Stella McCartney x H&M: Τι να περιμένουμε από τη νέα συνεργασία;
Πέρασαν 20 χρόνια από την πρώτη συνεργασία της καινοτόμου σχεδιάστριας Stella McCartney και του H&M. Η προσμονή της νέας αυτής συλλογής είναι μεγάλη.
Η φετινή τελετή των Fashion Awards στο Λονδίνο, έφερε και μια ευχάριστη παρουσιάση με τις: Amelia Gray, Anitta, Emily Ratajkowski και Yasmin Wijnaldum να εμφανίζονται με looks από την επερχόμενη συλλογή Stella McCartney x H&M, προσφέροντας μια πρώτη ματιά στη συνεργασία. Αυτή είναι η δεύτερη κατά σειρά συνεργασία τους, με την πρώτη να έχει γίνει τον Νοέμβριο του 2005.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Μόδα χωρίς γούνα: Η Νέα Υόρκη δεν θα “ζεσταθεί” τον ερχόμενο χειμώνα
Η νέα συνεργασία που αναμένεται να παρουσιαστεί την Άνοιξη του 2026, έρχεται να αναδείξει ένα διαφορετικό μοντέλο δημιουργίας και σκέψης στη μόδα. Η συλλογή βασίζεται αποκλειστικά σε πιστοποιημένα, υπεύθυνα υλικά, πολλά από αυτά ανακυκλωμένα, προσφέροντας μοντέρνες, υψηλής αισθητικής εναλλακτικές απέναντι στα συμβατικά υφάσματα. Παράλληλα, επαναφέρει στο προσκήνιο το αναγνωρίσιμο design DNA της McCartney: καθαρές γραμμές, iconic σιλουέτες και στοιχεία που συνδέονται άμεσα με την εξέλιξη του brand της μέσα στα χρόνια.

Ann-Sofie Johansson και Stella McCartney
Πέρα όμως από τη δημιουργία μιας capsule συλλογής, η συνεργασία αυτή επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει το πώς προσεγγίζονται οι συνεργασίες σχεδιαστών στη σύγχρονη μόδα. Δεν περιορίζεται στο δημιουργικό αποτέλεσμα, αλλά ανοίγει έναν νέο διάλογο γύρω από τη βιωσιμότητα, τη διαφάνεια και την ανάγκη για πραγματική αλλαγή μέσα από κοινή δράση.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Suede μποτάκια: Τα it-pieces του φετινού χειμώνα

Σε αυτό το πνεύμα ιδρύεται το Insights Board: μια πλατφόρμα που συγκεντρώνει δημιουργούς και ειδικούς από διαφορετικά πεδία της βιομηχανίας, με στόχο να καλλιεργήσει έναν χώρο ουσιαστικής ακρόασης και ανοιχτής σκέψης. Το Board φιλοδοξεί να διερευνήσει πώς τα brands, αλλά και ολόκληρος ο κλάδος, μπορούν να επηρεάσουν συστημικά την αλλαγή, ενισχύοντας την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ευζωία των ζώων και τις τεχνολογικές λύσεις που βασίζονται στην καινοτομία. Από τη συλλογή μέχρι το Insights Board, η συνεργασία επιδιώκει να αφήσει ένα μακρόχρονο, θετικό αποτύπωμα, αποδεικνύοντας ότι ο σχεδιασμός μπορεί να συνδυάζει αισθητική και υπευθυνότητα.
Η Stella McCartney ανέφερε σε συνέντευξη τύπου πως: “Είμαι ενθουσιασμένη που επανασυνδέομαι με τη H&M, 20 χρόνια μετά την πρώτη μας συνεργασία. Το να ανατρέχω στο αρχείο μου μού έδωσε ενέργεια και χαρά. Αυτή η δεύτερη συνεργασία είναι μια ευκαιρία να δούμε πόσο έχουμε εξελιχθεί στη βιωσιμότητα και στο conscious design και να παραμείνουμε ειλικρινείς για το πόσο δρόμο έχουμε ακόμα. Η πραγματική αλλαγή συμβαίνει όταν η πίεση έρχεται τόσο από μέσα όσο και από έξω. Πάντα πίστευα ότι ο καλύτερος τρόπος να αλλάξει ο κλάδος είναι να εξελιχθεί εκ των έσω».
Αντίστοιχα, η Ann-Sofie Johansson της H&M τόνισε: “Η Stella υπήρξε πραγματική πρωτοπόρος. Από νωρίς αμφισβήτησε τους κανόνες της μόδας και πρότεινε μια νέα, απελευθερωμένη θηλυκότητα. Η συλλογή τιμά αυτή την κληρονομιά μέσα από κομμάτια-σταθμούς. Η ηθική της ακεραιότητα και η σταθερή προσήλωσή της στη βιωσιμότητα είναι για εμάς έμπνευση εδώ και χρόνια. Είναι τιμή μας να συνεργαζόμαστε μαζί της σε ένα τόσο φιλόδοξο εγχείρημα”.
Θα πρέπει να περιμένουμε λίγους μήνες, Άνοιξη 2026, με μεγάλη ανυπομονησία να κυκλοφορήσει η νέα και καινοτόμα συλλογή των δυο brands.
Photo credit: IG @hm





Εμμανουέλα Μαθιουδάκη
Πηνελόπη Παπανικολάου