Τα κουκλάκια Labubu, τα χαριτωμένα λούτρινα που μονοπωλούν την προσοχή των συλλεκτών και των fashionistas, είναι πλέον πιο εύκολα διαθέσιμα από ό,τι τους τελευταίους μήνες. Μεγάλες πλατφόρμες όπως η Amazon, η Target και η Walmart προσφέρουν πιστοποιημένες εκδόσεις του παιχνιδιού σε προσιτές τιμές, υποδεικνύοντας πως η επιθυμία των καταναλωτών για το συλλεκτικό αυτό αντικείμενο ίσως αρχίσει να εξασθενεί. Παράλληλα, ένα νέο λούτρινο της Pop Mart ετοιμάζεται να κερδίσει τις εντυπώσεις και να γίνει το επόμενο μεγάλο trend.

Διαβάστε ακόμη: Το άσχημο που όλοι λατρεύουν: Το Labubu έγινε 10!

Στη Walmart, η συνεργασία με την πλατφόρμα μεταπώλησης StockX έφερε επανειλημμένα τα Labubu στην αγορά τους τελευταίους μήνες, με τις τελευταίες παρτίδες να πωλούνται online από μόλις 39 δολάρια ανά κουκλάκι. Η Target από τη συνεργασία της με τηPop Mart και το δημοφιλές ιαπωνικό manga “One Piece” online το προσφέρει 39 δολάρια, ενώ στο Amazon τα κουκλάκια προσφέρονται σε εκπτώσεις Prime Day με τιμές που φτάνουν ακόμα και τα 20 δολάρια, για σειρές όπως οι “Wacky Mart” και “Lazy Yoga”.

Διαβάστε ακόμη: Labubu ή… Lafufu; Πώς να ξεχωρίσετε το αυθεντικό από τη φτηνή απομίμηση

Στο eBay, όπου οι μεταπωλητές είχαν κερδίσει μέχρι και 10.000 δολάρια από ειδικές εκδόσεις, πλέον λίγα κουκλάκια ξεπερνούν τα 2.000 δολάρια και κανένα από τα 60 πιο ακριβά δεν έχουν λάβει προσφορές. Λίγους μήνες πριν, στο απόγειο της τρέλας, τα κουκλάκια εξαντλούνταν σε δευτερόλεπτα κάθε φορά που ανανεώνονταν στο site της Pop Mart, ενώ οι μεταπωλητές κέρδιζαν εκατοντάδες έως χιλιάδες δολάρια για κάθε παράξενο, χαμογελαστό κουκλάκι. Οι υψηλές τιμές και η περιορισμένη διαθεσιμότητα οδήγησαν σε αύξηση των απομιμήσεων και τα καταστήματα με διαθέσιμα κουκλάκια κατακλύζονταν από πελάτες που καβγάδιζαν για να εξασφαλίσουν το δικό τους.

Τι να περιμένετε

Το επόμενο μεγάλο trend. Ένα νέο λούτρινο κουκλάκι της Pop Mart, το Hirono Living Wild Doll, γνώρισε τεράστια δημοτικότητα αυτή την εβδομάδα, όταν μέλος του κορεάτικου boyband BTS, ο V (Kim Taehyung), εθεάθη με ένα από αυτά στο αεροδρόμιο Incheon. Μέσα σε λίγες ώρες, το ίδιο κουκλάκι εξαντλήθηκε στο site της Pop Mart στην Κίνα, με περισσότερα από 500 κομμάτια να έχουν πωληθεί. Σήμερα, το Hirono Living Wild Doll προσφέρεται για μεταπώληση στο eBay μέχρι και 175 δολάρια, περισσότερο από τριπλάσια της αρχικής τιμής, αποδεικνύοντας πως η pop κουλτούρα και οι celebrity endorsements συνεχίζουν να κινούν τη συλλεκτική αγορά παιχνιδιών.

Η ιστορία των Labubu

Το Labubu δημιουργήθηκε πριν από περίπου μια δεκαετία από τον καλλιτέχνη Kasing Lung και έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο βιβλίο εικόνων “The Monsters Trilogy” το 2015. Η αρχική ιδέα του Lung ήταν να δημιουργήσει μικρά πλάσματα με έντονα εκφραστικά χαρακτηριστικά, που θα μπορούσαν να ζωντανέψουν τη φαντασία των παιδιών αλλά και των συλλεκτών. Το 2019, ο Lung παραχώρησε την άδεια των σχεδίων του στην Pop Mart, η οποία μετέτρεψε τα Labubu σε συλλεκτικά λούτρινα παιχνίδια, εκμεταλλευόμενη την τάση των “designer toys” που συνδυάζουν pop κουλτούρα και high-end aesthetics.

Τα Labubu γνώρισαν δημοτικότητα τα τελευταία δύο χρόνια, εν μέρει χάρη στην υποστήριξω και προώθηση των διασήμων όπως η Lisa από το K-pop γκρουπ Blackpink, η Rihanna και η Dua Lipa, αλλά και μέσω viral βίντεο “unboxing” στο TikTok, που οδήγησαν τους φαν να περιμένουν στις ουρές για ώρες σε καταστήματα και μηχανές vending, ακόμα και να ταξιδεύουν σε άλλες χώρες για να αποκτήσουν ένα κουκλάκι. Η τρέλα αυτή ήταν τόσο έντονη που η Pop Mart απέσυρε τα Labubu από όλα τα καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά από περιστατικά καβγάδων. Τον Αύγουστο, το Better Business Bureau προειδοποίησε τους online αγοραστές, αφού πολλοί είχαν πέσει θύματα απάτης προσπαθώντας να αγοράσουν κουκλάκια, χάνοντας εκατοντάδες δολάρια.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TP (@life_but_luxe)

Οικονομικές διακυμάνσεις

Στα τέλη Αυγούστου, η μετοχή της Pop Mart έφτασε τα 43 δολάρια, το υψηλότερο σημείο του τελευταίου χρόνου, ενώ την Τετάρτη υποχώρησε στα 32,80 δολάρια, σημειώνοντας πτώση 24%. Ο Wang Ning, 38 ετών, ιδρυτής της Pop Mart International Group, έχει εκτιμώμενη περιουσία 20,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Τον Σεπτέμβριο, με τα πρώτα σημάδια μείωσης της ζήτησης για τα Labubu, η περιουσία του μειώθηκε κατά σχεδόν 6 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα. Τον Ιούνιο είχε εισέλθει για πρώτη φορά στους 10 κορυφαίους δισεκατομμυριούχους της Κίνας, ενώ η Pop Mart εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ το 2020.

Με τα Labubu να υποχωρούν και το νέο Hirono Living Wild Doll να κερδίζει τα βλέμματα, η αγορά των designer toys παραμένει δυναμική και απρόβλεπτη. Αν αγαπάτε τη μόδα, τα συλλεκτικά αντικείμενα και την pop κουλτούρα, η επόμενη συλλεκτική σας απόδραση θα πρέπει να έχει τα μάτια σας ανοιχτά στις νέες τάσεις και τα επόμενα viral λούτρινα που θα κατακτήσουν τον κόσμο.