Όπως κάθε βιομηχανία, έτσι και η ομορφιά έχει τα δικά της trends και ευπώλητες κατηγορίες. Έχει προϊόντα που εμφανίζονται ως διάττοντες αστέρες και εξαφανίζονται, και, φυσικά τα best sellers της, διαχρονικά και μη. Όλες αυτές οι πληροφορίες είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες για τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη βιομηχανία, αλλά και για τους καταναλωτές. Μην ξεχνάμε πως οι τάσεις διαμορφώνουν την ευρύτερη καταναλωτική συμπεριφορά, αλλά και τις τιμές στην αγορά, τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε τοπικό επίπεδο.

Διαβάστε επίσης: Skin Scents | Θέλω να μυρίζω fancy and rich, πειράζει;

Τα ευπώλητα του 2024

Σύμφωνα με την πλατφόρμα Daash Intelligence, η οποία αναλύει εμπορικά την αγορά και βγάζει την αντίστοιχη στατιστική πληροφορία, οι συσκευές ομορφιάς για χρήση στο σπίτι καταλαμβάνουν την πρώτη θέση. Αιχμή του δόρατος η ανάπτυξη των συσκευών φωτοθεραπείας και μικρο-ρεύματος.

Το προϊοντικό αυτό κομμάτι σημείωσε τον υψηλότερο διψήφιο δείκτη ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της περιόδου μέτρησης. Είναι χαρακτηριστικό πως κάθε μία από τις 10 πρώτες κατηγορίες παρουσίασε διψήφια αύξηση πωλήσεων. Το άρωμα, το οποίο η Circana αναφέρει ότι αυξήθηκε κατά 12% στο κανάλι της επιλεκτικής το 2024, δίνει ώθηση σε μια σειρά από υποκατηγορίες.

Τα ανδρικά αρώματα, για παράδειγμα, ήρθαν στη δεύτερη θέση μετά τις συσκευές ομορφιάς με σταθερή ετήσια ανάπτυξη, ενώ τα travel sprays και τα hair&body mists κατέλαβαν επίσης θέσεις στην κατάταξη.

Το φαινόμενο «skinification»

Πρόκειται για την ενίσχυση των προϊόντα μαλλιών, σώματος και μακιγιάζ με συστατικά που ως χθες ήταν αποκλειστικό προνόμιο των προϊόντων φροντίδας προσώπου. Η τάση skinification, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια, δίνει τη δική της ώθηση στην αγορά. Ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια, η ζήτηση για στοχευμένες λύσεις αυξάνεται διαρκώς και τα σχετικά προϊόντα ξεπουλάνε. «Σύσφιξη» και «λείανση» είναι οι σημαντικές τάσεις της κατηγορίας και αυτό αντικατοπτρίζεται στα υπόλοιπα προϊόντα που απαρτίζουν τη λίστα αυτή (αφρόλουτρα, έλαια σώματος κλπ). Η τάση έχει τροφοδοτήσει και τη δυναμική της κατηγορίας κρέμες λαιμού, καθώς οι καταναλωτές τείνουν να υιοθετούν ρουτίνες περιποίησης και για το ντεκολτέ.

10 prestige beauty κατηγορίες που αύξησαν τις πωλήσεις τους 2024*

1. Συσκευές ομορφιάς για το σπίτι

  • Το κλειδί: συσκευές LED/φωτοθεραπείας, συσκευές μικρο-ρεύματος.

2. Ανδρικά αρωματικά προϊόντα

  • Το κλειδί: Δημιουργία «γκαρνταρόμπας», niche και gender-neutral αρώματα.

3. Κρέμες για τον λαιμό

  • Το κλειδί: Το ενδιαφέρον εστιάζεται στην αντιγήρανση και στις λύσεις “tech neck”.

4. Αφρόλουτρο / shower gel

  • Το κλειδί: Το άρωμα και συνθέσεις που έχουν ενισχυθεί με ενεργά συστατικά.

5. Γυναικεία αρώματα με rollerball και travel sprays

  • Το κλειδί: Προϊόντα που προσφέρονται για αυθόρμητες αγορές, εύκολο να φορεθούν με τη λογική του layering.

6. Αρώματα

  • Το κλειδί: Niche και indie brands. Ζήτηση για αρώματα που διαρκούν περισσότερο.

7. Έλαια σώματος

  • Το κλειδί: Οφέλη για την επιδερμίδα, μεταξύ των οποίων η τόνωση και η σύσφιγξη. Ενδιαφέρον για την αποκατάσταση του υδρολιπιδικού φραγμού.

8. Αυτομαυριστικά προϊόντα

  • Το κλειδί: Καινοτομία μέσα από προϊόντα αυτομαυρίσματος που περιέχουν συστατικά περιποίησης. Ενδιαφέρον για επιδερμίδα που «λάμπει».

9. Συμπληρώματα διατροφής για την ομορφιά

  • Το κλειδί: Διαρκώς αυξανόμενος αριθμός prestige σημείων πώλησης τοποθετούν ανάλογα προϊόντα στα ράφια τους. Πρώτα σε πωλήσεις τα συμπληρώματα για την υγεία του εντέρου, το κολλαγόνο και τα προσαρμογόνα.

10. Mists για τα μαλλιά και το σώμα

  • Το κλειδί: Όλο και περισσότερα brands επενδύουν στην κατηγορία αυτή, η οποία παρουσιάζει συνεχώς αύξηση πωλήσεων.

*(σύμφωνα με στοιχεία της Daash Intelligence)

Διαβάστε ακόμη: H Paulina Porizkova είναι η νέα Global Brand Ambassador της Estée Lauder

Photo credit: @foreo_official & @faqswiss / Instagram