Ο οίκος Valentino φημίζεται για την φινέτσα του και την καλαισθησία του. Υπάρχουν όμως και ατυχείς στιγμές. Πρόσφατα παρουσίασε στα social media το «De Vain Digital Creative Project, “ένα “ψηφιακό δημιουργικό εγχείρημα” όπως το χαρακτήρισε, που υπογράφηκε από digital artists και στο οποίο το AI αναλαμβάνει τον ρόλο φωτογράφου, σκηνοθέτη και μοντέρ. Κάτι όμως δεν πήγε καθόλου καλά.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: 2 Δεκεμβρίου: Η μέρα που ο Versace έγινε Prada | Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Gianni Versace

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Valentino (@maisonvalentino)

Η ευγενής πρόθεση και το αποτέλεσμα-καρικατούρα

Δεν αμφιβάλουμε για την πρόθεση του οίκου. Σίγουρα ήθελε να αποτυπώσει την ενέργεια του κοινού και τον ενθουσιασμό του με μια καλλιτεχνική προσέγγιση. Εικάζουμε πως το ύφος θα ήταν σουρεαλιστικό. Το αποτέλεσμα είναι ένα βίντεο που ανέβηκε στο Instagram που εμφανίζονται μοντέλα να ξεπροβάλλουν από μια χρυσή τσάντα, ενώ λογότυπα μετατρέπονται σε ανθρώπινα μέλη που συγχωνεύονται σε ένα οπτικό κολάζ σωμάτων και μορφών με σκοπό, όπως αναφέρει η περιγραφή της ανάρτησης “ένα ταξίδι μέσα από καλειδοσκοπικές γεωμετρίες και καθαρή φαντασία”. Ο οίκος Valentino δήλωνε ότι το βίντεο είναι AI-generated, προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Ομολογούμε πως ήταν μια κίνηση που δείχνει διαφάνεια από τη μεριά του, αλλά όπως αποδείχθηκε, δεν ήταν αρκετή.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Fashion Awards 2025: Το πρώτο βραβείο στον Jonathan Anderson, τα βλέμματα όλων στην κοιλίτσα της Sienna Miller

Οι αντιδράσεις του κοινού

Μια γρήγορη ματιά στα σχόλια της ανάρτησης μας δίνει το στίγμα των αντιδράσεων του κοινού. Πλήθος σχολίων χαρακτήρισε την καμπάνια “φτηνή”, “λυπηρή”, “πρόχειρη” και “ενοχλητική”. Ένας χρήστης έγραψε χαρακτηριστικά: “Disappointing from a couture fashion house. Advertising campaigns are an opportunity to put talented creatives centre stage. AI in this instance is lazy at best.” (Απογοητευτικό από ένα οίκο υψηλής ραπτικής. Οι διαφημιστικές καμπάνιες είναι μια ευκαιρία για να δωθε’ι βήμα σε ταλαντούχους δημιουργούς. Το AI σε αυτή την περίπτωση είναι το λιγότερο ένδειξη τεμπελιάς”. Άλλοι μίλησαν ακόμη και για “rage-baiting” δηλαδή την εκούσια πρόκληση συναισθημάτων με τρόπο φθηνό και προκλητικό. Για πολλούς, η καμπάνια υπονόμευσε την εμπιστοσύνη στο brand και θα συμφωνήσουμε με αυτό.

valentino-ai-campaign

AI Go Home!

Όλα γύρισαν μπούμερανγκ. Η αλλόκοτη εικόνα τρομάζει και δημιουργεί απέχθεια. Μοιάζει με κακοπαιγμένο θέατρο του παραλόγου. Δεν θα το δεχόμασταν από κανένα. Δεν θα το συγχωρούσαμε σε κανένα. Πόσο μάλλον στον Valentino. Η πλήρης αποτυχία της καμπάνιας αποτελεί και ένα ηχηρό μάθημα για τη βιομηχανία της μόδας και για όλους εμάς. Η τεχνολογία δεν έχει αισθητική, ψυχή, αρμονία και την γοητεία της ανθρώπινης φύσης και σκέψης. Για όσους βιάστηκαν να πιστέψουν ότι οι άνθρωποι μπορούν να αντικατασταθούν από έναν αλγόριθμο, η απάντηση είναι αδιαπραγμάτευτη. Δεν ήρθε ακόμα η ώρα. Και ευχόμαστε όλοι να μην έρθει ποτέ.

Photo Credits: IG @maisonvalentino