Η Urban Decay, θυγατρική εταιρία του παγκόσμιου κολοσσού L’Oréal, προσέλαβε την Ari Kytsya, σταρ της ιστοσελίδας ενηλίκων OnlyFans, για τη νέα της καμπάνια με τίτλο «Battle the Bland». Η καμπάνια στοχεύει να ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και την αυτοέκφραση, ενάντια στη μονοτονία που επικρατεί στον κόσμο της ομορφιάς. Η απόφαση ωστόσο προκάλεσε αντιδράσεις, καθώς ενέχει τον κίνδυνο ωραιοποίησης της πορνογραφίας από ένα beauty brand που είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στις έφηβες.

Διαβάστε ακόμη: Breaking beauty news: Η Rhode της Hailey Bieber είναι πλέον διαθέσιμη στην Ελλάδα 

Η Ari Kytsya, με το πραγματικό όνομα Ariel Danyluk, είναι Αμερικανίδα influencer και μοντέλο, γνωστή για τη δραστηριότητά της σε πλατφόρμες όπως το OnlyFans, το Instagram και το TikTok. Γεννήθηκε το 2001 στο Σιάτλ της Ουάσινγκτον και έχει ουκρανικές και καναδικές ρίζες. Η ίδια, που περιγράφει τον εαυτό της ως “mattress actress” (ευφημισμός για δημιουργό σεξουαλικού περιεχομένου), έχει διπλή διαδικτυακή προσωπικότητα. Μοιράζεται συμβουλές για μακιγιάζ και μαλλιά καθώς και lifestyle περιεχόμενο για περισσότερους από 4,6 εκατομμύρια ακολούθους της στο Instagram και στο TikTok. Στο OnlyFans, την πλατφόρμα με περιεχόμενο για ενήλικες, προσφέρει γυμνές εικόνες και βίντεο όπου εμφανίζεται να κάνει σεξουαλικές πράξεις.

Η Penny East, νέα διευθύνουσα σύμβουλος της Fawcett Society, της κορυφαίας βρετανικής οργάνωσης για τα δικαιώματα των γυναικών και την ισότητα των φύλων, δήλωσε ότι η απόφαση της μάρκας να συνεργαστεί με σταρ του OnlyFans αποτελεί νέο ορόσημο στην κανονικοποίηση της αμφιλεγόμενης ιστοσελίδας και του σκληρού περιεχομένου της, προκαλώντας «εύλογη ανησυχία».

Η συνεργασία με την Kytsya φαίνεται να παραβιάζει τον ίδιο τον «Κώδικα Αξιών» της L’Oréal, που αναφέρει ότι οι influencers πρέπει να μοιράζονται τις «ηθικές αρχές» της εταιρίας και να μην έχουν δημοσιεύσει πορνογραφικό ή άλλο «περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις αξίες μας για σεβασμό, ανεκτικότητα και ένταξη». Η L’Oréal ωστόσο υπερασπίστηκε τη συνεργασία, σημειώνοντας «Η Urban Decay συνεργάζεται με μια ποικιλία ταλέντων που εκπροσωπούν τις πολλές όψεις της δημιουργικής έκφρασης. Η Urban Decay επέλεξε την Αμερικανίδα δημιουργό Ari Kytsya για την ξεχωριστή τέχνη μακιγιάζ της και την αυθεντικότητά της. Είναι γνωστή για τον ανοιχτό και διαφανή διάλογό της με την κοινότητά της, προωθώντας συζητήσεις για τις προσωπικές της εμπειρίες, συμπεριλαμβανομένων των χαρών, των προκλήσεων και των κινδύνων της βιομηχανίας στην οποία εργάζεται».

