Silver Influencers: Τα social media αγαπούν τους 80άρηδες
Γιαγιάδες και παππούδες μας μιλούν για μόδα και ποστάρουν reels. Τι σημαίνει αυτό για τα social media;
Τα social media θεωρούνταν μέχρι πρότινος ένα προνόμιο της νεολαίας. Οι πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το YouTube κατακλύζονταν από νέους ανθρώπους που παρουσίαζαν τις ζωές τους, τις συνήθειές τους και τα προϊόντα που αγαπούσαν ή απλά τους πρόσφεραν δωρεάν οι εταιρείες. Όπως κάθε μόδα όμως κάποια στιγμή κουράζει. Το κοινό δεν ανταποκρίνεται πια σε προκλητικές, γεμάτες φίλτρα εικόνες ανθρώπων που προσπαθούν να πείσουν, κυρίως τον εαυτό τους, ότι ζουν σαν βασιλιάδες και είναι διάσημοι. Αναζητά κάτι ειλικρινές να ταυτιστεί ακόμα και αν πρόκειται για κάτι ανορθόδοξο.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Οι Ελληνίδες στην Βουλή: Έκαναν αγώνες, ζήτησαν τον λόγο και τον πήραν
Από το περιθώριο στο προσκήνιο
Μην εκπλαγείτε λοιπόν αν διαβάσετε πως 80χρονες Βρετανές γιαγιάδες γίνονται viral και έχουν εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους. Τα τελευταία χρόνια αυτή η νέα ομάδα δημιουργών περιεχομένου που προέκυψε αυθόρμητα, κερδίζει συνεχώς έδαφος. Οι “silver influencers”, δηλαδή οι influencers μεγαλύτερης ηλικίας που με την αυθεντικότητά τους ανατρέπουν τα στερεότυπα για την τρίτη ηλικία, εκφράζουν καλύτερα την ανάγκη μας να βλέπουμε οικεία πρόσωπα στις οθόνες του κινητού μας.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Τζο Μαντά: Η Ελληνίδα που έγραψε ιστορία στον πιο σκληρό αγώνα του κόσμου
Η επέλαση των γιαγιάδων
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Vivienne Truran από τη Βρετανία που έχει 303k ακολούθους στο Instagram. Η “vivthecarer” όπως είναι το όνομα του account της, μοιράζεται με την καθημερινότητα και τα outfits της με το κοινό της που περιλαμβάνει ακόμα και 20χρονους. Δεν προσπαθεί να παρουσιάσει κάτι που δεν είναι ή να δείχνει νεότερη. Κάποιοι την θέλουν για φίλη. Άλλοι για γειτόνισσα ή γιαγιά. Το γεγονός όμως ότι έχει απήχηση σε όλες τις ηλικίες, με views που ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια θεατών, χωρίς εξεζητημένα locations, πολυτελή backgrounds και ακριβά ρούχα σίγουρα έχει πολλά να πει.
View this post on Instagram
Το ζευγάρι των συνταξιούχων
Η Aki και ο Koichy , Αμερικανοί με καταγωγή από την Ιαπωνία, έχουν 1.2 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram. Αν και οι ίδιοι δεν έτρεφαν τη φιλοδοξία να γίνουν influencers, η κόρη τους Yuri που εργάζεται επί 15 χρόνια στο κλάδο των social media, ξεκίνησε ποστάροντας stories με την μητέρα της σε καθημερινή βάση. Η Aki που είναι μια ιδιαίτερα καλοντυμένη γυναίκα προκάλεσε το ενδιαφέρον του κοινού που λάτρεψε το στιλ της.
View this post on Instagram
Η εμπειρία της Yuri “είδε” το κενό στην αγορά και αποφάσισε να δημιουργήσει ένα κοινό λογαριασμό για τους γονείς της παρά το γεγονός ότι διανύουν την δεκαετία των 70. Με την ίδια να διαχειρίζεται το τεχνικό κομμάτι και το ζευγάρι να μοιράζεται αυθόρμητα τη ζωή του, τα ταξίδια του και φυσικά το στιλ του, η επιτυχία είναι κομμάτι της εξίσωσης πλέον. Και μπορεί οι δύο ευτυχισμένοι παππούδες να μην έχουν αντιληφθεί τον βαθμό της επιδραστικότητας τους και να προτιμούν να παίζουν με το εγγόνι τους αλλά όταν βραβεύεσαι από την ίδια την πλατφόρμα με “Instagram Ring”, τότε σημαίνει ότι κάτι κάνεις πολύ καλά.

@akiandkoichi
Μήνυμα ελήφθη;
Η επιτυχία ανθρώπων που είναι αληθινοί έρχεται σε πλήρη αντίθεση με ότι είχαμε συνηθίσει ως τώρα στα social media. Τα βαριά βαμμένα πρόσωπα, τα fillers, τα φίλτρα, τις στημένες πόζες, την επίδειξη του -ανυπόστατου- πλούτου. Το κοινό δεν αγοράζει πια την υποκρισία. Μέσα από τους ρεαλιστικούς αυτούς χαρακτήρες αναζητάμε έστω και σταδιακά την επιστροφή στα κανονικά πρότυπα. Στα μάτια κάποιων πρόκειται για μια πολιτισμική επανάσταση. Ή μια μόδα. Το ευχάριστο όμως είναι πως όπως δείχνουν όλα αρχίζει μια νέα, ειλικρινής εποχή στα social media. Αμήν.
Video editing: Ανδρέας Κωστόπουλος