Όπως έχουμε τονίσει στο παρελθόν μια Εβδομάδα Μόδας είναι ένας πανάκριβος τρόπος για να δειγματίζει ένα οίκος μόδας τις δημιουργίες του. Η υλοποίηση ενός ντεφιλέ απαιτεί τη συνδρομή πολλών ακριβοπληρωμένων επαγγελματιών, χώρων και εγκαταστάσεων, ειδικά για τους μεγάλους οίκους, που προτού προχωρήσουν σε οποιαδήποτε συμμετοχή, οφείλουν να έχουν βρει χορηγίες που να καλύπτουν τα έξοδά της.

Διαβάστε ακόμη: Αντρική Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι: Τι θα δούμε φέτος;

Γι’ αυτό και πολλές, όχι ιδιαίτερα εύρωστες οικονομικά εταιρείες, έχουν στραφεί στην ψηφιακή παρουσίαση των συλλογών τους. Τα μεγάλα ονόματα όμως, για λόγους πρεστίζ δεν μπορούν να καταφύγουν σε αυτή την εναλλακτική, γι’ αυτό και συμμετέχουν σε οποιαδήποτε αξιόλογη Εβδομάδα Μόδας.

Διαβάστε ακόμη: Εβδομάδα Μόδας Στοκχόλμης: Το μέλλον της μόδας ξεκινά από το Βορρά

Μια Εβδομάδα Μόδας αποτελεί όμως και μια ανεξάρτητη επιχείρηση, με δικές της πηγές χρηματοδότησης, από χορηγούς, μέχρι εισιτήρια. Οπότε για να συνεχίζει την ύπαρξή της ως θεσμός, θα πρέπει να προσελκύει πολλούς οίκους μόδας που να επιδεικνύουν πρωτογενές “υλικό” και στην “πρώτη γραμμή” των ντεφιλέ να κάθονται γνωστοί σελέμπριτις. Κι αυτό δε βλέπουμε να συμβαίνει για καιρό ακόμη στο Μιλάνο. Τουλάχιστον όσον αφορά την ανδρική μόδα.

Τι είδαμε μέχρι στιγμής

Προτού καν ξεκινήσει η εβδομάδα ανδρικής μόδας στο Μιλάνο είχαν ανακοινωθεί ήδη τρεις σημαντικές απουσίες. Όπως έγινε γνωστό καιρό πριν, οι οίκοι Gucci, Fendi και Zegna, τρεις πυλώνες δηλαδή της ιταλικής ανδρικής μόδας, δεν θα συμμετείχαν στον “αγώνα εντός έδρας” για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.

Ο οίκος Gucci, γιατί δεν έχει ακόμη καλλιτεχνικό διευθυντή/σχεδιαστή, μια και δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη επισήμως η πρόσληψη του Demna.

Ο οίκος Fendi, του οποίου την ανδρική συλλογή υπογράφει η Silvia Venturini Fendi, η τρίτη γενιά της οικογένειας, επειδή αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα, ενώ ο οίκος Zegna, αποφάσισε τελικά να επιδείξει την καινούρια του ανδρική κολεξιόν, στην -”show me the money”- Dubai Opera, ως συμμετοχή του όμως στη Milan fashion week s/s 2026! Αυτό κι αν συνιστά τραγέλαφο…

Αριστερά η συλλογή Brunello Cuccinelli για το 2026, δεξιά αυτή που πωλείται σήμερα. Τι να αγοράσει κάποιος εφέτος που να φοριέται και του χρόνου; Creative:  Ανδρέας Κωστόπουλος

Ο καλός οίκος Brunello Cucinelli για παράδειγμα, επέλεξε ως βασικό χρώμα του στο Μιλάνο την παλέτα της τερακότα (με κυρίαρχους τους έντονους τόνους του κεραμιδί) και τα εξάκουμπα oversized σακάκια με φαρδιά πέτα. Στη συλλογή όμως που παρουσιάζεται αυτήν τη στιγμή στο site του οίκου, η τερακότα παίζει ως λεπτομέρεια και τα εξάκουμπα σακάκια είναι ελάχιστα μπροστά στα δίκουμπα, που κυριαρχούν στη συλλογή του 2025. Μπορεί να υπάρχει σχεδιαστική συγγένεια ανάμεσα στις δύο συλλογές, όμως ένας “δύσμοιρος” άνδρας που θα χρειαστεί να αγοράσει για τις φετινές του διακοπές τι πρέπει να προτιμήσει (γιατί το να αγοράζει κάποιος κάθε χρόνο σακάκι/α από τον Cuccinelli, δεν είναι σπορ στο οποίο μπορούν επιδοθούν οικονομικά πολλοί); Έτερος τραγέλαφος…

Μήπως να το ξανασκεφτούμε;

Το Μιλάνο είναι ένα από τα προπύργια της υψηλής ανδρικής μόδας. Το άλλο είναι οι ραφτάδες της λονδρέζικης Seville Row (που δε συμμετέχουν όμως σε Εβδομάδες Μόδας) και από κοντά ακολουθεί η Νέα Υόρκη. Θα πρέπει οπότε, θεωρούμε να αναθεωρήσει την πολιτική της Ανδρικής Εβδομάδας Μόδας από το έτσι για να γίνεται μέχρι το να μη γίνεται ποτέ – και μάλιστα σε τέτοιες ημερομηνίες. Πάντως, η Milan fashion week s/s 2026 συνεχίζεται και θα επανέλθουμε με ολοκληρωμένα συμπεράσματα σύντομα.