Η διευθύντρια της Fawcett Society αμφισβήτησε κατά πόσο η Kytsya είναι κατάλληλο πρότυπο για τις νεαρές γυναίκες που αγοράζουν τα καλλυντικά της εταιρείας. «Ανησυχούμε για τις χιλιάδες πολύ νέες γυναίκες που εγγράφονται στην πλατφόρμα ελπίζοντας να βρουν φήμη και πλούτο. Η πλειονότητα των δημιουργών στο OnlyFans βγάζει πολύ λίγα χρήματα και η πίεση να βρουν μια “θέση”  οδηγεί σε όλο και πιο σκληρό περιεχόμενο», είπε η East. «Η Ari Kytsya είναι μια από τις λίγες επιτυχημένες. Είναι μια πολύ δημοφιλής και ελκυστική influencer, με μεγάλο κοινό σε όλα τα social media. Δημιουργεί επίσης εξαιρετικά σκληρό και πορνογραφικό περιεχόμενο στο OnlyFans. Το να βάζουμε δημιουργούς του OnlyFans σε εμπορικές καμπάνιες μακιγιάζ στα καταστήματα θα κάνει το OnlyFans ακόμα πιο δελεαστικό για τα νεαρά κορίτσια».

@urbandecaycosmetics breaking news: we are in a blandemic. it’s not just makeup that’s suffering, it’s individuality. let’s blur the bland and put bold, self-expression back at center stage. @Ari Kytsya #urbandecay #arikytsya ♬ original sound – urban decay

Διαβάστε ακόμη: Πλαστά προϊόντα ομορφιάς: Τα 2/3 που πωλούνται online είναι fake 

Η διαφήμιση, που έχει προβληθεί πάνω από 18,7 εκατομμύρια φορές στη σελίδα του Urban Decay στο TikTok, περιέχει εικόνες της Kytsya, με προειδοποίηση για ευαίσθητο περιεχόμενο. Η Kytsya λέει στους θεατές ότι «η λογοκρισία έχει ξεφύγει» και ζητά «μακιγιάζ χωρίς λογοκρισία» που αποδίδει «επί σκηνής, στην κάμερα και ναι, στο στρώμα». Η Urban Decay, που ιδρύθηκε το 1996, αγοράστηκε από τη L’Oréal το 2012 και είναι γνωστή για τα προκλητικά ονόματα των προϊόντων της, όπως οι μολύβια ματιών “Perversion”, οι σκιές ματιών “Naked” και τα σπρέι σταθεροποίησης μακιγιάζ “All Nighter”.

Η Kytsya συχνά προωθεί τα πλεονεκτήματα του να ασχοληθεί κάποιος με τη δημιουργία περιεχομένου ενηλίκων και υπόσχεται στους ακολούθους της στο TikTok ότι μπορεί να είναι μια επικερδής καριέρα. «Το θέμα με τη δουλειά μου είναι ότι αν το κάνεις σοβαρά, μπορείς να βγάλεις αρκετά χρήματα για να ξεκινήσεις τα δικά σου πράγματα, είτε αυτό είναι να αγοράσεις σπίτια είτε να κάνεις Airbnbs και να επενδύεις», λέει. Επίσης, δίνει πρακτικές συμβουλές σε όσους σκέφτονται να μπουν σε αυτόν τον χώρο, προτρέποντάς τους να κάνουν τακτικά τεστ για σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα.

Ο Farhad Divecha, CEO της AccuraCast, διεθνούς ψηφιακής διαφημιστικής εταιρείας, δήλωσε «Η σημερινή κοινωνία είναι πολύ πιο δεκτική σε τέτοιου είδους διαφήμιση απ’ ό,τι πριν από 5 ή 10 χρόνια. Οι μάρκες θέλουν να τραβήξουν την προσοχή. Ως διαφημιστής, βλέπω ανεκμετάλλευτο δυναμικό σε αυτές τις πλατφόρμες», είπε.

Η ανησυχία για τη συνεργασία της L’Oréal με την Kytsya έρχεται εν μέσω αυξανόμενης ανησυχίας για τη σκληρή συμπεριφορά που προωθείται από γνωστές performers ενηλίκου που μοιράζονται υλικό στην πλατφόρμα OnlyFans. Η Visa και η εταιρεία ποτών Diageo απέσυραν τις διαφημίσεις τους την προηγούμενη εβδομάδα από το Channel 4 μετά την προβολή του «1,000 Men and Me». Το ντοκιμαντερ αφορά την αποστολή της σταρ Bonnie Blue να κοιμηθεί με 1.000 άντρες.

Photo credit: @urbandecaycosmetics/Instagram