Τι πρέπει να έχει ένα άρωμα για να θεωρηθεί κλασικό
Τα τελευταία χρόνια η αγορά υποδέχεται διαρκώς νέες κυκλοφορίες αρωμάτων. Κάποια εξ αρχής limited edition, κάποια άλλα κυκλοφορούν με δάφνες και προδιαγραφές, αλλά σύντομα βγαίνουν εκτός αγοράς. Ελάχιστα, πλέον, βγαίνουν με αξιώσεις κλασικού. Τα τρία κλασικά αρώματα που βγήκαν το 2001 και φέτος μετρούν 25 χρόνια στην αγορά ίσως κρύβουν το μυστικό για το τί πρέπει να έχει ένα άρωμα ώστε να γίνει σημαντική εμπορική αλλά και καλλιτεχνική επιτυχία.
Μπορείτε να διαβάσετε ακόμη: Αρώματα με σύκο: Τα 5 κορυφαία της αγοράς
3 κλασικά αρώματα που είναι best sellers ως σήμερα
1. Light Blue, Dolce & Gabbana
Όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2001, το Light Blue του οίκου Dolce & Gabbana έκανε αίσθηση. Ήταν το πρώτο άρωμα από τα πολλά που ακολούθησαν το οποίο προσπάθησε να κλείσει τη Μεσόγειο σε ένα μπουκάλι. Επίσης, ήταν ένα από τα ελάχιστα που το κατάφερε. Από τότε, το άρωμα αυτό παραμένει διαχρονικό σύμβολο μεσογειακού αισθησιασμού. Φρέσκο, φρουτένιο, λουλουδάτο, αλλά, κυρίως, με λαμπερές νότες εσπεριδοειδών, το άρωμα αυτό ήταν έμπνευση του master perfumer Olivier Cresp, δημιουργού του Angel. Το Light Blue, που έγινε σχεδόν αμέσως παγκόσμια επιτυχία, αντλεί έμπνευση από το καλοκαίρι της Σικελίας. Συνδυάζει λεμόνι Σικελίας, μήλο, κέδρο, γιασεμί, μπαμπού και musk σε ένα πραγματικά φωτεινό άρωμα.
Πέραν της αναμφισβήτητης αξίας του ως σύνθεση, το Light Blue έχει να επιδείξει και κάποιες από τις πιο εμβληματικές διαφημιστικές καμπάνιες, όπως αυτή με τους Bianca Balti και David Gandy. Με αφορμή τα 25 χρόνια από την κυκλοφορία του αρώματος, φέτος ο οίκος αναθέτει στον σκηνοθέτη Gordon Von Steiner, ο οποίος μας ξεναγεί στα μυστικά του Capri, με νέο ζευγάρι το top model Vittoria Ceretti και τον ηθοποιό Theo James.
Τιμή: €107 για το γυναικείο και €90 για το ανδρικό (50 ml)
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Εσείς ξέρετε τι είναι το fragrance primer;
2. Coco Mademoiselle, Chanel
Ο οίκος Chanel έχει παράδοση στα modern classics, και το Coco Mademoiselle δεν αποτελεί εξαίρεση. Δημιουργία του master perfumer Jacques Polge, συνδυάζει κομψότητα, φινέτσα, αλλά και έναν εντελώς δικό του νεανικό αέρα. Ανοίγει με έντονες νότες εσπεριδοειδών από πορτοκάλι και περγαμόντο. Συνεχίζει με μια καρδιά από τριαντάφυλλο και γιασεμί, και καταλήγει σε μια ζεστή βάση από πατσουλί, βετιβέρ και λευκό μόσχο. Δεν είναι τυχαίο που έλαβε το European Women’s Fragrance of the Year (Ευρωπαϊκό Γυναικείο Άρωμα της Χρονιάς) 2002 στα Βραβεία FiFi, τα οποία θεωρούνται τα αρωματικά Oscar. Παράλληλα, διακρίθηκε δύο φορές στα Βρετανικά Βραβεία Αρώματος (UK Fragrance Foundation), το 2002 ως Καλύτερο Prestige Γυναικείο Άρωμα και το 2010 ως Γυναικείο Άρωμα της Δεκαετίας. Τόσο οι διακρίσεις, όσο και οι σταθερές πωλήσεις του όλα αυτά τα χρόνια ενισχύουν τον τίτλο του σύγχρονου κλασικού και τη διαχρονική επίδρασή του στη βιομηχανία των αρωμάτων. Τιμή: €128 (50 ml)
3. No.1, Clive Christian
Κυκλοφόρησε με tagline “το πιο ακριβό άρωμα στον κόσμο”, σχεδιασμένο για να ενσαρκώνει την απόλυτη πολυτέλεια και δεξιοτεχνία. To concept, αλλά και την καλλιτεχνική διεύθυνση της σύνθεσης είχε ο Clive Christian, ο Βρετανός σχεδιαστής που αγόρασε και αναβίωσε την ιστορική Crown Perfumery Company το 1999. Το No.1, μέρος της Original Collection και επιτομή της πολυτελούς αρωματοποιίας, περιέχει εκατοντάδες σπάνια και υψηλής ποιότητας συστατικά. Η εξωφρενική τιμή του (περίπου €1100 για τα 30 ml), ωστόσο, δεν αφορούσε μόνο τα συστατικά. Είχε να κάνει και με τα πολυτελή, χειροποίητα κρυστάλλινα μπουκάλια και το διαμάντι που κοσμούσε το καπάκι-κορώνα.
Σήμερα μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως ανήκει στα κλασικά αρώματα. Κοστίζει περί τα €750 και κυκλοφορεί σε ξεχωριστή ανδρική και γυναικεία έκδοση, αμφότερες πλούσιες και πολυτελείς. Το γυναικείο συνδυάζει νότες ανανά, δαμάσκηνου, τριαντάφυλλου, γιασεμιού και βανίλιας. Το ανδρικό, από την άλλη, περιέχει σανταλόξυλο, μόσχο, κάρδαμο και βετιβέρ. Κάθε μπουκάλι είναι χειροποίητο και έχει ως καπάκι ένα αντίγραφο του εμβλήματος της Βασίλισσας Βικτωρίας, υπογραμμίζοντας τη βασιλική κληρονομιά της μάρκας. Η παραγωγή του είναι σε εξαιρετικά περιορισμένες ποσότητες και η διαθεσιμότητά του δεν είναι πάντα σταθερή. Τόσο το γυναικείο, όσο και το ανδρικό συχνά εξαντλούνται ή δεν είναι προσωρινά διαθέσιμα, τόσο στο διαδίκτυο, όσο και στα καταστήματα.
Photo credit: brand websites
Οι τιμές στο ρεπορτάζ αγοράς είναι ενδεικτικές.