Τα αποσμητικά πολυτελείας έχουν επαναπροσδιορίσει ένα κοινό προϊόν προσωπικής φροντίδας συνδυάζοντας αρώματα υψηλής ποιότητας, συστατικά φιλικά προς το δέρμα και πολυτελείς συσκευασίες. Σε αντίθεση με τα συνηθισμένα αποσμητικά που επικεντρώνονται κυρίως στην προστασία από τις οσμές, τα πολυτελή αποσμητικά προσφέρουν μια πολυαισθητηριακή εμπειρία, συνδυάζοντας την απόδοση με την απόλαυση. Μεγάλα brands (Chanel, Tom Ford, Dior, Hèrmes και όχι μόνο) έχουν μετατρέψει τα αποσμητικά σε μια πολυτελή ιεροτελεστία. Και δεν απευθύνονται μόνο στους δικούς τους πελάτες. Συχνά, ένα deo προϊόν μπορεί να υποκαταστήσει το πολύ ακριβότερο άρωμα που κάποιος δεν είναι εύκολο να αγοράσει.

Τα αποσμητικά πολυτελείας άρχισαν να κερδίζουν χώρο στην αγορά στα τέλη του 20ού αιώνα. Τότε ήταν που κορυφαία brands μόδας και ομορφιάς διεύρυναν το portfolio τους και προς την προσωπική φροντίδα. Μεγάλοι οίκοι όπως ο οίκος Chanel λάνσαραν αποσμητικά που έφεραν τα χαρακτηριστικά τους αρώματα, καθιστώντας το προϊόν μέρος της ευρύτερης συλλογής.

Με την πάροδο των ετών στην εξειδίκευση αυτή βλέπουμε σημαντική ανάπτυξη, και έχει πάει πέρα από το άρωμα. Beauty brands όπως η Clarins και η Lancôme διαθέτουν επίσης αποσμητικά στη γκάμα των προϊόντων φροντίδας, ανεξαρτήτως του αρωματικού.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Οι 5 πιο ακριβές καμπάνιες ομορφιάς όλων των εποχών

Είναι διαφορετικά τα συστατικά στα αποσμητικά πολυτελείας;

Η βασική διαφορά μεταξύ των πολυτελών αποσμητικών και των κανονικών είναι στα συστατικά τους. Ενώ πολλά συμβατικά αποσμητικά βασίζονται σε ενώσεις αλουμινίου και συνθετικά αρώματα, οι επιλογές από ακριβά brands τείνουν να διαθέτουν φυσικά και θρεπτικά συστατικά. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν βοτανικά εκχυλίσματα, φύκια, έλαια και άλλα στοιχεία που καταπραΰνουν, προστατεύουν και φροντίζουν το δέρμα της μασχάλης.

Επιπλέον, κάποια προσφέρουν επαναγεμιζόμενες συσκευασίες για τη μείωση των αποβλήτων, προσελκύοντας τους οικολογικά συνειδητοποιημένους καταναλωτές. Αυτός ο συνδυασμός φυσικών συστατικών και βιώσιμου σχεδιασμού τα κάνει να ξεχωρίζουν στην αγορά της προσωπικής φροντίδας.

Σε τι διαφέρουν από τα συνηθισμένα αποσμητικά;

Τα συνηθισμένα αποσμητικά θέτουν στο στόχαστρο την κάλυψη των οσμών ή το μπλοκάρισμα του ιδρώτα και συχνά περιέχουν σκληρές χημικές ουσίες που μπορούν να ερεθίσουν το ευαίσθητο δέρμα. Τα αποσμητικά πολυτελείας δίνουν προτεραιότητα στην υγεία του δέρματος παράλληλα με τον έλεγχο των οσμών.

Συχνά χρησιμοποιούν πιο ήπια συστατικά και αποφεύγουν τα συνηθισμένα ερεθιστικά, καθιστώντας τα κατάλληλα για ευαίσθητους τύπους δέρματος. Επιπλέον, τα πολυτελή αποσμητικά συνήθως προσφέρουν πλουσιότερα, πιο σύνθετα αρώματα που αναβαθμίζουν την καθημερινή εμπειρία περιποίησης. Η κομψή συσκευασία και το brand προσθέτουν επίσης ένα στοιχείο κύρους, τοποθετώντας τα στην κατηγορία του lifestyle και όχι απλώς του λειτουργικού προϊόντος.

Τελικά, αξίζουν τα λεφτά τους;

Αρκετοί παράγοντες συμβάλλουν στην αυξανόμενη δημοτικότητα των πολυτελών αποσμητικών σήμερα. Η αυξανόμενη δυσαρέσκεια των καταναλωτών με τα παραδοσιακά αποσμητικά, πολλά από τα οποία θεωρούνται αναποτελεσματικά ή ενοχλητικά, έχει τροφοδοτήσει τη ζήτηση για καλύτερες εναλλακτικές λύσεις. Επιπλέον, η ευρύτερη πολιτισμική εστίαση στην αυτοφροντίδα και την ευεξία έχει αναβαθμίσει τα αποσμητικά από μια απλή υγιεινή αναγκαιότητα σε μέρος μιας εκλεπτυσμένης ρουτίνας ομορφιάς.

Οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα παίζουν επίσης ρόλο, με τα πολυτελή brands να προσφέρουν οικολογικές συσκευασίες και φυσικά συστατικά. Καθώς οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα που συνδυάζουν αποτελεσματικότητα, πολυτέλεια και ηθικές αξίες, τα αποσμητικά πολυτελείας αναβαθμίζονται σε βασικό προϊόν προσωπικής φροντίδας.

Στην αγορά

aposmitika-polyteleias lancome drunk elephant molton brown le labo sisley shiseido

1. Coastal Cypress & Sea Fennel Deodorant, €30, Molton Brown

2. Sweet Pitti Deodorant Cream, €22, Drunk Elephant

3. Bocage Deodorant Cream, €33,95, Lancôme

4. Eau Du Soir Scented Deodorant, €62, Sisley

5. Deodorant, €37, Le Labo

6. Ginza Perfumed Deodorant Spray, €48, Shiseido

Photo credit: brand websites, Getty Images / Creative: Χαριτωμένη Βόντα
Οι τιμές στο ρεπορτάζ αγοράς είναι ενδεικτικές.