Το νέο προφίλ της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης
Η εκδήλωση της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης αποκτά ένα νέο πρόσωπο. Πιο συμπεριληπτικό, πιο ευρύ, πιο βιωματικό. Το live streaming των shows μας έδωσε την ευκαιρία να νιώθουμε συμμέτοχοι στην εμπειρία της μόδας την ώρα των γεγονότων. Οι θεατές έχουν πρόσβαση σε behind-the-scenes στιγμιότυπα και βρίσκονται σε ανοιχτό διάλογο με τους οίκους μέσα από τα social media.
Νέο παιχνίδι, νέοι παίκτες
Άλλη μια αλλαγή που έφεραν τα social media είναι η ανάδειξη των influencers ως επιδραστικών παραγόντων της μόδας. Οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας έχουν μια συνεχώς αυξανόμενη παρουσία στον χώρο με τους οίκους όχι απλά να τους θεωρούν αρκετά σημαντικούς ώστε να τους συμπεριλαμβάνουν στις λίστες των καλεσμένων τους αλλά να συνεργάζονται μαζί τους.
Το κοινό ταυτίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό με τους influencers που θεωρεί ότι είναι “δικοί του άνθρωποι” αφού δημοσιεύουν προσωπικές τους στιγμές και με αυτόν τον τρόπο χτίζουν μια προσωπική σχέση μαζί του. Αντιγράφουν το στιλ τους, αγοράζουν τα ίδια καλλυντικά, πίνουν τον ίδιο καφέ. Οι influencers είναι οι πιο “αποτελεσματικοί” celebrities της κοινωνίας μας και η Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης δεν θα μπορούσε να το αγνοήσει αυτό.
Goodbye size 0
Τέλος στο μονοπώλιο του size zero. Μοντέλα όλων των σωματότυπων λαμβάνουν πλέον μέρος στα shows αντικατοπτρίζοντας την πραγματική εικόνα της κοινωνίας μας. Η συνειδητοποίηση πως η προβολή ενός υπερβολικά αδύνατου προτύπου είναι παντελώς ανεδαφική οδήγησε στην σταδιακή μεταστροφή του κοινού και των παραγόντων της μόδας από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Μάλιστα, το 2022 είχαμε την χαρά να δούμε 49 plus-size μοντέλα στις παρουσιάσεις των ανοιξιάτικων συλλογών. Φυσικά δεν αποτελεί ένα σημαντικό ποσοστό αν σκεφτείτε τον συνολικό αριθμό των μοντέλων που συμμετέχουν σε όλα τα shows είναι όμως μια αισιόδοξη αλλαγή.
Τα shows αποκτούν ενδιαφέρον
Τα shows αποκτούν νέο χαρακτήρα. Η απλή πασαρέλα ανήκει στο παρελθόν. Σκηνοθεσία και πρωτοτυπία παίζουν βασικό ρόλο στις παρουσιάσεις των οίκων. Το παιχνίδι εντυπωσιασμού και φαντασίας “δίνει πόντους” στους σχεδιαστές. Η παραγωγή των shows έχει λάβει διαστάσεις υπερθεαμάτων με τους δημιουργούς να ανταγωνίζονται για την πιο μοναδική τοποθεσία και το στήσιμο της. Όπως λένε οι Αμερικανοί: location, location, location!