ορισμό της γυναικείας ταυτότητας.

ALAIA-campaign-fall-2025

Στη σημερινή εποχή, η μόδα δεν λειτουργεί μόνο ως αισθητική πρόταση, αλλά και ως μέσο αφήγησης ταυτότητας. Ο Alaïa δείχνει ότι τα ρούχα μπορούν να γίνουν φορείς ιστοριών, να εμπνεύσουν συναισθήματα και να μας μεταφέρουν σε κόσμους που υπερβαίνουν την καθημερινότητα. Οι δημιουργίες αποκτούν βάθος, όχι μόνο επειδή είναι καλοραμμένες ή κομψές, αλλά επειδή συνδέονται με έννοιες όπως η μοναξιά και η εσωτερική δύναμη.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: From Paris with love: Η Paris Hilton υποδύεται τον Karl Lagerfeld στη νέα καμπάνια του οίκου

ALAIA-campaign-fall-2025

Οι μούσες: Loli Bahia και Nastassia Legrand

Οι δύο πρωταγωνίστριες της καμπάνιας, Loli Bahia και Nastassia Legrand, ενσαρκώνουν τη φιγούρα της “αιώνιας γυναίκας Alaïa”. Με τα δυνατά χαρακτηριστικά τους και την αινιγματική παρουσία τους, μοιάζουν να δραπετεύουν από σελίδες λογοτεχνικών έργων ή από τον καμβά ενός φλαμανδού ζωγράφου. Οι σκιές και τα φώτα και οι σμιλευμένες σιλουέτες δίνουν την αίσθηση ότι οι ίδιες είναι χαρακτήρες σε μια ιστορία που εκτυλίσσεται γεμάτη δράμα και ορμή.

ALAIA-campaign-fall-2025

Η αισθητική της καμπάνιας αντλεί έμπνευση από τον κόσμο της λογοτεχνίας και του σινεμά. Οι αναφορές σε συγγραφείς όπως η Jane Austen και οι αδελφές Brontë είναι εμφανείς: γυναίκες που μέσα από την εσωτερική τους δύναμη επαναπροσδιόρισαν τον ρόλο τους σε κοινωνίες περιοριστικών δομών. Αντίστοιχα, η ατμόσφαιρα θυμίζει ταινίες όπως The Piano της Jane Campion, Breaking the Waves του Lars von Trier ή ακόμα και το Barry Lyndon του Stanley Kubrick, όπου το τοπίο δεν είναι φόντο αλλά δραματουργικό στοιχείο.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ALAÏA (@maisonalaia)

Ένα από τα πιο δυνατά μηνύματα της καμπάνιας είναι η ανατροπή της έννοιας της μοναξιάς. Εκεί που θα μπορούσε να θεωρηθεί στοιχείο ευαλωτότητας, εδώ παρουσιάζεται ως απόδειξη δύναμης και ανεξαρτησίας. Οι μούσες, μόνες απέναντι στη φύση, δεν δείχνουν μικρές αλλά μεγαλοπρεπείς. Αυτός ο συμβολισμός αντανακλάται και στον σύγχρονο τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες διεκδικούν τον χώρο τους: όχι μέσα από την αποδοχή εξωτερικών ορισμών, αλλά μέσα από την εσωτερική τους αυθεντικότητα.

ALAIA-campaign-fall-2025

Η ασπρόμαυρη αισθητική ενισχύει αυτή την αίσθηση διαχρονικότητας. Αφαιρώντας το χρώμα, οι δημιουργοί μας κατευθύνουν να εστιάσουμε στη φόρμα, την υφή, το φως και τη σκιά. Έτσι, το αποτέλεσμα θυμίζει περισσότερο παλιά φωτογραφικά αρχεία ή σκηνές από φιλμ κι όχι μια σύγχρονη καμπάνια μόδας. Αυτή είναι και η γοητεία της.

Photo Credits: IG @maisonalaia