Το πρόβλημα με τους νέους δασμούς που προανήγγειλε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Donald Trump είναι εξαιρετικά σύνθετο και επιδεινώνεται από τις δεκάδες παραμέτρους που πρέπει να συνυπολογιστούν. Με τους δασμούς 20% που επιβάλλονται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οίκοι ειδών πολυτελείας ενδέχεται να αναγκαστούν να αυξήσουν τις τιμές ορισμένων από τα best seller προϊόντα τους, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και οι πολυτελείς τσάντες που κατασκευάζονται στην Ιταλία και στη Γαλλία.

Διαβάστε ακόμη: Gucci: Αποκωδικοποιώντας ένα σύμβολο | Έκθεση για τη τσάντα Bamboo

Αυξήσεις στις ΗΠΑ

Οι εταιρείες μπορούν να μοιράζονται τα τιμολόγια με τους λιανοπωλητές ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση. Ωστόσο, όταν πρόκειται για την αγορά ειδών πολυτελείας, “είναι πιθανό το μεγαλύτερο μέρος, και ίσως ολόκληρη η αύξηση λόγω των δασμών να μετακυληθεί στον αγοραστή με τη μορφή υψηλότερης τιμής”, όπως δήλωσε στον ιστότοπο WWD ο Randall Holcombe, καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα.
“Οι αγοραστές ειδών πολυτελείας πιθανότατα δεν είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στις τιμές, οπότε οι πωλητές θα μπορούν να μεταφέρουν το τιμολόγιο στους αγοραστές με τη μορφή υψηλότερων τιμών. Αυτό ισχύει περισσότερο για τα προϊόντα πολυτελείας παρά για τα αγαθά που έχουν αγοραστές ευαίσθητους στις τιμές”.
Εφόσον λοιπόν οι εταιρείες ειδών πολυτελείας μεταφέρουν και το 20% των τιμολογίων στους καταναλωτές, δείτε πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν οι υπάρχουσες τιμές ορισμένων από τις πολυτελείς τσάντες.

  • Η Hermès Birkin Bag, σύμφωνα με τον οίκο Sotheby’s, ξεκινάει από τα $12.000, αλλά μπορεί να ξεκινά από τα $14.400 μετά τους δασμούς.
  • Η τσάντα Gucci Jackie, που επί του παρόντος κοστίζει $4.800 στον ιστότοπο του brand, μπορεί να κοστίζει $5.760.
  • Η τσάντα Dior Saddle, με τιμή επί του παρόντος στα 4.400 δολάρια στον ιστότοποτου οίκου, μπορεί να κοστίζει $5.280.
  • Η Maxi Flap Bag της Chanel, με τιμή επί του παρόντος στα 10.400 δολάρια στον ιστότοπο του οίκου, μπορεί να κοστίζει 12.480 δολάρια μετά την εφαρμογή των δασμών.
  • Η τσάντα Lady Dior, με τιμή επί του παρόντος στα 6.500 δολάρια στον ιστότοπο της Dior, μπορεί να κοστίζει $7.800.
  • Η Fendi Baguette, με τιμή επί του παρόντος στα $3.490 στον ιστότοπο του οίκου, μπορεί να κοστίζει $4.188.

Διαβάστε ακόμη: Lauren Sánchez: Εσείς θα αγοράζατε με 5000 ευρώ μία τσάντα που θυμίζει ποτήρι καφέ;

Επηρεάζεται η Ελλάδα;

Η εταιρεία με την υψηλότερη έκθεση εσόδων από την αγορά των ΗΠΑ είναι η LVMH (Louis Vuitton, Bulgari, Dior, Fendi, Givenchy κ.ά.). Αντίθετα, οι εταιρείες πολυτελείας με τη χαμηλότερη έκθεση στις ΗΠΑ είναι η Moncler (13%), η Swatch Group (15%), η Prada Group (16%), η Hermès International (17%) και η Burberry (19%).

Σε περίπτωση αντιποίνων -η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζει δασμούς, ρυθμιστικά μέτρα και περιορισμούς για τις αμερικανικές εταιρείες, που αναμένονται από στιγμή σε στιγμή- η αγορά πολυτελών προϊόντων θα πρέπει να επηρεαστεί λιγότερο, σύμφωνα με τον Holcombe.
Το ζήτημα για τις ΗΠΑ θα είναι εάν οι διεθνείς καταναλωτές αποφασίσουν να μποϊκοτάρουν τα προϊόντα Made in USA. Ήδη στον Καναδά, για παράδειγμα, οι καταναλωτές ξεκίνησαν να μποϊκοτάρουν τα αμερικανικά προϊόντα.

Το πρόβλημα των Ελλήνων καταναλωτών θα ξεκινήσει από τη στιγμή που οι οίκοι ειδών πολυτελείας στην προσπάθειά τους να αντισταθμίσουν τις απώλειες εσόδων τους από την αμερικανική αγορά, αυξήσουν τις τιμές τους γενικά.

Ομοίως επίσης θα αυξηθούν οι τιμές των αμερικανικών προϊόντων πολυτελείας που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ. Ευτυχώς δεν είναι πολλά αυτά, μια και οι αμερικανικές εταιρείες διαθέτουν εργοστάσια σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τα υποδήματα της Timberland για παράδειγμα φτιάχνονται στη Δομινικανική Δημοκρατία, στο Βιετνάμ και στο Μπαγκλαντές, ενώ τα polo του Ralph Lauren στην Τουρκία και στην Ιταλία. Τα τζιν της Levi’s ράβονται στην Κίνα, στο Μπαγκλαντές, στο Βιετνάμ, στην Ινδία και στο Μεξικό.