Εβδομάδα Mόδας της Νέας Υόρκης: Η Anna Sui προτείνει Pin-Up Glam
Η συλλογή Φθινόπωρο - Χειμώνας 2025 της Anna Sui εμπνέεται από τις θρυλικές κληρονόμους του μεσοπολέμου, όπως τη Barbara Hutton, τη Doris Duke και τη Peggy Guggenheim, και επιστρέφει στην αίγλη και τη socialite των 40s.
Η Anna Sui αποτελεί μια μοναδική περίπτωση στον χώρο της μόδας που σε κάθε της συλλογή αποτυπώνει 30 χρόνια εμπειρίας και ωριμότητας που έχει αποκτήσει μέσα από αυτή την πορεία. Η Sui είναι δημοφιλής όχι μόνο στις ηλικίες που μεγάλωσαν μαζί της αλλά και στην Gen Z που λατρεύει οτιδήποτε vintage γιατί βλέπεις μέσα σε αυτό την αυθεντικότητα που λείπει από την σημερινή εποχή.
Δείτε ακόμη: Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης: Η επιστροφή του Calvin Klein;
Λατρεύει το vintage και το κάνει ξανά καινούργιο στις συλλογές της—είτε είναι έμπνευση από έναν πίνακα του Degas, είτε ενσωματώνει αριστουργηματικά μια άλλη εποχή. Η σχεδιάστρια με τον φανταστικό της τρόπο που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης το έκανε: στην πασαρέλα υπήρχε χρώμα και υφή, όλα με μια ρομαντική αίσθηση του παρελθόντος, από τις δεκαετίες του 1920 και του 1960.
Η Sui είναι μια δημιουργός που απορρίπτει κάθε τι εξ ορισμού εμπορικό. Ήξερε από μικρή ηλικία πως ήθελε να γίνει σχεδιάστρια μόδας και σπούδασε στη Σχολή Parsons της Νέας Υόρκης. Ξεκίνησε την καριέρα της σχεδιάζοντας αθλητικά ρούχα και κάνοντας styling στα μοντέλα που φωτογράφιζε ο φίλος της, ο δημοφιλής φωτογράφος Steven Meisel. Παράλληλα έφτιαχνε ρούχα μόνη της από το διαμέρισμα της. Όταν τα ρούχα της προσέλκυσαν το ενδιαφέρον πολυκαταστημάτων της Νέας Υόρκης, οι εργοδότες της την απέλυσαν.
Η Sui επένδυσε τις ελάχιστες οικονομίες της στην δουλειά της και το 1991 με την προτροπή των φίλων της – του Meisel, της Linda Evangelista, της Naomi Campbell και της Madonna- βρίσκει το θάρρος να κάνει την πρώτη της πασαρέλα. Τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία.
Ένα σκηνικό “υπερβολικής” χλιδής
Η σχεδιάστρια εμπνεύστηκε από την υπερβολή του πλούτου και τις «τρελές κληρονόμους» της περιόδου του Μεσοπολέμου. Οι δημιουργίες της είναι πλούσιες με πολλές στρώσεις υφασμάτων, πολυτελών υλικών και διακοσμητικών στοιχείων. Γούνα, tweed, καρό, κεντήματα, λεοπάρ καπέλα, κοσμήματα: όλα στο maximum. Η Sui συνθέτει ένα σκηνικό… “ξεδιάντροπης” χλιδής που διατυμπανίζει τον πλούτο.
Τα παπούτσια του show επιμελήθηκε ο John Fluevog σε πλήρη αρμονία με τον μαξιμαλιστικό χαρακτήρα των ρούχων. Τα κοσμήματα που σχεδιάσε η Sui από κοινού με την φίλη της Karen Erickson του οίκου Erickson Beamon απέπνεαν αυτό το ύφος της «τρελής κληρονόμου» μέσα από σκουλαρίκια με φούντες και μακριά κολιέ με χάντρες.
Η Sui για άλλη μια φορά μοιάζει να έβαλε στοίχημα με τον εαυτό της να ξεφύγει από κάθε σύμβαση. Μαύρο, μοβ, floral μοτίβα, πράσινο, μουσταρδί, καφέ, μπρονζέ.
Ο ρομαντισμός του ’20 βρίσκει τη θέση του έναν αιώνα αργότερα μέσα από την καλλιτεχνική ματιά της σχεδιάστριας.
Μέσα από τα ρετρό φιλμ όπως το Bringing Up Baby, η Sui ταξίδεψε στον χρόνο και “συνάντησε” την Barbara Hutton, την Doris Duke και την Peggy Guggenheim. Φόρεσαν τα λαμέ σύνολα τους και βγήκαν στη Νέα Υόρκη για χορό. Η αποστολή της ήταν να δημιουργήσει μια συλλογή που δεν θα ήταν βαρετή. Και μάλλον τα κατάφερε περίφημα.
Photo credit: Getty images
Δείτε ακόμη: Η επώνυμη “συμμορία” του Giorgio Armani