Από τότε που ανέλαβε τον οίκο Marni το 2016, ο Francesco Risso έχει χαρακτηριστεί ως “ανανεωτής” της μόδας. Έχει παρουσιάσει τα πλέον ανατρεπτικά shows και κάθε του επίδειξη αποτελεί μια μεγάλη έκπληξη. Έχει μεταμορφώσει τον χώρο του ντεφιλέ σε αίθουσα γυμναστικής, έχει σκηνοθετήσει το κοινό ώστε να κάθεται σε μπάλες pilates, κάθε show με την υπογραφή του θυμίζει εντυπωσιακή performance.

Φέτος, για μια ακόμη φορά, ο δημιουργός του οίκου Marni έκανε πάλι τη διαφορά. Έκρηξη χρωμάτων, έντονες σιλουέτες, δυνατοί συνδυασμοί, απρόβλεπτα υλικά. Αν υπήρχε μια λέξη που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει αυτήν τη συλλογή είναι “μαξιμαλισμός”. Έτσι κι αλλιώς ο ταλαντούχος σχεδιαστής υποστηρίζει με σθένος αυτήν την ιδιαίτερη και εκκεντρική έμπνευσή του, από το 2016 που ανέλαβε τα ηνία του οίκου.

Φέτος ο Francesco Risso, για την Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου συνεργάστηκε με τον Νιγηριανό σχεδιαστή και καλλιτέχνη γκράφιτι Olaolu Slawn και τον Βρετανό visual artist και designer Soldier Boyfriend. Συνεργασία που ξεκίνησε με τους τρεις τους “κλεισμένους σε ένα στούντιο στο Λονδίνο για ένα μήνα”, σύμφωνα με τα λόγια του Risso, και ολοκληρώθηκε με μια εικαστική έκθεση στους τοίχους του show-space. Το show θύμιζε ένα σουρεαλιστικό εικονικό τζαζ κλαμπ, όπου κάθε έπιπλο ήταν “ντυμένο” με ζωγραφισμένα στο χέρι ασπρόμαυρα τραπεζομάντιλα ή καλύμματα καρέκλας.
Marni

Κι επειδή η αγάπη του σχεδιαστή για τους καλλιτέχνες είναι γνωστή, οι φετινοί καλεσμένοι πρωταγωνίστησαν και στο show του. Στην πασαρέλα περπάτησε πρώτο το μοντέλο και τηλεοπτική περσόνα Amelia Gray και ακολούθησαν η Αμερικανίδα ηθοποιός Tracee Ellis Ross (κόρη της Diana Ross), το plus-size μοντέλo Paloma Elsesser και η Dara Allen, μοντέλο, στιλίστρια και fashion director του περιοδικού Interview.

Οι διάσημες καλεσμένες παρήλασαν ντυμένες με φωτογενή φορέματα με εντυπωσιακά patterns, οversized γούνες και πλισέ “χορευτικές” φούστες. Μικρά και μεγάλα λουλούδια συνδυάστηκαν με μάλλινα φουσκωτά παλτό που θύμιζαν κουκούλια. Οι υπερμεγέθεις, γούνινοι γιακάδες ενίσχυαν το δράμα. Αλλά ακόμα και η σκηνοθεσία του show ήταν διαφορετική από αυτή που έχουμε συνηθίσει.

Marni
Ο “επιτηδευμένα παρακμιακός” σχεδιασμός του Francesco Risso, θύμιζε κοστούμια της ταινίας “Cabaret” του 1972. Η γούνα ήταν παντού, είτε στο μπροστινό μέρος ενός παλτό, είτε σαν μεγάλος γιακάς γύρω από τον λαιμό, σε αποχρώσεις του λάιμ, του πράσινου και του ξεθωριασμένου μοβ. Ακόμη και τα φορέματα χαρακτηρίζονταν από μια θεατρική και σουρεαλιστική αίσθηση.
Marni

Φυσικά, δεν θα ήταν ένα ολοκληρωμένο show Marni χωρίς ανδρικά ρούχα. Ο Risso επικεντρώθηκε αυτή τη σεζόν στα εκκεντρικά χρώματα: μακριά παλτό σε απαλό ροζ με γιακάδες σε ώχρα ή έντονα κόκκινα κοστούμια καλυμμένα με παγιέτες.

Η φετινή συλλογή του Francesco Risso ήταν μια αμφισβήτηση της παραδοσιακής φόρμας. Όλη του η συλλογή έμοιαζε να έχει κοπεί και να έχει κολληθεί από ένα μικρό παιδί. Σα να προσπαθεί να καταργήσει κάθε κανόνα μόδας. Πού αρχίζει το παλτό και πού τελειώνει το φόρεμα; Τι σημαίνει βραδινή εμφάνιση και ποιος λέει ότι δεν φοριέται το σατέν το πρωί; Πού αρχίζει ο γιακάς και που τελειώνει η πατιλέτα; Πού ξεκινάει η μόδα και πώς μεταμορφώνεται σε τέχνη;

Γιατί ένα plus size κορίτσι δεν μπορεί να φορέσει ένα κοντό φόρεμα; Και τελικά ποιος καθορίζει τι είναι σωστό να φορεθεί;