Valentine’s Day | 6 αξέχαστα αρώματα – Μια εντελώς αυθαίρετη λίστα
![Valentine’s Day | 6 αξέχαστα αρώματα – Μια εντελώς αυθαίρετη λίστα](https://thefashionbible.gr/wp-content/uploads/2025/02/GettyImages_Perfume_ValentinesDay_TheFashionBible_02_25-959x1024.jpg)
Κάθε λίστα που ξεκινάει με τη φράση "Τα καλύτερα..." είναι εξ ορισμού αυθαίρετη. Όταν μιλάμε για τα καλύτερα αρώματα για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, ακόμα περισσότερο.
Από τις πέντε αισθήσεις, η όσφρηση είναι η περισσότερο συνδεδεμένη με τη μνήμη. Ως εκ τούτου, είναι η αίσθηση του συναισθήματος, των εικόνων και των βιωμάτων μας. Ένα φευγαλέο άρωμα που θα μυρίσουμε στον δρόμο από έναν περαστικό μπορεί να προκαλέσει ντόμινο συναισθημάτων, ακριβώς επειδή θα φέρει ασυνείδητα στο μυαλό στιγμές.
Από αυτήν την άποψη, δεν υπάρχει αντικειμενική λίστα με τα καλύτερα αρώματα για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Υπάρχει το personal best του καθενός από εμάς. Το άρωμα που φορούσατε όταν βγήκατε το πρώτο ραντεβού. Εκείνο που φορούσε όταν ανταλλάξατε το πρώτο σας φιλί. Το άρωμα που σας χάρισε κάποτε και εξακολουθείτε να φοράτε -ή όχι. Ο καθένας μας έχει τη δική του Valentine’s Scent list. Η λίστα που ακολουθεί είναι η δική μου.
Διαβάστε επίσης: Τρία beauty trends που δεν θα μας λείψουν
Ανδρικά
1. Fahrenheit, Dior
Ένα από τα ωραιότερα leather fougère όλων των εποχών. Δεν το λέω εγώ. Το λένε τα χρόνια. Από το 1988 που βγήκε, εξακολουθεί να είναι ένα από τα δημοφιλέστερα και πιο ευπώλητα στον κόσμο. Δημιουργία των Jean-Louis Sieuzac, Maurice Roger και Michel Almairac, το Fahrenheit τόλμησε να προτείνει γιασεμιά και κρινάκια του ανθού στις νότες καρδιάς, δημιουργώντας ένα fougère πολύ πιο στρογγυλεμένο από όσο το ξέραμε ως genre μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ταυτόχρονα, η νότα του δέρματος που κυριαρχεί σε όλο το drydown το κάνει όσο masculine χρειάζεται για να δημιουργήσει σχολή. Από τα ελάχιστα ανδρικά αρώματα που, ενώ έχει αγαπηθεί πολύ από γυναίκες, έχει φορεθεί κυρίως από άνδρες. Το φορούσε το πρώτο μου crush, εκεί κάπου στις αρχές των 90’s. Εξακολουθώ να το αγαπώ, παρά το reformulation (#διπλής).
2. Aqva pour Homme, Bvlgari
Ίσως το ωραιότερο citrus marine άρωμα που βγήκε ποτέ, δημιουργία του ευφυέστατου Jacques Cavallier. Μοσχομυρίζει εσπεριδοειδή και θαλασσινές νότες, και σε πείθει πως κάπως έτσι θα πρέπει να μυρίζει ο τελευταίος πορτοκαλαιώνας στην άκρη της τελευταίας θάλασσας. Η σημαντική του καινοτομία είναι το φασκόμηλο ως νότα βάσης, που του δίνει μια θερμή, χουχουλιάρικη διάσταση, παρά τον ξεκάθαρα fresh χαρακτήρα του. Το είχα προσφέρει ως δώρο όταν πρωτοβγήκε, το 2005, κι έχει συνδεθεί με τις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής μου.
3. Allure Homme Sport, Chanel
Βγήκε το 2004 με την υπογραφή του μεγάλου Jacques Polge. Έκανε εντύπωση επειδή είχε αλδεΰδες -από τα ελάχιστα ανδρικά που περιέχουν αυτήν την λαμπερή νότα που είναι συνώνυμη με τη χαρά της ζωής. Ευφυώς δομημένο, με τόση δα βανίλια στη βάση, έγινε κατευθείαν best seller. Αγαπήθηκε κυρίως χάρις στον ιδιαίτερο citrus fougère χαρακτήρα του και την ικανότητα που έχουν οι νότες του να προσαρμόζουν την έντασή τους στον άνδρα που το φοράει. Λίγα χρόνια αργότερα, το 2012, βγήκε το Eau Extrême, πιο στιβαρό, χωρίς βανιλένια πλευρά, που φορέθηκε επίσης μανιωδώς. Στη δική μου ζωή μπήκε πρόσφατα, και με κέρδισε με συνοπτικές διαδικασίες. Κάτι τα πιπέρια στη σύνθεση, κάτι το πρόσωπο που το φορούσε… Το AHS έχει πάρει θέση στο προσωπικό μου πάνθεον, παρά το γεγονός πως έκανε τα πάντα για να μην συμβεί. Ωστόσο, φευ, το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον.
