O δημιουργικός διευθυντής Glenn Martens προσκάλεσε το κοινό να συμμετάσχει στο κυνήγι αβγών του οίκου Diesel στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου και τρεις χιλιάδες άνθρωποι αποδέχτηκαν την πρόσκληση. Και την πρόκληση. Η ευφάνταστη, όχι όμως εντελώς πρωτότυπη, ιδέα του κοινοποιήθηκε μέσω των social media και πλήθος κόσμου που είχε εκ των πρωτέρων δήλωσει και κερδίσει τη συμμετοχή του παίρνοντας μέρος σε ένα κυνήγι θησυαρού στην πόλη του Μιλάνου, έσπευσε.

diesel-ss26Με το έξυπνο, Instagrammable αυτό τέχνασμα, o Martens κέρδισε τις εντυπώσεις και έγινε είδηση. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι ελάχιστοι απο τους παρευρισκόμενους ασχολήθηκαν με τα ρούχα. Ίσως και κανείς.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Gucci: Γιατί ο Demna διάλεξε τώρα να κυκλοφορήσει το πρώτο του lookbook;

Το κυνήγι του θησαυρού Diesel

Το έξυπνο παιχνίδι δεν ήταν επί ματαίω. Τα 34 διάφανα αβγά, που σε εμάς τους παλαιότερους θύμισαν λίγο Star Trek ως σύλληψη, ήταν στημένα και περίμεναν το κοινό να τα ανακαλύψει. Κάθε “αβγό” έφερε ένα QR code. Οι οδηγίες ήταν σαφείς. “Τα πρώτα πέντε άτομα που θα βρουν όλα τα αβγά θα κερδίσουν μια πλήρη εμφάνιση της επιλογής τους από τη συλλογή. Και τα επόμενα πέντε θα κερδίσουν οποιαδήποτε εμφάνιση τζιν Diesel της επιλογής τους. Και στη συνέχεια τα επόμενα δέκα θα έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν ένα αξεσουάρ. Και για όποιον θέλει να συμμετάσχει χωρίς να πάει στο κυνήγι, θα κάνουμε ένα πάρτι στην Piazza Beccaria όπου όλοι θα μπορούν να συγκεντρωθούν. Θα υπάρχει μια δωρεάν συναυλία και ποτά. Χαριτωμένο ε;” Όντως χαρίτωμένο. Και αν κρίνουμε εκ του αποτελέσματος, εντυπωσιακό.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Burberry ss26: Πιο βρετανικό -στιλ- πεθαίνεις!

Η συλλογή

Σχεδιαστικά, η συλλογή είχε όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την αισθητική του brand. Τα υλικά συνδυάστηκαν με ένα περίεργο τρόπο σε μια προσπάθεια προώθησης της βιωσιμότητας και της εφαρμογής καινοτόμων υφασμάτων. Ανακυκλωμένο σατέν υφάνθηκε μαζί με denim, jumpsuits από ένα διπλό υλικό σαν να έχουν σκιστεί και επανασυνδεθεί ενώ πολλές δημιουργίες συνδύαζαν διάφανο σιφόν με πλεκτά πάνελ και φθαρμένα τελειώματα.

diesel-ss26

Η αισθητική έπαιξε με αντιθέσεις. Ρομαντικά floral μοτίβα σε λεπτά υφάσματα συνυπήραχαν με σκληρές γραμμές, σκισίματα και bleach τεχνικές σε σακάκια και παντελόνια. Η χρήση διπλού νεοπρενίου έκανε τα ρούχα να μοιάζουν με πανοπλίες. Όλα αυτά έδεναν γύρω από το κεντρικό θέμα της συλλογής, που ο Martens περιέγραψε ως “το ζώο μέσα μας”. Μια προσπάθεια αναγνώρισης των πρωτόγονων ενστίκτων μας . Πόσα όμως από αυτά τα κομμάτια θα βρουν τον δρόμο τους στην καθημερινή γκαρνταρόμπα; Μήπως η παρουσίαση στόχευε απλά στη δημιουργία ενος buzz και οι πωλήσεις εξακολουθούν να στηρίζονται στα πιο πρακτικά και εφαρμόσιμα κομμάτια του brand;

diesel-ss26

Η εικόνα κέρδισε τη μόδα

Αυτό που θα θυμόμαστε από την παρουσίαση της συλλογής δεν θα είναι η συλλογή. Ο Martens κατάφερε να δημιουργήσει μια viral, ιστορική στιγμή, αφαιρόντας από την μόδα το στοιχείο του exclusivity που την χαρακτηρίζει. Άνοιξε την πόρτα στο κοινό και του έδωσε μια ευκαιρία να συμμετάχει. “Αυτή είναι η Diesel που απευθύνεται σε όλους, μια συλλογή που ανακαλύφθηκε ταυτόχρονα από το κοινό και όλους τους άλλους” δήλωνε ο σχεδιαστής στο δελτίο τύπου.

diesel-ss26Και με την φράση όλους τους άλλους υπονοούσε το κλασικό crowd των fashion shows που ενώ δεν έχει ουσιαστική σχέση με τον κλάδο βρίσκεται εκεί. Και που πλέον έχει κουράσει. Μια πολύ σημαντική στιγμή για τη μόδα που παραδέχεται την ανάγκη επικοινωνίας και σύνδεσης με την πραγματικότητα και τους ανθρώπους που είναι οι δυνητικοί αγοραστές της. Well played Glenn!

Photo Credits: IG @diesel