Valentino Resort 2026: Μπορεί η μόδα να ονειρεύεται και να πουλάει ταυτόχρονα;
Σε μια εποχή όπου η μόδα αναζητά ξανά τον προσανατολισμό της, ο Alessandro Michele για τον Valentino αποδεικνύει πως η φαντασία και η εμπορικότητα δεν είναι απαραίτητα αντίθετες έννοιες.
Στον κόσμο της μόδας, τα διλήμματα είναι συχνά και διαχρονικά: Πρέπει η μόδα να δημιουργεί όνειρα ή να αυξάνει τις πωλήσεις; Να αντικατοπτρίζει τη στιγμή ή να προσφέρει μια φυγή από την πραγματικότητα; Κι αν υπάρχει τρόπος να τα πετύχει όλα αυτά ταυτόχρονα; Σε μια περίοδο όπου μεγάλοι οίκοι και ανεξάρτητα brands ψάχνουν πυρετωδώς τη συνταγή για την ανάκαμψη των πωλήσεων πολυτελών προϊόντων, ο Alessandro Michele για τον οίκο Valentino δείχνει πως ίσως η απάντηση να είναι μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα στο όνειρο και την ουσία.
Διαβάστε ακόμη: Η νέα καμπάνια Valentino μάς καλεί να ξαναδούμε τη ζωή με τρυφερότητα
Με το χαρακτηριστικό του εκκεντρικό ύφος και την αγάπη του για τις θεατρικές εικόνες, ο Michele παρουσίασε τη Resort 2026 συλλογή του με έναν απρόσμενα γήινο τρόπο: μέσα από ένα lookbook όπου τα μοντέλα ξεκουράζονται σε ένα κρεβάτι, ονειρεύονται, παίζουν κιθάρα, λύνουν σταυρόλεξα ή τσιμπολογούν σνακς. Ένα σκηνικό απλό αλλά βαθιά αφηγηματικό, που μας προ(σ)καλεί να φανταστούμε τι ακριβώς ονειρεύονται.
Αντί για την υπερπαραγωγή του catwalk, εδώ τα ρούχα μιλούν μόνα τους. Κάποια ψιθυρίζουν, κάποια τραγουδούν κι άλλα απλώς σιωπούν. Και μέσα σε αυτή την εσωτερική ησυχία, αναδύεται πιο καθαρά η ουσία του σχεδιασμού: η δεξιοτεχνία, οι λεπτές τομές, η χειροτεχνία του ατελιέ.
Η Resort συλλογή γοητεύει με τη δυαδικότητά της. Από τη μία, οι ρομαντικές φόρμες, φορέματα από σιφόν, βολάν, φιόγκοι, ταφταδένια κοστούμια και γλυκές αποχρώσεις της καραμέλας. Από την άλλη, πιο boho επιλογές με broderie anglaise φορέματα, denim κομμάτια και φολκλόρ γιλέκα, που συνυπάρχουν με σακάκια gobelin από μπροκάρ και animalier πανωφόρια που μιμούνται το τρίχωμα άγριων ζώων, όπως λεοπάρ, ζέβρα ή τίγρημε επένδυση shearling.
Ο Michele μάς υπενθυμίζει την αγάπη του για τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, αλλά και την ικανότητά του να σμιλεύει το κιτς σε κάτι ποιητικό. Η αστική κομψότητα συναντά τον ρομαντισμό, η υπερβολή βρίσκει ισορροπία με τη λιτότητα.
Η βραδινή ένδυση αποτελεί ένα ακόμη highlight. Από διάφανες δημιουργίες με εντυπωσιακές πούλιες μέχρι αυστηρά, αρχιτεκτονικά φορέματα, η συλλογή επιβεβαιώνει ότι ο Michele γνωρίζει καλά πώς να δημιουργεί εικόνες που μένουν στο μυαλό.
Και κάπου εδώ, γεννιέται μια ελπίδα: Μπορεί τελικά η μόδα να προσφέρει όνειρο και ταυτόχρονα να είναι εμπορικά επιτυχημένη; Ο ίδιος ο σχεδιαστής, με το βιογραφικό του γεμάτο επιτυχίες και συζητήσεις, αποδεικνύει ότι αυτό δεν είναι απαραίτητα ουτοπία. Αρκεί η φαντασία να συνοδεύεται από αυθεντικότητα και δεξιοτεχνία.
Αν νιώθετε ότι η μόδα τελευταία έχει χάσει λίγο τη μαγεία της, η Resort 2026 του Valentino έρχεται να σας υπενθυμίσει πως ακόμη και τα πιο περίτεχνα όνειρα μπορούν να ραφτούν με ακρίβεια και να φορεθούν στην καθημερινότητα. Αρκεί να τα πιστέψετε.