Dream Cars: 3 γυναίκες που σχεδίασαν τα πιο πετυχημένα σπορ αυτοκίνητα

Αλήθεια, πως θα ένιωθε ο macho ιδιοκτήτης ενός εντυπωσιακού roadster, αν κάποιος τον πληροφορούσε πως το αυτοκίνητό του έχει σχεδιαστεί από μία γυναίκα; Πόσο μάλλον όταν τρεις γυναίκες σχεδιάστριες υπογράφουν τρία Dream Cars, από τα πλέον επιτυχημένα σπορ αυτοκίνητα του 21ου αιώνα.
1. BMW Z4, Juliane Blasi & Nadya Arnaout
Η Juliane Blasi εντάχθηκε στην BMW το 2003 και δύο χρόνια αργότερα μετακόμισε στο στούντιο σχεδιασμού της BMW Designworks USA στην Καλιφόρνια, ως μέλος ενός προγράμματος ανταλλαγής. Εκεί γνώρισε τη Nadya Arnaout, μια ταλαντούχα συνάδελφο που είχε πρόσφατα μεταπηδήσει στη σχεδίαση εσωτερικών χώρων των αυτοκινήτων.
Οι δρόμοι τους διασταυρώθηκαν το 2006 όταν η BMW ανακοίνωσε έναν εσωτερικό διαγωνισμό με τους σχεδιαστές της για να δημιουργήσουν το επόμενο roadster της. Οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να υποβάλουν ανώνυμα τα σχέδια και μια πήλινη μακέτα σε φυσικό μέγεθος, για να αποφευχθεί οποιαδήποτε προκατάληψη ηλικίας, φύλου ή προσωπικότητας. Οι δύο Γερμανίδες αποφάσισαν να συνεργαστούν για τον διαγωνισμό. Η Juliane δούλεψε τον εξωτερικό σχεδιασμό, ενώ η Nadya επικεντρώθηκε στο εσωτερικό. Και τα υπόλοιπα ήταν ιστορία…
Κέρδισαν τον διαγωνισμό με την όμορφη συν-δημιουργία ενός BMW roadster με αναδιπλούμενη σκληρή οροφή, το πρώτο για τη σειρά BMW Z και ένα βελτιωμένο ασύμμετρο εσωτερικό. Η BMW Z4 (E89) γνώρισε άμεση εμπορική και κριτική επιτυχία. Κυκλοφόρησε σε διάφορες αγορές το 2009. Την ίδια χρονιά, κέρδισε μια σειρά από βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του International Design Excellence Award (IDEA), το βραβείο Eyes on Design 2009 για το καλύτερο όχημα παραγωγής και το γερμανικό βραβείο σχεδίασης Red Dot.
Διαβάστε ακόμη: Superyachts | Επίδειξη πλούτου ή στιλ;
2. Honda NSX, Michelle Christensen
Όταν η Honda Motor Company αποκάλυψε το πρωτότυπο αυτοκίνητό της Acura NSX στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Βόρειας Αμερικής το 2012, υποσχέθηκε ότι θα κατασκεύαζε ένα σπορ αυτοκίνητο που θα ήταν και διασκεδαστικό στην οδήγηση. Ως η επανασχεδιασμένη έκδοση του NSX που είχε διακοπεί το 2005 μετά από 14 χρόνια παραγωγής, το νέο σπορ μοντέλο είχε πολλές απαιτήσεις να ικανοποιήσει.
Προκειμένου το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί στις υποσχέσεις του, η Acura (η θυγατρική εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων επιδόσεων της Honda) ήξερε ότι έπρεπε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο, που ήταν τόσο όμορφο εξωτερικά όσο και τολμηρό κάτω από το καπό. Για να δημιουργήσει αυτό το εντυπωσιακό εξωτερικό, η Acura έγραψε επίσης ιστορία φέρνοντας την πρώτη γυναίκα επικεφαλής σχεδιάστρια εξωτερικού χώρου για ένα supercar.
Η Michelle Christensen ήταν 34 ετών και εργαζόταν ήδη στην εταιρεία, όταν της προσφέρθηκε η ευκαιρία να σχεδιάσει το αυτοκίνητο που ο γενικός διευθυντής της Acura, Mike Accavitti θα αποκαλούσε αργότερα, “την απόλυτη έκφραση της μάρκας Acura”. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, η Christensen είχε δουλέψει σε σχέδια μοντέλων που ήταν πολύ πιο συντηρητικά. Το NSX της πρόσφερε την ευκαιρία όχι μόνο να επεκταθεί ως σχεδιάστρια, αλλά και να αποτίσει φόρο τιμής στα είδη των αυτοκινήτων που θαύμαζε για χρόνια.
Διαβάστε ακόμη: Maserati & Giorgetti: Μια συλλογή που αποπνέει αρχαία Ελλάδα και σύγχρονη πολυτέλεια
3. Nissan 350Z, Diane Allen
Η Diane Allen ξεκίνησε την καριέρα της στο σχεδιασμό αυτοκινήτων με τη Nissan το 1984. Σχεδίασε το σπορ αυτοκίνητο Nissan 350Z του 2002 με κίνηση στους πίσω τροχούς. Αυτό ήταν ένα σημαντικό μοντέλο για τη Nissan και μια συνέχεια της σειράς σπορ αυτοκινήτων “Z” της μάρκας. Υπήρξε η πέμπτη γενιά από τη θρυλική σειρά που ξεκίνησε με το κλασικό Datsun 240Z το 1969.
H Allen έδωσε στη δική της έκδοση το αποτύπωμα του 21ου αιώνα: μια τολμηρή, ξεχωριστή σχεδίαση και παρουσίασε ένα από τα πιο ελκυστικά οπτικά αυτοκίνητα που προήλθαν ποτέ από τη Nissan. Σχεδίασε επίσης το Nissan 370Z του 2009, το διάδοχο μοντέλο του 350Z.