Οι τιμές στη βιομηχανία πολυτελών ειδών έχουν ξεφύγει τα τελευταία χρόνια. Σίγουρα δεν άνηκαν ποτέ στα αγαθά που ένα μέσος καταναλωτής θα αγόραζε σε μηνιαία βάση. Πλέον όμως είναι απλησίαστες, ακόμα και για τους παραδοσιακούς πελάτες των high-end brands. Εκτός από τους celebrities, που συνήθως πληρώνονται για να τις κρατάνε, ελάχιστοι πλέον είναι πρόθυμοι να δώσουν αυτά τα ποσά για μια τσάντα ακόμα και αν τα διαθέτουν. Για να το θέσουμε καλύτερα, δεν τίθεται θέμα μη οικονομικής δυνατότητας. Απλά θεωρούν ότι δεν αξίζει. Εσείς θα δίνατε 6.800 ευρώ για μια Valentino Garavani Vain bag;

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Η μόδα της Eurovision σε κάθε δεκαετία: Από τις ρετρό σιλουέτες στα futurist looks

Το χρηματιστήριο της μόδας

Οι τιμές των ειδών πολυτελείας δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική τους αξία. Ούτε υπάρχει κάποια αντικειμενική σχέση ποιότητας και τιμής. Η τιμή στο καρτελάκι είναι αντίστοιχη της αξίας της φίρμας στο χρηματιστήριο της μόδας και του συνολικού στιλ που αυτή πρεσβεύει. Κάποιες φίρμες θεωρούνται “φρέσκες” και απευθύνονται σε νεαρότερες ηλικίες. Κάποιες είναι πιο λαμπερές και ενίοτε κακόγουστες. Άλλες έχουν ένα πιο “εκπαιδευμένο” και στοχευμένο κοινό και θεωρούνται συνώνυμα της “ήσυχης” πολυτέλειας. Οι φίρμες υπονοούν το κοινωνικό και οικονομικό status που θέλουμε να προβάλουμε. Ακόμα και αν δεν το έχουμε. Η εικόνα μας είναι η πρώτη εντύπωση που θέλουμε να περάσουμε στους άλλους. Και είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε αρκετά για να την χτίσουμε. Θα δίνατε όμως 6.800 ευρώ;

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Diomas: Μαμά και κόρη δημιουργούν μόδα που μυρίζει ελληνικό καλοκαίρι

Τιμή vs αξίας

Η Valentino Garavani Vain δεν είναι η πρώτη υπερτιμημένη τσάντα στην ιστορία της μόδας. Ούτε η τελευταία. Τον τελευταίο καιρό όμως το ζήτημα αποκτά όλο και περισσότερη έκταση. Η πτώση των τζίρων της βιομηχανίας ειδών πολυτελείας μαρτυρά την αμηχανία του αγοραστικού κοινού. Και την πικρία του. Γιατί εξακολουθούμε να θέλουμε αλλά πλέον δεν μπορούμε. Δεν έπαψαν να μας αρέσουν τα φίνα αξεσουάρ. Απλά πλέον νιώθουμε αποκομμένοι από όλο αυτό. Νιώθουμε πως οι οίκοι μας απέκλεισαν από το πελατολόγιο τους χωρίς να έχουμε το δικαίωμα να ασκήσουμε έφεση στην απόφαση τους αυτή.

Δεν αφορά μόνο τον οίκο Valentino. Είναι όμως ίσως η πρώτη φορά που αναρωτηθήκαμε. Αξίζει η τάδε τσάντα τα λεφτά της; Γιατί έχει αυτή την τιμή; Τι άλλο μπορώ να αποκτήσω με αυτά τα χρήματα. Και αφού ρωτήσουμε τον εαυτό μας, απευθύνουμε το ερώτημα και στους άλλους. Θα δίνατε 6.800 ευρώ για αυτή τη τσάντα; Για μια οποιαδήποτε τσάντα;

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Η Lacoste “παίζει” με Djokovic, Williams και Adèle Exarchopoulos

Στον βωμό της  αισθητικής

Η Valentino Garavani Vain είναι μια τσάντα ιδιαίτερης αισθητικής. Ρετρό, σε στιλ που μας φέρνει στο νου ταπισερί, κεντημένη με χάντρες στο χέρι. Η κατασκευή της απαιτεί χρόνο και δεξιοτεχνία που αδιαμφισβήτητα έχουν υψηλό κόστος. Μπορούμε να σκεφτούμε πολλούς λόγους πέρα από το λογότυπο Valentino για την υψηλή της τιμή. Μπορούμε ακόμα και να συμφωνήσουμε ότι την θέλουμε. Ότι ταιριάζει με όλα μας τα ρούχα, ότι αποπνέει χλιδή και έχει μια διαχρονική κομψότητα. Ναι, οι περισσότεροι την βρίσκουμε ελκυστική. Πολύ πιθανό και εσείς. Σε μαύρο ή off-white δεν παίζει ρόλο. Είναι ξεχωριστή και δεν μοιάζει με καμία άλλη. Πείτε μας όμως με όλη σας την ειλικρίνεια: θα δίνατε 6.800 ευρώ για να την αγοράσετε;

Photo Credits: