Η Hermès κέρδισε την υπόθεση για την τσάντα Birkin | Τι σημαίνει αυτό

Η απόφαση αυτή ενισχύει το κύρος της Birkin και επιβεβαιώνει ότι η Hermès παραμένει ισχυρή δύναμη στην αγορά της πολυτέλειας, με στρατηγική που συνδυάζει περιορισμένη διαθεσιμότητα και υψηλή ζήτηση.
Η τσάντα Birkin της Hermès έχει αποκτήσει μια σχεδόν μυθική φήμη. Αν επιθυμείτε να αποκτήσετε αυτή την πολυπόθητη τσάντα, συχνά θα βρεθείτε αντιμέτωποι με μια μεγάλη λίστα αναμονής. Η φήμη λέει ότι πρέπει να είστε ήδη πελάτες της Hermès, με ιστορικό σημαντικών αγορών, προτού σας προσκληθεί να αγοράσετε μια Birkin.
Διαβάστε ακόμη: Λερωμένη, φθαρμένη και πανάκριβη: Πόσο πουλήθηκε η αυθεντική τσάντα Birkin της Jane Birkin;
Αυτό ακριβώς το σύστημα έκανε το γαλλικό οίκο στόχο προσφυγής στις ΗΠΑ. Η ομαδική αγωγή ισχυρίστηκε ότι ο οίκος παραβιάζει τους νόμους ανταγωνισμού, περιορίζοντας την πρόσβαση στην αγορά της διάσημης τσάντας Birkin. Στο Περιφερειακό Δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο ο Αμερικανός δικαστής James Donato απέρριψε το επιχείρημα οριστικά και αμετάκλητα, που σημαίνει ότι δεν μπορεί ποτέ να επανυποβληθεί. Όπως ανέφερε ο Αμερικανός δικαστής James Donato, «ενδέχεται, όπως υποστηρίζουν οι ενάγοντες, ότι η Hermès προορίζει την τσάντα Birkin για τους υψηλότερους πελάτες της, αλλά αυτό από μόνο του δεν αποτελεί παραβίαση των αντιμονοπωλιακών νόμων».
Διαβάστε ακόμη: Ποια Birkin; Η Gen Z ορκίζεται στην ιστορική τσάντα Le Pliage!
Η υπόθεση ξεκίνησε το 2024, όταν μια ομάδα Αμερικανών καταναλωτών κατηγόρησε τη Hermès ότι ωθεί τους πελάτες να αγοράσουν προϊόντα γνωρίζοντας ότι «δεν θα αποκτήσουν στην πραγματικότητα μια τσάντα Birkin». Η Hermès αντέκρουσε, τονίζοντας ότι πελάτες χωρίς προηγούμενο ιστορικό αγορών μπορούν να αποκτήσουν την τσάντα και ότι ο οίκος αντιμετωπίζει σαφή ανταγωνισμό στην αγορά του. Παρά τις ενστάσεις των ενάγοντων ότι η αποκλειστικότητα, η περιορισμένη διαθεσιμότητα και το εμβληματικό status της Birkin δυσκολεύουν την εύρεση ισάξιου υποκατάστατου.
Η απόρριψη της αγωγής υπογραμμίζει την επιρροή και την ελκυστικότητα της Birkin. Η Hermès ήταν ένας από τους λίγους οίκους υψηλής πολυτέλειας που άντεξαν στην επιβράδυνση της αγοράς, χάρη στη βάση υπερ-πλούσιων πελατών της. Στα πιο πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματά της, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9% φτάνοντας τα 3,9 δισ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο του 2025.
Η Hermès αποτελεί σπάνιο παράδειγμα brand όπου η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά, ενώ η επιτυχία των λιστών αναμονής δείχνει τη σημαντική δυναμική τιμολόγησης του οίκου. Όπως επισημαίνει ο Erwan Rambourg, επικεφαλής έρευνας καταναλωτών και λιανεμπορίου στην HSBC, «σκέφτονται μακροπρόθεσμα. Πολλοί οίκοι έχουν γίνει θύματα των ίδιων τους των αποφάσεων, αυξάνοντας τις τιμές υπερβολικά και, ως αποτέλεσμα, αποξενώνοντας τους πελάτες».