Καθώς ο κόσμος της μόδας προετοιμάζεται για τις νέες συλλογές της σεζόν, οι γυναικείες φωνές εξακολουθούν να δυσκολεύονται να ακουστούν. Η σκηνοθέτης Alice Winocour επιχειρεί να διορθώσει αυτήν την ανισορροπία με την ταινία της “Couture”, που θα κάνει πρεμιέρα την Κυριακή στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο. Πρωταγωνιστεί η Angelina Jolie και η δράση εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι, εστιάζοντας σε τρεις γυναίκες που εργάζονται στη σκιά της βιομηχανίας της μόδας: μια ανεξάρτητη σκηνοθέτη, ένα μοντέλο και μια μακιγιέρ.

Διαβάστε ακόμη: Νέα Υόρκη: Αν δείτε αυτές τις ταινίες είναι σαν να έχετε πάει

Η Jolie, εναλλάσσοντας άψογα αγγλικά και γαλλικά, υποδύεται τη Maxine Walker, σκηνοθέτη low-budget ταινιών τρόμου, η οποία προσλαμβάνεται για να γυρίσει ένα μικρό φιλμ για έναν γαλλικό οίκο μόδας, αλλά ανακαλύπτει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ότι πάσχει από καρκίνο του μαστού. Η ταινία εξερευνά πώς διασταυρώνονται οι ιστορίες των χαρακτήρων καθώς προσπαθούν να ξεπεράσουν τις προκλήσεις τους.

Διαβάστε ακόμη: Margot Robbie & Jacob Elordi στα Ανεμοδαρμένα Ύψη: Χρειαζόταν άλλη μια μεταφορά;

Η σκηνοθέτης αφιέρωσε δύο χρόνια σε εκτενή έρευνα στον χώρο της μόδας, συνομιλώντας με επαγγελματίες του μακιγιάζ, bookers μοντέλων και άλλους παράγοντες της βιομηχανίας. Με κάθε project τής αρέσει να εξερευνά έναν κόσμο που της είναι άγνωστος και τον προσεγγίζει σχεδόν σαν ντοκιμαντέρ, συγκρίνοντας την εμπειρία με τον χρόνο που πέρασε με αστροναύτες στη Star City της Ρωσίας για την ταινία της “Proxima”.

Αυτή τη φορά, το σκηνικό ήταν πιο glamorous: η Chanel συνεργάστηκε με τη Winocour από τη φάση συγγραφής του σεναρίου, παρέχοντας πρόσβαση στα παρασκήνια των επιδείξεών της και επιτρέποντας να γυριστούν σημαντικές σκηνές στα σαλόνια και τα εργαστήρια haute couture στο Παρίσι, καθώς και να χρησιμοποιηθούν κομμάτια για τη σκηνή μιας καθοριστικής επίδειξης μόδας.

Η Chanel τόνισε ότι ήταν η πρώτη φορά που γυρίζεται ταινία στα ατελιέ της. «Ο οίκος Chanel είναι υπερήφανος που υποστηρίζει την παραγωγή της ταινίας Couture της Alice Winocour, μια ταινία που αποκαλύπτει τόσο τα παρασκήνια της μόδας όσο και την ενέργεια αυτών που τη φέρνουν εις πέρας, και η εξερεύνηση της θηλυκότητας και της χειραφέτησης αντηχεί τις αξίες του οίκου», αναφέρει ο οίκος.

Παρά το γκλάμουρ θέμα, η Winocour αποφεύγει τα κλισέ, εστιάζοντας σε ήσυχες στιγμές που προσδίδουν συναισθηματικό βάθος στην ιστορία. Η ερμηνεία της Jolie, που συνδέεται με την εμπειρία της ως σκηνοθέτης και με τις προσωπικές της υγειονομικές δυσκολίες, είναι ιδιαίτερα συγκινητική.

