Τα παπούτσια του Christian Louboutin έχουν αποκτήσει διαστάσεις θρύλου στον κόσμο της μόδας. Όχι απαραίτητα για το design τους. Και σίγουρα όχι για την άνεση τους. Το κλειδί είναι οι κόκκινες σόλες τους. Η έμπνευση του σχεδιαστή που πυροδοτήθηκε από ένα μπουκάλι κόκκινο βερνίκι νυχιών έκανε τη διαφορά και έδωσε στον Louboutin το δημιουργικό πλεονέκτημα που κάνει τα παπούτσια του να ξεχωρίζουν. Οι γυναίκες λατρεύουν τις κόκκινες σόλες που έχουν γίνει σύμβολο φινέτσας και αισθησιασμού. Ισχύει το ίδιο και για τους άνδρες;

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Ο Υπέροχος Redford: Πώς ένα ροζ κοστούμι άλλαξε την ανδρική μόδα

Νέα πνοή, παλιά συνταγή

Η είδηση ότι ο Jaden Smith, γιος του γνωστού ηθοποιού Will Smith, αναλαμβάνει καθήκοντα δημιουργικού διευθυντή της ανδρικής σειράς του οίκου Christian Louboutin είναι μια κίνηση ματ από τη μεριά του οίκου. Στο πρόσωπο του Smith, o οίκος αναζητά έναν εκπρόσωπο στο νεότερο αντρικό κοινό που θα βοηθήσει τον έμπειρο Christian να αποκωδικοποιήσει τους στιλιστικούς κώδικες της Gen Z. Ο Smith δεν είναι σχεδιαστής με την κλασική έννοια. Στην πραγματικότητα δεν είναι σχεδιαστής με καμία έννοια. Είναι καλλιτέχνης, μουσικός, ακτιβιστής. Μια φιγούρα που δεν φοβάται να αμφισβητήσει το status quo. Η επιλογή σηματοδοτεί ένα πέρασμα σε μια νέα εποχή, όπου τα όρια ανάμεσα στη μόδα, την τέχνη και την πολιτική κουλτούρα γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Από τα sneakers μέχρι τις γόβες: Τι παπούτσια φοράμε στο γραφείο;

Christian-Louboutin

Η αλήθεια είναι ότι η ανδρική σειρά του Louboutin χρειαζόταν ανανέωση. Από το 2010, όταν τα spiked sneakers έγιναν φαινόμενο, η μάρκα δεν κατάφερε να κρατήσει την ίδια ένταση. Παρά την εμπορική επιτυχία, τα ανδρικά προϊόντα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τέταρτο των συνολικών πωλήσεων, το brand δεν είχε βρει ακόμα μια ξεκάθαρη ταυτότητα που να το διαφοροποιεί ουσιαστικά στην αγορά. Η ανάθεση στον Smith μοιάζει με μια δραστική κίνηση, αλλά και με μια παραδοχή: το κλασικό μοντέλο δεν αρκεί πια.

Christian-Louboutin

Και ποιος καλύτερος από τον Jaden Smith; Από μικρή ηλικία έχει σταθεί απέναντι στα στερεότυπα φύλου με τις ενδυματολογικές του επιλογές. Δεν δίστασε ποτέ να φορέσει φούστες και να σπάσει τα στεγανά μεταξύ του “ανδρικού” και “γυναικείου”.

Στην εποχή που η συζήτηση γύρω από τη ρευστότητα των φύλων και τη συμπερίληψη γίνεται όλο και πιο έντονη, ο Smith ενσαρκώνει ακριβώς αυτή τη νέα πραγματικότητα. Το κοινό της πολυτέλειας δεν είναι πάντα πρόθυμο να δεχτεί ριζικές αλλαγές. Η υπερβολική απομάκρυνση από την παραδοσιακή εικόνα του brand μπορεί να ξενίσει όσους αναζητούν την κομψότητα και την διαχρονικότητα.

Επιπλέον, η αγορά είναι ήδη γεμάτη παραδείγματα brands που ποντάρουν στα νεανικά κοινά και την επαναστατική τους διάθεση. Ο Smith θα πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να προσφέρει κάτι διαφορετικό και δεν είναι απλά “just a celebrity”.

Christian-Louboutin

Αυτό το παπούτσι ποιος θα το πάρει;

Έχουμε βέβαια τις επιφυλάξεις μας για το αγοραστικό κοινό που απευθύνεται η αντρική σειρά του Louboutin. Και αν υπάρχει. Γιατί η κόκκινη σόλα που σαγήνευσε τις γυναίκες δείχνει κάπως έντονη και επιεικώς εκκεντρική, ίσως και κακόγουστη για ένα καλοραμμένο αντρικό μοκασίνι. Δεν αμφιβάλλουμε για την αριστοτεχνική κατασκευή τους. Θεωρούμε όμως πως δεν έχει το στοιχείο της old-money πολυτέλειας που χαρακτηρίζει τους άνδρες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να διαθέσουν 1200 ευρώ για ένα ζευγάρι δετά derbie shoes. Πως η κόκκινη σόλα έπρεπε να παραμείνει ένα γυναικείο προνόμιο. Η ανδρική της εκδοχή μοιάζει λίγο νεοπλουτίστικη. Είναι αυτό που θέλουν οι άνδρες; Είναι αυτό που θέλουμε από τους άνδρες;

Photo Credits: IG @christianlouboutin