Ο οίκος Louis Vuitton θα παρουσιάσει τη συλλογή Métiers d’Art τις επόμενες ημέρες στη Νέα Υόρκη. Ο Dior την Cruise Collection -την ενδιάμεση συλλογή μεταγύ χειμώνα και άνοιξης για όσους κάνουν διακοπές σε θερμά κλίματα- στο Λος Άντζελες το Μάιο. Τον ίδιο μήνα, ο Demna θα παρουσιάσει την πρώτη του συλλογή για τον οίκο Gucci στη Νέα Υόρκη.Υπάρχει κάποιο κρυμμένο μήνυμα πίσω από αυτή την στροφή των οίκων προς την Αμερική; Ποιο είναι το βαθύτερο κίνητρο; Και γιατί τώρα;

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Pirelli Calendar 2026: Τα στοιχεία της φύσης στο επίκεντρο της καλλιτεχνικής δημιουργίας

dior-ss26

Dior

Ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία

Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν, εύκολα διαπιστώνουμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που ευρωπαϊκοί οίκοι μόδας επιλέγουν τις ΗΠΑ. Το trend ξεκίνησε με το show του Gucci “Gucci Love Parade” στη Hollywood Boulevard. στις  Ο Louis Vuitton είχε παρουσιάσει την  Cruise 2023 στο San Diego, ο Balenciaga και ο Alexander McQueen  έκαναν τα shows τους το 2022 στη Νέα Υόρκη και η συλλογή Dior Homme SS23 είχε παρουσιαστεί στο Λος Άντζελες. Μετά την πανδημία, ο χώρος της πολυτέλειας γνώρισε μια πρωτοφανή ανάπτυξη με τα κέρδη να φτάνουν σε ποσοστά που δεν είχαμε ξαναδεί ποτέ. Όπως όλοι όμως γνωρίζουμε, η ανοδική πορεία δεν κράτησε πολύ. Μήπως η απόφαση του Dior και του Louis Vuitton προσπαθεί να ανακαλέσει εκείνη την εποχή; Ίσως αυτός να είναι ‘ένας από τους λόγους.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Revolve x Polo Ralph Lauren: Η συνεργασία–έκπληξη που επανασυστήνει το αμερικάνικο sportswear στη νέα γενιά

Louis-vuitton-fw25

Louis Vuitton

Follow the money

Εκτός από το hype και τον χαρακτήρα των αμερικανικών πόλεων που σίγουρα απέχει από την Ευρώπη, δεν θα πρέπει να λησμονήσουμε πως η πολυτέλεια είναι μια απαιτητική και ιδιαιτερα ανταγωνιστική αγορά με σκοπό το κέρδος. Τα πρόσφατα οικονομικά μέτρα που επέβαλλαν επιπλέον δασμούς στα είδη πολυτελείας που εισάγονται στη χώρα, είχε προκαλέσει την αμηχανία του κοινού που δείχνει να τηρεί στάση αναμονής. Οι πωλήσεις απέχουν από τα επιθυμητά επίπεδα και οι οίκοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να αναθερμάνουν τη σχέση τους με τους πελάτες τους.

gucci-resort-2026

Gucci

Η επιλογή της Αμερικής ως venue των παρουσιάσεων τους αποτελεί ένα τρόπο προσέγγισης με πολλές προεκτάσεις. Οι οίκοι προσπαθούν να δείξουν την εκτίμηση τους για την κουλτούρα και την αισθητική της άλλης όχθης του Ατλαντικού. Αναζητούν σανίδα σωτηρίας στο οικονομικό τους αδιέξοδο εκτός Ευρώπης και οι ΗΠΑ με τη δυτική τους νοοτροπία είναι πιο κοντά στο lifestyle που πρεσβεύει η Γηραιά Ήπειρος. Δεν αμφιβάλλαμε για τα αίτια. Απλά ανυπομονούμε να δούμε αν και άλλοι οίκοι θα ακολουθήσουν αυτή τη στρατιγική. Η ξαφνική “αγάπη” των Ευρωπαίων για την Αμερική κάθε άλλο παρά αγνή και άδολη είναι. Μην ξεχνάτε ποτέ πως όλα ειναι business.

Photo Credits: Dior/ Gucci/ Louis Vuitton