Ο οίκος Louis Vuitton ήταν ανέκαθεν συνώνυμος με το πνεύμα του ταξιδιού, όμως στη Σαγκάη φρόντισε ώστε η σχέση αυτή να γίνει απόλυτα κατανοητή ακόμη και στους ανθρώπους που συνεχίζουν να μεταφέρουν τα υπάρχοντά τους πάνω στα δυο τάσια μιας ράβδου ώμου.

Η καινούρια εμβληματική μπουτίκ του οίκου είναι σε σχήμα κρουαζιερόπλοιου σε φυσικό μέγεθος. Το νέο κατάστημα στη Σαγκάη της Κίνας ονομάζεται The Louis και βρίσκεται στο Ταϊκού Χούι, στην επιχειρηματική περιοχή Nanjing West Road της πόλης. Οι ευτυχείς πελάτες που θα επιβιβαστούν δεν αναμένεται να ταλαιπωρηθούν από κλυδωνισμούς κυμάτων και δυνατούς ανέμους, όμως σίγουρα θα απολαύσουν τη φιλοξενία και την ευγένεια του πληρώματος.

H μπουτίκ εκτείνεται σε τρία καταστρώματα, έχει συνολική έκταση 1.200 τ.μ. και χωρίζεται σε 10 θεματικούς χώρους, ενώ η έκθεση “Louis Vuitton Extraordinary Journey” επιδεικνύει την πολύχρονη διασύνδεση του οίκου με τα ναυτικά ταξίδια. Το 1858, για παράδειγμα, ο Louis Vuitton παρουσίασε το “steamer trunk”, το πρώτο ειδικά σχεδιασμένο μπαούλο, για υπερωκεάνιες διαδρομές.

Δεν έγινε γνωστό αν το κύτος του The Louis βράχηκε από το περιεχόμενο μιας σπασμένης σαμπάνιας, όμως το πάρτι των εγκαινίων κράτησε ένα πλήρες 24ωρο.

Διαβάστε ακόμη: Jeremy Allen White: Αυτό είναι το νέο πρόσωπο του οίκου Louis Vuitton

Θα γίνουμε στο εμπόριο μαστόροι

Το “The Louis” υπάρχει μια Αίθουσα Αρωμάτων με vintage σετ προϊόντων περιποίησης, μια Αίθουσα Βιβλίων με έργα του Gaston-Louis Vuitton και μια Αίθουσα Αθλητισμού με εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για εκδηλώσεις όπως η Formula 1 και οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Στο μπαρ του “πλοίου”, το “Le Café Louis Vuitton”, που κατέχει μια περίοπτη θέση στο κατάστρωμα της πλώρης, προσφέρει ένα επιμελημένο μενού που συνδυάζει τις τοπικές γεύσεις της Σαγκάης με δυτικές γαστρονομικές επιρροές.

Εννοείται πως όπως οποιοδήποτε προϊόν παράγεται από τον οίκο το κρουαζιερόπλοιο “Τhe Louis” είναι άμεσα αναγνωρίσιμο: το μονόγραμμα του οίκου και τα γνωστά επαναλαμβανόμενα μοτίβα διακοσμούν ολόκληρο το κύτος.

“Αυτή η διακόσμηση σε σχήμα πλοίου απηχεί το αστικό πνεύμα της Σαγκάης που ‘αγκαλιάζει όλα τα ποτάμια και τις θάλασσες’ και αναδεικνύει τη διεθνή προοπτική της καινοτομίας και της προοδευτικής ορμής της”, σχολίασε ο Wu Yue, πρόεδρος της LVMH Greater China.

Ο γαλλικός οίκος ειδών πολυτελείας δεν είναι ασυνήθιστος στο να πυροδοτεί συζητήσεις με τα καταστήματά του. Το “Island Maison” στο Marina Bay Sands στη Σιγκαπούρη είναι η μοναδική πλωτή μπουτίκ Louis Vuitton στον κόσμο: μια κατασκευή από γυαλί και χάλυβα “επιπλέει” πάνω στο νερό και συνδέεται με την ακτή μέσω μιας υποβρύχιας σήραγγας.

Μια ακόμη φορά που ο οίκος μετέτρεψε το shopping σε τέχνη ήταν στο Tiger Tail Maison, στο Τσενγκντού της Κίνας, όπου μια τεράστια ουρά τίγρη, μήκους άνω των 30 μέτρων διασχίζει την πρόσοψη, την αυλή και τυλίγεται στις βιτρίνες του καταστήματος, δημιουργώντας στη κινεζική πελατεία συνειρμούς, που εμείς οι δυτικοί αδυνατούμε να κάνουμε.

Πάντως ο οίκος Louis Vuitton είναι ο μοναδικός που πλέει διαρκώς σε ήρεμα νερά από τον όμιλο LVMH, ο οποίος γνωρίζει τη μεγαλύτερη θαλασσοταραχή των τελευταίων 30 χρόνων, από την οποία δεν έχει καταφέρει ο Bernard Arnault να το απεμπλέξει και να τον οδηγήσει στα ήρεμα νερά της αειφόρου κερδοφορίας.

Διαβάστε ακόμη: Louis Vuitton: Εκεί που η haute couture συναντά τη haute cuisine