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων στο Παρίσι, η Anyier Anei, η οποία υποδύεται το μοντέλο από το Νότιο Σουδάν, Ada, δοκιμάζει τα ρούχα για την πρώτη της επίδειξη. Η Anei, που κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο, ηγείται ενός καστ πραγματικών μοντέλων, όπως η Mona Tougaard και η Yuliia Ratner.

Για να προσδώσουν ρεαλισμό, η Madame Olivia, υπεύθυνη του τμήματος flou της Chanel, εμφανίζεται μαζί με τη Γαλλίδα ηθοποιό Garance Marillier, που υποδύεται νεαρή μοδίστρα.

Η σχεδιάστρια κοστουμιών Pascaline Chavanne εξήγησε στο WWD ότι η μόδα δεν κυριάρχησε στις επιλογές της για τα κοστούμια, παρά τη θεματική του φιλμ. Αντίθετα, εκείνη και ο production designer Florian Sanson εργάστηκαν πάνω σε οπτικές παραλληλίες, όπως οι κόκκινες κορδέλες σε ένα μανεκέν που αντικατοπτρίζουν τις γραμμές που σχεδιάζονται στο σώμα της Maxine κατά την ιατρική εξέταση.

Η Chavanne επισημαίνει ότι ο γαλλικός τίτλος της ταινίας είναι “Coutures”, που μεταφράζεται κυριολεκτικά ως «Ραφές». Η λέξη ‘ραφές’ είναι σημαντική γιατί συνδέεται με το σώμα και με το νήμα που ενώνει αυτές τις τρεις ιστορίες.

Για τις εμφανίσεις της Maxine, η Chavanne αντλεί έμπνευση από το προσωπικό στιλ της Winocour και από τα outfits που φορά η Jolie όταν σκηνοθετεί. Τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν την προτίμηση της ηθοποιού σε μινιμαλιστικά μονοχρωματικά κομμάτια, ενώ κάποια, όπως ένα μαύρο δερμάτινο παλτό, φέρουν επιπλέον συμβολισμό: Κάθε κομμάτι ρούχου που επιλέχθηκε έχει νόημα, αλλά παράλληλα αποτελεί απλό ρεαλισμό, εμπνευσμένο από το περιβάλλον.

Παρά την απουσία του ονόματος της Chanel στην οθόνη, η σκηνοθέτης διασφαλίζει την αυθεντικότητα, με το σκηνικό να αποπνέει την αίσθηση ενός πραγματικού οίκου couture. Για την κλιμακωτή σκηνή της επίδειξης, επιλέχθηκαν περίπου 10 κομμάτια από τα αρχεία της Chanel, κάποια πιστά, κάποια αναπαραγόμενα σε άλλα χρώματα ή υφάσματα, δημιουργώντας οπτική ενότητα που αντανακλά το παραμυθένιο ύφος της ταινίας μέσα στην ταινία.

Τα φορέματα, σε παλ αποχρώσεις ροζ, μαργαριταριού, κρεμ και μαύρου, συνδυάζουν τούλι και οργάντζα με μακριές φούστες, μαντό με γιακάδες και λεπτομέρειες από δαντέλα, συνοδευόμενα από τα χαρακτηριστικά αξεσουάρ Chanel όπως χρυσές ζώνες με πολύτιμους λίθους, μεγάλους φιόγκους και καμέλιες.

Η συνεργασία με την Chanel ήταν στενή και ουσιαστική, με τους ειδικούς του οίκου να συμβάλλουν ακόμα και σε τεχνικά ζητήματα κοστουμιών και την κίνηση των ρούχων στη βροχή, για να δώσουν ζωντάνια στη σκηνή.

Η ταινία “Couture” αποτελεί επίσης μέρος της επέκτασης της Chanel στον κινηματογράφο, από την υποστήριξη σκηνοθετών μέχρι την αποκατάσταση ταινιών και την ενίσχυση της νέας γενιάς δημιουργών. Η Winocour ελπίζει ότι το φιλμ θα δώσει στο κοινό μια εικόνα των γυναικών που εργάζονται στη σκιά της βιομηχανίας πολυτελείας, δείχνοντας τη δύναμη και τις θυσίες τους.