Στη γενέτειρα της Αναγέννησης και της ίδιας της Gucci, την ιστορική Φλωρεντία (ή αλλιώς Florentia, που στα λατινικά σημαίνει «ανθισμένη») παρουσιάστηκε η συλλογή Cruise 2026 στο Αρχείο Gucci, στο Palazzo Settimanni του 15ου αιώνα, με στόχο όχι μόνο να τιμήσει τις ρίζες του, αλλά και να δώσει το στίγμα μιας νέας αρχής μετά από μια περίοδο εμπορικής ύφεσης και αλλαγών στην καλλιτεχνική διεύθυνση.

Η επίδειξη της συλλογής Gucci Cruise 2026 ήταν διπλά αναμενόμενη. Αφενός, επρόκειτο για έναν φόρο τιμής στη Φλωρεντία, την πόλη όπου ξεκίνησαν όλα. Αφετέρου, αποτέλεσε την τελευταία πράξη πριν από τη μεγάλη αλλαγή: την άφιξη του Demna Gvasalia, που θα διαδεχθεί τον Sabato De Sarno. Συμβολικά, η επίδειξη πραγματοποιήθηκε μέσα στο Palazzo Settimanni, όπου στεγάζεται το Αρχείο του οίκου Gucci. Όμως, αιφνιδιαστικά, τα μοντέλα βγήκαν από την κεντρική πόρτα και διέσχισαν την πλατεία Santo Spirito, η μόδα κατέβηκε στον δρόμο, πήρε ζωή.

Διαβάστε ακόμη: Gucci: Η τέχνη του μεταξιού

Ένα brand με βλέμμα στο μέλλον

«Η Gucci είναι η Φλωρεντία και η Φλωρεντία είναι η Gucci», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO του οίκου, Stefano Cantino, δίνοντας το στίγμα μιας συλλογής που εμπνέεται από την παράδοση αλλά κοιτάζει μπροστά. Η μουσική του κλασικού φιλμ του Claude Lelouch “A Man and a Woman” έντυσε ηχητικά την επίδειξη, προσδίδοντας έναν κινηματογραφικό χαρακτήρα στο όλο σκηνικό.

Η επιλογή της Φλωρεντίας έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς εκεί άνοιξε το πρώτο κατάστημα δερμάτινων ειδών ο Guccio Gucci, στην οδό Via della Vigna Nuova, το 1921. Με τα χρόνια, ο οίκος ενίσχυσε την παρουσία του στην περιοχή, με τα κεντρικά του γραφεία στην κοντινή Casellina και το υπερσύγχρονο Gucci ArtLab στο Scandicci, που εγκαινιάστηκε το 2018.

Στη Φλωρεντία βρίσκεται επίσης και η ιστορική boutique της Gucci στη Via de’ Tornabuoni, που άνοιξε το 1967, καθώς και ο χώρος Palazzo della Mercanzia – πρώην Gucci Garden – ο οποίος φιλοξενεί καλλιτεχνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, αλλά και το εστιατόριο Gucci Osteria του Massimo Bottura, το πρώτο από τα τέσσερα εστιατόρια (τα υπόλοιπα βρίσκονται στο Μπέβερλι Χιλς, το Τόκιο και τη Σεούλ).

Ωστόσο, δεν είναι η πρώτη φορά που η Φλωρεντία αποτελεί σκηνικό για επίδειξη της Gucci. Ο προκάτοχος του De Sarno, Alessandro Michele, είχε παρουσιάσει τη συλλογή Cruise 2018 στην Πινακοθήκη Παλατίνα του Palazzo Pitti.

Ένα ζωντανό αρχείο που ενσαρκώνει την ιστορία του οίκου

Η ομάδα σχεδιασμού άντλησε έμπνευση από τα 46.000 αρχειακά κομμάτια του οίκου, δημιουργώντας ένα στιλιστικό παλίμψηστο που περιλάμβανε:

  • Crystal leggings και μινιμαλιστικά φορέματα à la Sabato De Sarno.
  • Μεταξωτές pencil φούστες και sleek φορέματα εμπνευσμένα από την Frida Giannini.
  • Γούνινα παλτό και αστραφτερά φορέματα που θύμιζαν Tom Ford.
  • Πουκαμίσες με φιόγκους και ραφές από μετάξι à la Alessandro Michele.

Και, βέβαια, υπήρξαν και πρόδρομοι του αισθητικού λεξιλογίου του Demna: oversized σακάκια με έντονους ώμους, συνδυασμένα με παντελόνια και μεταξωτά tops.

Τα μακριά, λαμπερά φορέματα με βαθιά και γεμάτη αυτοπεποίθηση ντεκολτέ φέρουν τη σφραγίδα του Tom Ford, ενώ ταυτόχρονα παραπέμπουν στη δημιουργική φαντασία του Alessandro Michele. Όπως και τα καλσόν με το λογότυπο, τα δαντελένια πουκάμισα και τα παιχνίδια διαφάνειας που θα προκαλούσαν πονοκέφαλο στους υπεύθυνους του φεστιβάλ Καννών. Αξιοπρόσεκτα στοιχεία ήταν επίσης οι φούστες σε μήκος κάτω από το γόνατο, οι φιόγκοι και φυσικά οι τσάντες.

