Η νέα καμπάνια της Stella McCartney για την Άνοιξη του 2025 είναι γεμάτη χνούδια και φτερά που παροτρύνει τον κόσμο με το μήνυμα: «Σώσε αυτό που αγαπάς», προτού εξαφανιστεί οριστικά. Είναι μια έκκληση για την προστασία της ζωής των πτηνών που μειώνεται και μια προειδοποίηση ότι μια μέρα μπορεί να υπάρξει ένας κόσμος όπου τα πουλιά θα υπάρχουν μόνο στη φαντασία μας. Μάλιστα, έρευνα της BirdLife International δείχνει ότι σχεδόν τα μισά είδη πτηνών του πλανήτη συρρικνώνονται, με τους επιστήμονες να προειδοποιούν ότι 1 στα 8 είδη πτηνών απειλείται με εξαφάνιση.

Διαβάστε ακόμη: Τι φοράμε όταν κάνει κρύο | 5 βασικές επιλογές

«Save What You Love»

Εμπνευσμένη από τον Jonathan Franzen, παρατηρητή πουλιών και συγγραφέα του βιβλίου «The End of the End of the Earth», η καμπάνια έχει ως κεντρικό άξονα τη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος και φέρει το μήνυμα «Save What You Love».

Η McCartney ανάφερε ότι η ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης Greta Gerwig της πρότεινε το βιβλίο του Franzen και η ιδέα της ανάδειξης της ζωής των πτηνών στη συλλογή της για την Άνοιξη του 2025 πήρε πνοή.

Η σχεδιάστρια ανέφερε ότι πρόκειται για την «πιο βιώσιμη συλλογή που θα βγει στην πασαρέλα μέχρι σήμερα, κατασκευασμένη χωρίς δέρμα, γούνα ή φτερά. Ελπίζω αυτά τα όμορφα κομμάτια όχι μόνο να εμπνεύσουν, αλλά και να δούμε τον κόσμο από διαφορετικές οπτικές γωνίες, με μια πανοραμική θέα.»

Στην καμπάνια συμμετέχουν οι ηθοποιοί Eva Mendes και Myha’la, το μοντέλο Alex Consani και η βραβευμένη με Grammy, τραγουδίστρια Raye. Εμφανίζονται δίπλα σε περιστέρια και φανταστικά πτηνά που δημιουργήθηκαν με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

Γυρισμένη από τον Ethan James Green στη Νέα Υόρκη, η καμπάνια δίνει έμφαση στην απειλή που αντιμετωπίζουν τα πουλιά, στηρίζοντας μια cruelty free και animal friendly προσέγγιση της μόδας, με vegan δέρμα, faux γούνα και faux φτερά. Περίπου το 50% των ειδών πτηνών είναι υπό εξαφάνιση, ενώ 3,4 δισεκατομμύρια πτηνά βλάπτονται ή θανατώνονται κάθε χρόνο για τη χρήση των πούπουλων.

Μια καμπάνια γεμάτη μηνύματα

Η McCartney στέλνει και άλλα μηνύματα με αυτήν την καμπάνια, με τα μοντέλα να υποστηρίζουν διάφορα κοινωνικά προβλήματα.

Η ηθοποιός Myha’la εκπροσωπεί στα μέσα ενημέρωσης τον τερματισμό του ρατσισμού και της έλλειψης στέγης.

Η Consani, η οποία αναδείχθηκε μοντέλο της χρονιάς στα Fashion Awards 2024, περπάτησε στην επίδειξη της McCartney και συμμετείχε στην καμπάνια Stella McCartney x Adidas Rasant. Η McCartney την περιγράφει ως «μια φωνή για την ένταξη στη μόδα και την υποστήριξη των τρανς παιδιών».

Η Mendes βοηθά γυναίκες και παιδιά λατινοαμερικανικής καταγωγής. Βρίσκει επίσης λύσεις για τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται σε καταναλωτικά αγαθά. Μάλιστα, τα προϊόντα FloeWater της διατίθενται σε δοχεία αλουμινίου, τα οποία είναι πιο βιώσιμα.

Η Raye θέλει να διορθώσει τις «αδικίες της μουσικής βιομηχανίας» και έχει τονίσει την περιβαλλοντική κρίση και τον τεράστιο αντίκτυπό της στις έγχρωμες γυναίκες, μέσα από κομμάτια όπως το «Environmental Anxiety» και το «Mother Nature».

Ρούχα και υλικά, φιλικά προς το περιβάλλον

Τα μοντέλα φορούν ρούχα και αθλητικά αξεσουάρ κατασκευασμένα κυρίως από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Οι καινοτομίες της συλλογής περιλαμβάνουν την πρώτη τσάντα φτιαγμένη από Hydefy, μια βίγκαν εναλλακτική λύση του δέρματος με βάση τους μύκητες, πλεκτά σύννεφα από ανακυκλωμένο νάιλον νήμα Peekaboo και ρούχα από Kelsun, ένα ύφασμα με βάση τα φύκια που διατίθεται εμπορικά για πρώτη φορά.

Γλυπτά περιστεριών δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την 886 Royal Mint, η οποία κατασκευάζει χρυσά και ασημένια κοσμήματα από επαναχρησιμοποιημένα ηλεκτρονικά και ιατρικά απόβλητα.

Οι τσάντες Ryder και Woven Ryder έχουν καμπύλο σχήμα που μοιάζει με την πλάτη ενός αλόγου. Η McCartney είναι λάτρης των αλόγων, αφού χρησιμοποιεί ονόματα από διαφορετικές ράτσες αλόγων στις συλλογές της.

Η καμπάνια είναι η πρώτη δημόσια κίνηση της McCartney μετά την εξαγορά του μεριδίου της  LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, καθώς ο όμιλος πολυτελών ειδών εξυγιαίνει το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων του εν μέσω της ύφεσης που μαστίζει τα προϊόντα υψηλής ποιότητας. Όπως αναφέρθηκε, η εταιρεία βρίσκεται πλέον εξ ολοκλήρου στα χέρια της σχεδιάστριας, αν και θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την LVMH ενώ κατέχει τον τίτλο της παγκόσμιας πρέσβειρας για τη βιωσιμότητα.

Τον περασμένο μήνα, η LVMH ανάφερε ότι η McCartney επαναγοράσει το μειοψηφικό μερίδιο από την LVMH «μετά από περισσότερα από πέντε χρόνια γόνιμης συνεργασίας. Αυτό το νέο κεφάλαιο για τη Stella McCartney αντανακλά την επιθυμία της να γράψει μια νέα σελίδα στην ιστορία της, αφού συνεργάστηκε στενά με την ομάδα για να ενισχύσει τον οίκο της.»

Διαβάστε ακόμη: Η Kate Moss φορά τα γυαλιά ηλίου Isabel Marant σε μια ανοιξιάτικη καμπάνια με boho διάθεση