Ήμασταν εκεί: 18 χρόνια Ανάσα στο Ζάππειο Μέγαρο

Η Ανάσα είναι η πρώτη μη κερδοσκοπική εταιρεία στην Ελλάδα για την ενημέρωση, την πρόληψη και τη θεραπεία των ανθρώπων που πάσχουν από διαταραχές πρόσληψης τροφής και φέτος έκλεισε τα 18 της χρόνια.
Τι συμβαίνει στην ομορφιά όταν πονάει σιωπηλά; Αντιδρά. Πολλές φορές με τον απόλυτο αυτοκαστροφικό τρόπο: κάνοντας επίθεση στον εαυτό της. Οι διαταραχές πρόσληψης τροφής, όπως η νευρική ανορεξία και η νευρική βουλιμία είναι ο πιο σιωπηλός, αλλά και σκληρός τρόπος αντίδρασης. Η Ανάσα, η πρώτη μη κερδοσκοπική εταιρεία στην Ελλάδα για τους ανθρώπους που πάσχουν από διαταραχές πρόσληψης τροφής, έχει αναλάβει το σημαντικό έργο της ενημέρωσης, πρόληψης και θεραπείας. Φέτος η Ανάσα έκλεισε τα 18 της χρόνια και το γιόρτασε με μια συνέντευξη τύπου κι ένα μεγάλο πάρτι στο Ζάππειο Μέγαρο.
Μπορείτε να διαβάσετε ακόμη: Nutricosmetics: Mπορούν όντως να αντιστρέψουν τη γήρανση της επιδερμίδας;
Στο πλευρό των ανθρώπων με διατροφικές διαταραχές και των οικογενειών τους
Την Ανάσα ίδρυσε η ηθοποιός Ζέτα Δούκα με βασικό σκοπό την ενημέρωση, πρόληψη και θεραπεία των Διαταραχών Πρόσληψης Τροφής (ΔΠΤ). Η γνωστή ηθοποιός έχει περάσει η ίδια από τη «σκοτεινή πλευρά» της ανορεξίας και της βουλιμίας. Μετέτρεψε, λοιπόν, την προσωπική της εμπειρία σε κινητήριο δύναμη για στήριξη άλλων που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα. Το έργο της Ανάσας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη λειτουργία Κέντρου Ημέρας. Εκεί, άτομα με Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής λαμβάνουν θεραπευτική υποστήριξη από εξειδικευμένους επαγγελματίες. Δράσεις ευαισθητοποίησης, επιστημονικής ενημέρωσης και πρόληψης, απευθυνόμενες σε εφήβους αλλά και ευρύτερο κοινό, με στόχο την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυταξίας.
View this post on Instagram
Όσο για το όνομα «Ανάσα» (Ανάσα Ζωής) αποτυπώνει το μήνυμα ότι η οργάνωση θέλει να προσφέρει μια αναπνοή ανακούφισης σε ανθρώπους που υποφέρουν ψυχικά και σωματικά από τις διατροφικές διαταραχές, να τους βοηθήσει να δουν τον εαυτό τους με διαφορετικό τρόπο. Φέτος, με αφορμή την ενηλικίωσή της, η Ανάσα έδωσε στο πάρτι της ένα ταιριαστό όνομα. «18 χρόνια ΑΝΑΣΑ – Δίνω αξία στον Εαυτό μου»
Dove, o στρατηγικός χορηγός της εκδήλωσης
Το Dove συμμετείχε ως στρατηγικός χορηγός της εκδήλωσης. Η χορηγία είναι εντός του ευρύτερου σκοπό του Dove να υποστηρίζει ανάλογες πρωτοβουλίες. Πρωτοβουλίες που προάγουν αυτοεκτίμηση, θετική εικόνα σώματος και αποφυγή μη ρεαλιστικών προσδοκιών ομορφιάς που επιβάλλουν τα μέσα ή η κοινωνία.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας, το Dove προβάλλει την καμπάνια #ChangeTheCompliment. Το μήνυμα είναι πως τα κομπλιμέντα που λέμε στα νεαρά κορίτσια και γενικότερα πρέπει να εστιάζονται σε χαρακτηριστικά πέρα από την εξωτερική εμφάνιση. Χαρακτηριστικά όπως η ευγένεια, το θάρρος, η δημιουργικότητα. Με αυτό τον τρόπο, η υποστήριξη του Dove δίνει ορατότητα στο έργο της Ανάσας και συμβάλλει στο να διαδοθεί το μήνυμα. “Η ομορφιά δεν πρέπει να είναι πηγή άγχους αλλά δύναμης”.
Η συνεργασία αυτή είναι συμβατή με την ιστορία του brand, ίσως το πρώτο που μίλησε για body positivity. Η θετική εικόνα σώματος. Η ανοιχτή συζήτηση για την πίεση που η κοινωνία και ο περίγυρος ασκεί στα νέα κορίτσια. Η αντίληψη πως το σώμα μας είναι όμορφο όπως κι αν είναι. Όλα αυτά δεν ήταν πάντα αυτονόητα. Το brand έχει ανοίξει αυτόν τον διάλογο εδώ και πάνω από 20 χρόνια, προβάλλοντας διαρκώς τη σημασία της ενδυνάμωσης των κοριτσιών και των νεαρών γυναικών. Επειδή, όσο μεγαλύτερη αποδοχή και αυτοπεποίθηση νιώθει ένα κορίτσι, τόσο μικρότερες είναι οι πιθανότητες να εμφανίσει κάποια διατροφική διαταραχή.
Photo credit: Youtube