Τα floral φορέματα με κοψίματα που θυμίζουν τη δεκαετία του ’60, τα σαμπό και τα ταγιέρ με ραφές υψηλής ραπτικής κουβαλούσαν το ρετρό ύφος που αγαπούσε ο Sabato De Sarno, αυτήν τη φορά με νέα πνοή. Από τα Αρχεία «βγήκαν» – κυριολεκτικά και μεταφορικά – κορίτσια με μποέμ αέρα και rockstar γοητεία. Φορούσαν μεγάλα γυαλιά με χρωματιστούς φακούς, ογκώδεις γούνες πάνω από διαφανή φορέματα, τεράστια σκουλαρίκια και είχαν ατημέλητα μαλλιά με άρωμα ‘70s.

Στην Cruise 26, την τελευταία συλλογή χωρίς καλλιτεχνικό διευθυντή, διαφαίνεται μια νέα αντίληψη για τις αναλογίες, πιο τολμηρή σε όγκους και αντιθέσεις. Κολλητά suede παντελόνια συνδυάζονται με πουκάμισα με υπερμεγέθη μανίκια, τα ντραπέ φορέματα έχουν στρίφωμα από φτερά, τα παπούτσια θυμίζουν μπουκέτα (ή λούτρινα παιχνίδια), ενώ τα ασύμμετρα πουά φορέματα κοσμούνται με υπερμεγέθη βολάν. Μήπως πρόκειται για πρόγευση της οπτικής του Demna, του μάστορα των υπερβολικών όγκων και των γεωμετρικών υπερδομών;

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη GUCCI (@gucci)

Η παράδοση της δερμάτινης τέχνης και ο νέος συμβολισμός

Η νέα τσάντα Gucci Giglio αποτίνει φόρο τιμής στο σύμβολο της Φλωρεντίας, το giglio, κρίνος όπως σημαίνει στα ιταλικά, και ήταν διαθέσιμη προς πώληση αμέσως μετά την επίδειξη, εδραιώνοντας τη σύνδεση του brand με την πόλη και την ιστορία της.

Το ίδιο έκανε και η νέα συλλογή υψηλής κοσμηματοποιίας “Monili”, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον οίκο Pomellato. Χρυσός, δέρμα και pavé διαμάντια συνδυάστηκαν με έμπνευση από σχέδια του 1984, αποδεικνύοντας ότι η καινοτομία μπορεί να γεννηθεί από την… αρχειακή ανασκαφή.

Μια επίδειξη μέσα στην πόλη

Η δεύτερη παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στην Piazza Santo Spirito, μπροστά από καφέ και μπαλκόνια γεμάτα θεατές, ενισχύοντας τη βιωματική εμπειρία της επίδειξης και φέρνοντας τη μόδα στο πεζοδρόμιο ή, καλύτερα, πίσω στη ζωή. Η εικόνα των μοντέλων να βγαίνουν από το Palazzo Settimanni και να διασχίζουν την πλατεία Santo Spirito, με τους κατοίκους να τις παρακολουθούν από τα παράθυρα, ήταν βαθιά συμβολική. Αντιπροσώπευε τη συνεπή επαφή της Gucci με την πόλη της, της μόδας με τους ανθρώπους. Ήταν η συνάντηση της ιδέας με τον πραγματικό κόσμο, κάτι που συχνά λείπει από τον χώρο. Πάνω απ’ όλα, εξέφρασε τη διάθεση για πρόοδο, για αποχώρηση από τη βολή και πορεία προς το μέλλον. Ένα μέλλον που βρίσκεται πια στα χέρια του Demna.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη GUCCI (@gucci)

Μεταξύ των καλεσμένων: η Viola Davis με τον σύζυγό της Julius Tennon, η Kyra Kennedy, εγγονή της θρυλικής δυναστείας, η Julia Garner, ο Paul Mescal και ο Jeff Goldblum. Το GG λογότυπο εμφανίστηκε σε γιγαντιαία εκδοχή σε φούστες και πόρπες, ενώ τα παλτό, οι faux γούνες και τα εντυπωσιακά gowns (όπως ένα polka-dot φόρεμα με sculptural φιόγκους) συνέθεσαν μια πρόταση 24ώρου στιλ, από το πρωί έως το βράδυ.

Η Gucci ως πολιτιστικός θεσμός

«Το πώς κάνεις κάτι έχει μεγαλύτερη σημασία από το πόσα κάνεις», τόνισε ο Cantino. Και σε αυτή τη μεταβατική στιγμή για τον οίκο, η συλλογή Cruise 2026 δεν έδωσε απλώς ρούχα, αφηγήθηκε την ιστορία, τη δεξιοτεχνία και τη συνέχεια. Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Gucci βρέθηκαν ξανά στη Φλωρεντία. Και άνθισαν.

Photo credit:eriveltonalbino_stylist /Instagram