Γυναικεία
4. Feminité du Bois, Shiseido
Το άρωμά μου για χρόνια και χρόνια. Το πρωτομύρισα όταν βγήκε, το 1992, και ερωτευτήκαμε με το πρώτο σνιφ. Λέω ερωτευτήκαμε, και όχι ερωτεύτηκα, επειδή το συναίσθημα ήταν αμοιβαίο. Δεν μου έχει ταιριάξει ποτέ άρωμα πιο πολύ από αυτό. Το φόρεσα φανατικά για μια δεκαετία, μέχρι που ο Serge Lutens έφυγε από καλλιτεχνικός διευθυντής της Shiseido, για να φτιάξει τον δικό του οίκο. Για λίγα χρόνια, το άρωμα είχε εξαφανιστεί από προσώπου γης. Απελπισία. Θυμάμαι πως εκεί κοντά στο 2008 είχα βρει και είχα αγοράσει πανάκριβα online ένα μπουκάλι το οποίο κρατώ στο αρχείο ως κόρη οφθαλμού.
To 2009 o Lutens, μαζί με τον δημιουργό του FdB, Christopher Sheldrake, επαναφέρουν το άρωμα και το εντάσσουν στον νέο οίκο. Ανακούφιση. Το FdB μυρίζει δαμάσκηνο, κανελογαρύφαλλο και ξύλα, κι έχει την πιο ωραία εξέλιξη σε άρωμα που έχω μυρίσει ποτέ επάνω μου. Είναι η διαχρονική μου επιστροφή στο σπίτι, και είμαι πολύ-πολύ προσεκτική με το πότε το φοράω και τις περιστάσεις με τις οποίες το συνδέω. Τους μεγάλους έρωτες τους προσέχεις για να τους έχεις.
5. White Linen, Estée Lauder
Κυκλοφορεί ανελλιπώς από το 1978, όταν το εμπνεύστηκε και το δημιούργησε η “μεγάλη” Sophia Grojsman, μια από τις σημαντικότερες σύγχρονες master perfumers. Το WL ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία floral aldehydic. Παρά ταύτα, είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο άρωμα που η δομή του υπερβαίνει την απλότητα ενός λουλουδάτου και την φλατ ένταση ενός αλδεϋδικού. Αν πρέπει να το περιγράψω με μια φράση, αυτή θα ήταν “φρεσκοπλυμένα ρούχα και ζεστό μέλι”, με πλήρη επίγνωση του πόσο αντιφατική είναι αυτή η περιγραφή. Για μένα, το White Linen είναι αγκαλιά, ζεστή και δροσερή ταυτόχρονα. Ένα από τα λίγα αρώματα που επιλέγω να φορέσω όταν θέλω να νιώσω πως όλα θα πάνε καλά.
6. L’ Air du Temps, Nina Ricci
Ανήκει σε αυτήν την κατηγορία των μετρημένων στα δάχτυλα αρωμάτων με τα οποία μεγάλωσαμε εμείς οι Gen X. Το είχε συλλάβει ο Francis Fabron το 1947, και το φόρεσαν φανατικά δύο γενιές γυναικών τουλάχιστον, οι μαμάδες και σε κάποιες πιο avant-garde περιπτώσεις, οι γιαγιάδες μας. Είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα floral aldehydic με γαρύφαλλο στη σύνθεση, που συνδυάζει τόσο το μπαχαρικό, όσο και το λουλούδι. Κι έχουμε από τη μία τη λαμπερή πλευρά των αλδεΰδων, κι από την άλλη, την υπαινικτική, ανατολίτικη, βαθιά ερωτική πλευρά του γαρύφαλλου. Το άρωμα αυτό με έμαθε να αγαπώ τα μπαχαρικά και να μην υποτιμώ τη δύναμη της απλότητας. Ένα χαρωπό λουλουδάτο άρωμα με γαρύφαλλο στη σύνθεση, μπορεί ωραιότατα να κάνει και άλλη εντύπωση, εάν χρειαστεί.
Διαβάστε επίσης: Χρονιά του Φιδιού | Οι αρωματικές νότες που της ταιριάζουν
(Photo credits: Getty Images, brand websites)