Κατά καιρούς, η υψηλή αρωματοποιία “ανακαλύπτει” συστατικά που τα βαφτίζει για λίγο ή για περισσότερο καιρό αγαπημένα. Συνήθως, αυτό συμπίπτει με ένα πολύ μεγάλο λανσάρισμα. Όπως ήταν, για παράδειγμα, το Sì του οίκου Armani (2013) που έκανε την αρχή για το κύμα των berries, το οποίο καλά κρατεί ως σήμερα. Ως αποτέλεσμα, ένας σημαντικός αριθμός νέων αρωμάτων που βγαίνουν τη συγκεκριμένη περίοδο είναι επηρεασμένα από το trend. Κάπως έτσι, η κυκλοφορία του νέου αρώματος La Bomba της Carolina Herrera αναμένεται να δώσει προβολέα σε ένα από τα λιγότερο χρησιμοποιημένα συστατικά στον χώρο της αρωματοποιίας, το dragon fruit.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης:  Γνωρίζετε τί είναι η οσφρητική νοημοσύνη;

Dragon fruit: Εξωτισμός με μια γλυκιά πινελιά

Το dragon fruit, γνωστό και ως pitahaya ή pitaya (πιταχάγια ή πιτάγια), είναι ο ασυνήθιστος, αγκαθωτός καρπός αρκετών ειδών κάκτων που είναι ενδημικοί της Κεντρικής Αμερικής. Με φωτεινή ροζ ή κίτρινη φλούδα και κατάστικτη λευκή ή ματζέντα σάρκα, το dragon fruit έχει κερδίσει τις εντυπώσεις για τα οφέλη του στην υγεία και την ιδιαίτερή του εμφάνιση. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, έχει αναλάβει έναν νέο ρόλο. Όχι πια (ή μόνο) στο τραπέζι του πρωινού ή σε smoothies, αλλά και ως ξεχωριστό συστατικό στον κόσμο της αρωματοποιίας.

Όσον αφορά το άρωμα, το dragon fruit προσφέρει ένα μοναδικό οσφρητικό προφίλ. Η συνήθης περιγραφή είναι διακριτικά γλυκό, φρέσκο, κάπως υδαρές και σίγουρα τροπικό. Tο ίδιο το φρούτο έχει ένα φίνο, λεπτό άρωμα. Ωστόσο, οι αρωματοποιοί συχνά ενισχύουν τον χαρακτήρα του με φρουτώδεις, πράσινες ή λουλουδένιες νότες για να τονίσουν την παρουσία του σε μια σύνθεση. Επιπλέον, δεν φέρει την ένταση που έχει η μυρωδιά άλλων τροπικών φρούτων (π.χ. μάνγκο ή passion fruit). Το γεγονός αυτό το καθιστά ιδανικό για layering σε μοντέρνες, πιο αέρινες αρωματικές συνθέσεις.

Μπορείτε να διαβάσετε ακόμη: Δεν διαλέγετε πια άρωμα | Σας διαλέγει εκείνο με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης

To La Bomba φέρνει το dragon fruit στο προσκήνιο

Η είσοδος του dragon fruit στην αρωματοποιία είναι σχετικά πρόσφατη, και έγινε πιο αισθητή στα τέλη της δεκαετίας του 2010. Άρχισε να μπαίνει σε εξειδικευμένα και niche αρώματα, καθώς τα brands προσπαθούσαν να αξιοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση για εξωτικά αρώματα πιο ελαφριά, φρέσκα και ουδέτερα ως προς το φύλο. Η αισθητική του είναι φωτεινή, μοντέρνα και φιλική προς το Instagram. Κι αυτό το έκανε επίσης πολύ ταιριαστό για νεότερους καταναλωτές και branding lifestyle αρωμάτων.

Η τάση άρχισε πραγματικά να κερδίζει έδαφος γύρω στο 2020, καθώς η παγκόσμια αγορά στράφηκε προς παιχνιδιάρικα και αναζωογονητικά αρώματα μετά την πανδημία. Οι αρωματοποιοί άρχισαν να δοκιμάζουν συστατικά που προκαλούν συναισθήματα χαράς, απόδρασης και ζωντάνιας. Ιδιότητες που το dragon fruit ενσωματώνει τέλεια. Από τα brands που το έχουν τιμήσει την τελευταία 5ετία είναι η Escada, αλλά και η Victoria’s Secret, χωρίς, ωστόσο, να δώσουν το μεγάλο λανσάρισμα που θα ανατρέψει τα δεδομένα στην αγορά. Αυτό μάλλον ήρθε να το κάνει στα μέσα της χρονιάς ο οίκος Carolina Herrera, με το La Bomba, το εξαιρετικό μπουκάλι του οποίου έχει σχεδιάσει ο γαλλικός όμιλος Pochet du Courval.

Τέλος, ένα σχόλιο ως προς τις επιλογές της βιομηχανίας. Δεν είναι τυχαίο πως η άνοδος του dragon fruit στην αρωματοποιία ευθυγραμμίζεται με το κίνημα clean beauty. Καθώς οι καταναλωτές δείχνουν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για βοτανικά, vegan και βιώσιμα συστατικά, τα τροπικά φρούτα όπως το dragon fruit – που συχνά είναι από fair trade και βιολογικές φάρμες – προσφέρουν τόσο αισθητηριακή ελκυστικότητα όσο και εμπορεύσιμη ηθική. Με άλλα λόγια, δυο σε ένα.

Το La Bomba της Carolina Herrera και 4 ακόμα αρωματικές προτάσεις με βάση το dragon fruit

la bomba Escada haramain sol de janeiro asdaaf herrera

Bali Paradise, €70 (100 ml), Escada

Dragon fruit, strelizia, σανδαλόξυλο.

La Bomba, €160 (80 ml), Carolina Herrera

Δημιουργία των Christophe Raynaud, Quentin Bisch και Louise Turner. Το ολοκαίνουργιο La Bomba είναι το άρωμα που όλα δείχνουν πως θα πυροδοτήσει τη χρήση του dragon fruit όχι ως απλού συστατικού στην υψηλή αρωματοποιία, αλλά ως κανονικού trend. Dragon fruit, κόκκινη παιώνια, frangipani, βανίλια και πατσουλί.

Cheirosa ’68, €25 (90 ml), Sol de Janeiro

Dragon fruit, litchi, γιασεμί, θαλασσινές νότες, ιβίσκος, βανίλια και musk.

Loulou Rose, €48 (100 ml), Al Haramain

Litchi, περγαμόντο, dragon fruit, μοσχοκάρυδο, τριαντάφυλλο, παιώνια, βανίλια, λεμόνι, γιασεμί και musk.

Raneen, €40 (80 ml), Asdaaf

Dragon fruit, κλημεντίνη, αχλάδι, φρέζια γιασεμί, πορτοκαλανθός, κεχριμπάρι, μόσχος, tonka beans και βανίλια.

 

Photo credits: brands websites & Instagram / Creative: The Fashion Bible

Οι τιμές στο ρεπορτάζ αγοράς είναι ενδεικτικές.