Λος Άντζελες, Σαν Τροπέ, Κάπρι, Μονακό, Σεούλ, Μύκονος, Ίμπιζα — (Coming soon). Μια απλή λεζάντα στον προσωπικό λογαριασμό του Simon Porte Jacquemus στο Instagram ήταν αρκετή για να ανάψει… φωτιές στους fashion insiders και τους fans του εκκεντρικού Γάλλου σχεδιαστή. Μεταξύ των πιο κοσμοπολίτικων προορισμών του κόσμου, ξεχωρίζει —φυσικά— η Μύκονος, που μας κίνησε ιδιαίτερα την περιέργεια. Τι ετοιμάζει άραγε ο δημιουργός του brand Jacquemus για το πιο διάσημο ελληνικό νησί στον χάρτη; Μια pop-up boutique; Ένα fashion event; Ή μήπως κάτι τελείως διαφορετικό;

Μπορείτε να διαβάσετε ακόμη: Ο Jacquemus μπαίνει στην ομορφιά με τη L’Oréal

Simon Porte Jacquemus: Η τρυφερή ιστορία πίσω από τον πιο ποιητικό σχεδιαστή της γενιάς του

Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, το όνομα Jacquemus καθιερώθηκε ως ένα από τα πιο ισχυρά luxury brands της εποχής μας, πλάι σε κολοσσούς όπως ο οίκος Balenciaga, ο οίκος Versace και ο οίκος Dior. Με πωλήσεις που ξεπερνούν πλέον τα 200 εκατομμύρια ευρώ και μια ομάδα άνω των 250 ατόμων, ο Simon Porte Jacquemus, μόλις 35 ετών σήμερα, αποδεικνύει πως η μόδα χρειάζεται φαντασία, αλήθεια και συναίσθημα.

Αν δεν τον γνωρίζετε, ήρθε η ώρα να μάθετε για τον σχεδιαστή που κατάφερε να συγκινήσει το κοινό με τα πληθωρικά ψάθινα καπέλα του και να ενθουσιάσει τους millennials με τις μίνι τσάντες-φετίχ, που κρατούν σήμερα η Beyoncé και η Rihanna.

Πριν γίνει το αγαπημένο παιδί της μόδας, προτού καν οι μικροσκοπικές τσάντες του κατακτήσουν το Instagram και τα εντυπωσιακά καπέλα του φορεθούν στην πασαρέλα, ο Simon Porte Jacquemus ήταν απλώς ένα παιδί από τη γαλλική επαρχία, με μεγάλη αγάπη για τη μητέρα του. Και είναι αυτή ακριβώς η αγάπη που βρίσκεται στον πυρήνα της δημιουργικής του ταυτότητας.

Το καπέλο Le Grand Chapeau Bomba.

Ο Simon γεννήθηκε και μεγάλωσε στο μικρό χωριό Salon de Provence, ανάμεσα στα γαλλικά λιβάδια, εκεί όπου οι γυναίκες φορούσαν ψάθινα καπέλα και απλά φορέματα. Η μητέρα του, Valérie, ήταν η μούσα του, μια γυναίκα αυθεντική, με ανεπιτήδευτη κομψότητα. Όταν την έχασε απρόσμενα, σε ηλικία μόλις 19 ετών σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, ο Simon βρήκε παρηγοριά στη μόδα. Για να στηρίξει οικονομικά το όραμά του, εργάστηκε για δύο χρόνια στο κατάστημα των Comme des Garçons στο Παρίσι, όπου γνώρισε και τη σχεδιάστρια Rei Kawakubo, η οποία έγινε μετέπειτα μέντοράς του.

Δημιούργησε το brand Jacquemus το 2009, ως φόρο τιμής στο πατρικό επίθετο της μητέρας του και ξεκίνησε να σχεδιάζει με οδηγό την ανάμνησή της.

Τα μεγάλα, ποιητικά καπέλα του —που έγιναν παγκόσμιο trend— είναι εμπνευσμένα από τις γυναίκες της εξοχής, αυτές που δεν χρειάζονται τίποτα παραπάνω από έναν ήλιο, ένα φόρεμα και ένα καπέλο για να νιώσουν όμορφες. Τα μικροσκοπικά τσαντάκια του, από την άλλη, μιλούν για τη χαρά των μικρών πραγμάτων. Μια συμβολική υπενθύμιση ότι δεν χρειαζόμαστε πολλά για να ξεχωρίσουμε.

Η αισθητική του είναι βαθιά συναισθηματική: γεμάτη φως, νοσταλγία και τρυφερότητα. Με κάθε του συλλογή, ο Simon αφηγείται μικρές ιστορίες γεμάτες ποίηση, ιστορίες που γεννήθηκαν στην καρδιά της Προβηγκίας και ταξιδεύουν πια στα πιο διάσημα fashion shows του κόσμου.

Το marketing που άλλαξε τα δεδομένα

Ο Jacquemus δεν σχεδίαζε μόνο για τη μόδα. Έστησε και σκηνικά που έγραψαν ιστορία. Στα πρώτα του βήματα, όταν δεν είχε τα κεφάλαια για επιδείξεις μόδας, έστειλε μια ομάδα φίλων του ντυμένων με δικές του δημιουργίες να «εισβάλουν» σε εκδήλωση της Vogue στο Παρίσι, κρατώντας πλακάτ με το σύνθημα «We want Jacquemus!». Το stunt έπιασε και τον έκανε θέμα στην τηλεόραση.

Στη συνέχεια, κατέκτησε το Instagram: το τεράστιο ψάθινο καπέλο “Le Grand Chapeau Bomba” έγινε viral, ενώ η μικροσκοπική τσάντα “Le Petit Chiquito” (8.5×5 εκ.) έγινε αντικείμενο πόθου, με τιμή 400 ευρώ.

Πέρα από τη δημιουργικότητά του, ο Jacquemus είναι και πρωτοπόρος. Το 2019 αποφάσισε να ενώσει τις γυναικείες και ανδρικές κολεξιόν σε μία επίδειξη ανά σεζόν, μειώνοντας έτσι τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο και το κόστος. Την καινοτομία του ακολούθησαν λίγο αργότερα κι άλλοι καθιερωμένοι οίκοι μόδας. ιδιαίτερα λόγω της πανδημίας.

H πιο μικροσκοπική τσάντα “Le Petit Chiquito”.

Ο σχεδιαστής που μιλάει στη νέα γενιά

Ο Simon Porte Jacquemus έχει καταφέρει κάτι σπάνιο: να κάνει τη πολυτέλεια προσβάσιμη, χωρίς να τη μειώνει. Οι καθαρές γραμμές του, οι παιχνιδιάρικες σιλουέτες και η μεσογειακή του αύρα αγγίζουν κυρίως το νεανικό κοινό, που αγαπά την αυθεντικότητα και την αισιοδοξία. Στον κόσμο του Jacquemus, η μόδα δεν είναι επιτηδευμένη. Είναι τρυφερή, φωτεινή και γεμάτη ιστορίες, όπως ακριβώς ήταν και η μητέρα του. Και ίσως αυτό να είναι το μυστικό της επιτυχίας του. Για τον Jacquemus, η μόδα δεν είναι απλώς ρούχα. Είναι μια μορφή αγάπης. Ένας τρόπος να θυμόμαστε, να τιμάμε και να συνεχίζουμε να ονειρευόμαστε. Rendez-vous στη Μύκονο;