Everybody goes bananas! Μα, τι γίνεται με τη μπανάνα φέτος το καλοκαίρι;
Υπάρχει μια ολοκαίνουργια τάση στην ομορφιά αυτή τη χρονιά, η οποία φέρει το κωδικό όνομα μπανάνα. Και είναι παντού.
Όλα τα βλέπουμε κίτρινα τελευταία, ή μήπως είναι ιδέα μας; Μάλλον όχι. Η μπανάνα, τόσο ως φρούτο, όσο και ως χρώμα, είναι στην καρδιά ενός κύματος από νέες κυκλοφορίες καλλυντικών και αρωμάτων. Τα προϊόντα αυτά έχουν κατακλύσει τη διεθνή αγορά φέτος. Από μεγάλους luxury οίκους, όπως η Prada Beauty μέχρι μικρότερους, όπως η Κορεάτικη Borntostandout, με την υποστήριξη της L’Oréal, βάζουν την μπανάνα στο επίκεντρο. Χαρακτηριστική περίπτωση η Glossier, η οποία μόλις πρότεινε ένα νέο προϊόν σε αυτήν την κατηγορία. Η λεζάντα στο Instagram δηλώνει πως το νέο προϊόν “ωριμάζει στο εργαστήριο G” κάτω από την εικόνα μιας μπανάνας με το λογότυπο της μάρκας. Όπως βλέπουμε, το trend δεν αφορά μόνο στο άρωμα, αλλά έχει προχωρήσει και στην αισθητική.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: 3 αθόρυβα makeup trends για το καλοκαίρι του 2025
Μπανάνα παντού!
Αν δεν μας πείθουν οι αισθήσεις μας, μπορεί πάντα να μας πείσει η Google. Οι παγκόσμιες αναζητήσεις για το key phrase «άρωμα μπανάνας» έχουν αυξηθεί κατά 37% τον τελευταίο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία από την Google Trends. Όμως, γιατί μπανάνες και γιατί τώρα;
Κι αυτή η ερώτηση έχει νόημα, ειδικά αν συνυπολογίσουμε πως το φρούτο αποτελεί βασικό στοιχείο των καλλυντικών προϊόντων εδώ και χρόνια. Από το κλασικό σαμπουάν Banana Truly Nourishing Shampoo της The Body Shop μέχρι την best-seller ενυδατική κρέμα Banana Bright + Instant Glow της Ole Henriksen.
Η μπανάνα ως κώδικας αισθητηριακής ευαισθησίας
Η απάντηση είναι η επανεξέταση και η αναβάθμιση της χρήσης του συστατικού, παράλληλα με τις τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όλο αυτό το hype έχει επαναπροσδιορίσει τις μπανάνες ως κάτι πολύ πιο μοντέρνο και συναρπαστικό. Για τις μάρκες πολυτελείας, δεν έχει να κάνει τόσο με τις μπανάνες ως φρούτο. Περισσότερο, έχει σχέση με τις μπανάνες ως κώδικα συναισθηματικής αισθητηριακής ευαισθησίας και απαλότητας.
Είναι χαρακτηριστική η άποψη της Lisa Payne, επικεφαλής στον τομέα της ομορφιάς στην εταιρεία ανάλυσης Stylus. Σύμφωνα με την Payne, η εταιρεία είχε ήδη προβλέψει από πέρυσι ότι τα τροπικά φρούτα θα αρχίσουν να είναι κερδίζουν την προσοχή των brands. Ειδικά οι μπανάνες, και ειδικά ως προς το άρωμα. Κι αυτό επιβεβαιώνει μια σειρά από ενδιαφέρουσες νέες κυκλοφορίες. Εκτός από τα αρώματα, βλέπουμε το κίτρινο της μπανάνας και τη γεύση της να μπαίνουν παντού. Από τα καλλυντικά με χρώμα, ως την περιποίηση μαλλιών, αλλά και στο skincare.
Γαστρονομικές απολαύσεις: θέση κλειδί στο μάρκετινγκ του χώρου της ομορφιάς
Αναμφίβολα, η αισθητική και οι γευστικοί κώδικες της μπανάνας παραπέμπουν στο καλοκαίρι. Ωστόσο, η υιοθέτηση του συστατικού στην ομορφιά ευθυγραμμίζεται με μια ευρύτερη τάση που παρακολουθούμε, όπου φρούτα, αρτοσκευάσματα και άλλες γαστρονομικές απολαύσεις χρησιμοποιούνται στο μάρκετινγκ του χώρου αυτού για την καλύτερη επικοινωνία αισθητηριακών υφών, χρωμάτων και γεύσεων.
Οι μπανάνες ανεβαίνουν στην κορυφή και έρχονται να καθαρίσουν τη γευστική και οσφρητική μας παλέτας με μια πιο «φρέσκια και καθαρή» αισθητική που έχει ως βάση το φαγητό. Αυτό που φέρνουν στο τραπέζι είναι μια τάση που είναι πιο κρεμώδης και γκουρμέ, στον δρόμο που έχουν ήδη ανοίξει άλλα συστατικά, όπως η φράουλα και το κεράσι.
Η Julia Challes, ιδρύτρια και διευθύντρια της The Magic Formula, μιας συμβουλευτικής εταιρείας με ειδίκευση στο branding, την καινοτομία και την ανάπτυξη νέων προϊόντων, το συνοψίζει εξαιρετικά. “Το “κορίτσι της φράουλας” και η “ομορφιά του κερασιού” είναι και τα δύο θηλυκές αισθητικές που έχουν ως οδηγό μια συγκεκριμένη εμφάνιση. Η φράουλα έχει να κάνει με αυτή την «καθαρή», καλοκαιρινή, φρέσκια ατμόσφαιρα. Το κεράσι, από την άλλη, είναι πιο αισθησιακό και λαμπερό, με γυαλιστερά κόκκινα και μια ελαφρώς ρετρό αίσθηση.” Κάπου εκεί, προφανώς ήρθε η ώρα για να βρει και η μπανάνα τη δική της θέση στο beauty marketing. Και όπως όλα δείχνουν, θα την κρατήσει για καιρό.
Στην αγορά
Πολλά προϊόντα στην αγορά αντλούν έμπνευση απο την μπανάνα και κερδίζουν τις εντυπώσεις.
Prada

Lip Balm Frosting Care U002 Banana Yellow, €50 (το refill €40), Prada
The House of Oud

L’Explicite Eau de Parfum, €220, The House of Oud
Mother Nailture

Buttercup Yellow Nail Polish, €10, Mother Nailture
Kayali Fragrances

Maui in a Bottle Sweet Banana | 37 Eau de Parfum, € 110 (50 ml), Kayali Fragrances
Photo credits: Brand websites
Οι τιμές στο ρεπορτάζ αγοράς είναι ενδεικτικές.