Valentino ss26: Στροφή στον ρεαλισμό και την αισιοδοξία από τον Alessandro Michelle
Ο Alessandro Michelle παρουσίασε την ανοιξιάτικη συλλογή του για τον οίκο Valentino και μας εξέπληξε ευχάριστα με την ριζική αλλαγή του.
Ο τίτλος “Fireflies” μας είχε προιδεάσει θετικά. Η ανοιξιάτικη συλλογή του οίκου Valentino με την υπογραφή του Alessandro Michele ήταν σαφώς πιο προσγειωμένη και ρεαλιστική από τις προηγούμενες δουλειές του. Αυτό βέβαια δεν σήμαινε ότι θα είχε λιγότερη ποίηση και ρομαντισμό. Έχοντας πλήρη επίγνωση της εποχής, ο σχεδιαστής επικαλείται την ανάγκη για φως ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Hermès ss26: Η αδιαπραγμάτευτη κυριαρχία της σύγχρονης Αμαζόνας
Η έμπνευση προήλθε από ένα γράμμα του Ιταλού σκηνοθέτη και ποιητή Pier Paolo Pasolini που χρονολογείται το 1941, όπου περιγράφει τις πυγολαμπίδες ως σύμβολα εύθραυστης ελπίδας μέσα σε έναν κόσμο που βυθίζεται στο σκοτάδι. Ο Michele, γνωστός για την αγάπη του για τη λογοτεχνία μετέτρεψε αυτό το συμβολισμό σε μια βαθιά συναισθηματική συλλογή . Η ατμόσφαιρα της επίδειξης ήταν σχεδόν τελετουργική: τα φώτα αναβόσβηναν σαν να μιμούνται την κίνηση των πυγολαμπίδων, ενώ η Pamela Anderson απήγγειλε αποσπάσματα από το ποίημα των σημειώσεων του show.
Η αλλαγή του Alessandro Michele
Είδαμε μια πιο ώριμη και συγκροτημένη εικόνα του σχεδιαστή με ρευστές σιλουέτες και φορέσιμα σύνολα. Μακριές φούστες, αέρινα πουκάμισα, λεπτές πτυχώσεις και ντραπέ που αγκαλιάζουν το σώμα. Ο κλασικός συνδυασμός του πουκάμισου με παντελόνι ή στενή φούστα επανέρχεται με φρέσκια, ρομαντική διάθεση. Οι midi φούστες που από την περσινή σεζόν έχουν αναδειχθεί σε top τάση από τον Saint Laurent είναι άκρως θηλυκές καθώς τονίζουν τη μέση και τις καμπύλες.
Ο σχεδιαστής περιέγραψε τη συλλογή ως μια προσπάθεια “απλοποίηση”. Για τον Michele που συνδέθηκε με την υπερβολή, τη μαξιμαλιστική αισθητική και τον εκκεντρικό ρομαντισμό κατά τη θητεία του στον οίκο Gucci, η λέξη αυτή προκαλεί ενδιαφέρον. Και περιμένουμε να δούμε αν είναι μια στρατηγική κίνηση marketing ή μια ουσιαστική αλλαγή.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Stella McCartney ss26: Φτερά, πούπουλα και ανδρόγυνα στη σωστή δόση
Ακόμα και οι βραδινές δημιουργίες ήταν λιγότερο διακοσμημένες εστιάζοντας στα υφάσματα και την έννοια της κίνησης. Σατέν, μουσελίνα, βελούδο και διάφανα τούλια συνυπάρχουν με ασυμμετρίες, φιόγκους και διακριτικούς μεταλλικούς τόνους. Η λάμψη ήταν εκεί αλλά είχε μια διακριτικότητα. Παρέπεμπε στο ανάλαφρο φτερούγισμα των πυγολαμπίδων.
Η παλέτα του φωτός
Οι αποχρώσεις της συλλογής είχαν μια αισιοδοξία. Πράσινο, βαθύ μπλε, κόκκινο και χρυσοκίτρινο συνδυάστηκαν με απαλούς ροζ και λιλά τόνους. Οι αποχρώσεις μοιάζουν να πάλλονται στο φως, όπως οι ίδιες οι πυγολαμπίδες που αποτέλεσαν το σημείο εκκίνησης της συλλογής. Τα αξεσουάρ όπως υπερμεγέθη σκουλαρίκια, εντυπωσιακοί γιακάδες και χειροποίητες ζώνες, λειτουργούν ως μια καλοζυγισμένη προσθήκη έντασης στα σύνολα. Ο Michele δεν εγκαταλείπει την αγάπη του για τον εντυπωσιασμό, αυτή τη φορά όμως τον μετουσιώνει σε συγκίνηση.
Μπορείτε να διαβάετε επίσης: Louis Vuitton SS’26: Η ονειρική συλλογή που θέλουμε να φορέσουμε
View this post on Instagram
Σε αντίθεση με ότι έχουμε δει ως τώρα απο τον σχεδιαστή, αυτή η συλλογή μας εξέπληξε ευχάριστα. Είχε πολυτελή υλικά αλλά ήταν εφαρμόσιμη στην πλειονότητα της, με πολλά κομμάτια που θα θέλαμε να έχουμε στην γκαρνταρόμπα μας. Η στροφή του Michele μετά από ιδιαίτερα αμφιλεγόμενες επιλογές τόσο στη σχεδιαστική του προσέγγιση όσο και στη σκηνοθεσία -ποιος ξέχασε την δημόσια τουαλέτα- μπορεί να οφείλεται σε μη ευγενή κίνητρα όπως η ανάγκη προσέγγισης του αγοραστικού κοινού. Όποια και αν ήταν όμως η αιτία είμαστε χαρούμενοι για αυτό που είδαμε.
Photo Credits: