Alberta Ferretti | Από τη μόδα στην ανωνυμία: Η αόρατη εκδοχή του μπεζ
Η παρουσίαση του οίκου Alberta Ferretti δεν είχε κάτι καινοτόμο. Μια συλλογή κομψή, φινετσάτη αλλά τόσο οικεία που ήταν απλά αναμενόμενη.
Είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο οι ανοιξιάτικες συλλογές να κατακλύζονται από τόνους του μπεζ. Κάποιες όμως παραείναι μπεζ ακόμα και για τα δικά μας γούστα. Ο creative director Lorenzo Serafini παρουσίασε τη συλλογή του οίκου Alberta Ferrretti με τίτλο “Home Bodies” σαν ένα έργο που είχαμε ήδη ξαναδεί. Κομψό; Ναι. Φινετσάτο; Ναι. Διαφορετικό; Χμμμμ. Οι δημιουργίες του σχεδιαστή είναι αδιαμφισβήτητα αριστοτεχνικές, αντικατοπτρίζουν απόλυτα τις αρχές του οίκου αλλά δεν έχουν κάτι καινούριο να πουν.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Claudia Cardinale: Η μούσα του ιταλικού σινεμά έφυγε στα 87 | Ο βιασμός, οι έρωτες, οι ταινίες
View this post on Instagram
Η μούσα Tina Chow
Το κεντρικό πρόσωπο του moodboard της συλλογής ήταν η Tina Chow. Μια ξεχωριστή γυναίκα στον χώρο της μόδας. Μια influencer πολύ πριν την εφεύρεση του όρου. Το μοντέλο από την Αμερική με καταγωγή από την Ιαπωνία που έγινε το πρόσωπο της Shisheido, μούσα του Yves Saint Laurent και του Issey Miyake στις αρχές των 70s ήταν μια περσόνα από μια στόφα που έχει μακράν εκλείψει.
Φωτογραφημένη από τον Helmut Newton και τον Cecil Beaton άφησε εποχή με την φυσική ομορφιά της. Ο Andy Warhol την ζωγράφισε όχι μόνο για το τέλειο σε αναλογίες πρόσωπο της. Αυτό που τον τράβηξε ήταν η εσωτερική της λάμψη. Ο Andy Warhol την ζωγράφισε όχι μόνο για το τέλειο σε αναλογίες πρόσωπο της. Αυτό που τον τράβηξε ήταν η εσωτερική της λάμψη. Μια star που έζησε με ένταση και πάθος, μια ακτιβίστρια στον αγώνα κατά του AIDS το οποίο δυστυχώς της στοίχησε τη ζωή το 1992. Iconic και αντισυμβατική. Αληθινή.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Η πρεμιέρα του φιλμ του Gucci “έσβησε” το Hollywood
“Home Bodies”: Η μόδα ως εμπειρία οικειότητας
Ο πυρήνας της συλλογής αφορά την άνεση, την οικειότητα, την αίσθηση πως είμαστε στον σωστό τόπο. Ο Lorenzo Serafini εξήγησε πως η συλλογή σχεδιάστηκε με γνώμονα την ιδανική γκαρνταρόμπα για έναν ιδιωτικό χώρο. Τα ρούχα που μπορούν να φορεθούν για στιγμές χαλάρωσης αλλά και για βραδιές όπου το σπίτι μετατρέπεται σε σκηνή φιλοξενίας και στιλ.
Ο οίκος μας προσκαλεί να ξανασκεφτούμε την καθημερινότητα μας και τον τρόπο που ντυνόμαστε στις ιδιωτικές μας στιγμές και κατά πόσο μπορούμε όλο αυτό το πλαίσιο της άνεσης να το εφαρμόσουμε και σε άλλους τόπους εκτός σπιτιού. Ο ρομαντισμός που παραδοσιακά ακολουθεί το όνομα Ferretti είναι πάντα παρόν και εκφράζεται με διακριτικότητα και ευγένεια.
Οι σιλουέτες παραμένουν ρευστές με έμφαση στη φυσική γραμμή του σώματος. Έχουν χάρη και κίνηση. Είναι ανάλαφρες και φυσικές. Σατέν φορέματα με βαθιά ντεκολτέ, φούστες, παντελόνες ξεχωρίζουν για το design τους και τη θηλυκότητα τους. Ο σχεδιαστής παραμένει πιστός στις αξίες Ferretti με υφάσματα που κυλούν πάνω στο σώμα σαν δεύτερο δέρμα. Μεταξωτές μουσελίνες, αέρινα κρεπ, ελαφρά λινά και διάφανα τούλια δημιουργούν μια αίσθηση ανάσας και ελευθερίας. Ασύμμετρα μήκη, δαντέλες που διαγράφονται κάτω από τα υφάσματα και κορδέλες που τονίζουν το σώμα δίνουν μια γλυπτική αίσθηση που δεν είναι όμως άκαμπτη. Αποπνέουν ένα δευτερογενή δωρικό λυρισμό που μας αρέσει πολύ.
Μπεζ, μπεζ, μπεζ
Η παλέτα της συλλογής μονοπωλήθηκε από το μπεζ και το ροζ της πούδρας. Από το μέσα του show και μετά οι δημιουργίες απέκτησαν περισσότερο ενδιαφέρον με την προσθήκη του καφέ, του χρυσού, του πορτοκαλί και του πράσινου της μέντας. Δεν έλειψαν τα total black σύνολα και κάποια looks με leopard prints. Μέσα όμως στο βασίλειο του μπεζ και της βαρεμάρας που δημιούργησε, οι χρωματικές πινελιές χάθηκαν σαν σταγόνες στον ωκεανό. Αν η συλλογή “Home Bodies” ήταν ταινία, ο τίτλος θα ήταν: “Άψογη εκτέλεση, αδύναμο σενάριο”.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Photo Credits: Instagram @albertaferretti