Σίγουρα το έχετε πει κι εσείς κάποια στιγμή. «Από τα Lidl» με λίγο χιούμορ, σαν να λέμε πως κάτι είναι «προσιτό, αλλά όχι πάντα το πιο “καλό”». Ωστόσο, το Lidl προσφέρει καλή ποιότητα (κάποιες φορές πολύ καλή) σε τιμές-έκπληξη. Και τώρα αποφάσισε να κάνει κάτι πραγματικά πρωτότυπο: να μετατρέψει το αγαπημένο του κρουασάν σε άρωμα από τα Lidl.

aroma-apo-ta-lidl

Το Eau de Croissant δεν είναι απλώς ένα αστείο concept που είχε ως στόχο να γίνει viral (που το πέτυχε κι αυτό, αλλά παρεμπιπτόντως). Είναι μια limited edition κυκλοφορία που έχει προκαλέσει αίσθηση μεταξύ των αρωματόφιλων. Όχι μόνο γιατί μυρίζει όντως σαν φρεσκοψημένο κρουασάν, αλλά και γιατί δείχνει πόσο δημιουργικό μπορεί να γίνει ένα supermarket brand όταν σκεφτεί out of the box.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Ποιο είναι το καλύτερο άρωμα για τον χειμώνα;

To Eau de Croissant είναι το limited edition άρωμα από τα Lidl

Το Eau de Croissant είναι μια νέα unisex σύνθεση που κυκλοφόρησε στις 4 Δεκεμβρίου από το Lidl σε περιορισμένη έκδοση. Η ιδέα ήταν να αιχμαλωτίσει τη ζεστή, βουτυρένια μυρωδιά ενός κρουασάν και να την μετατρέψει σε άρωμα. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε πως τα φρεσκοψημμένα κρουασάν είναι προϊόν στον φούρνο των Lidl, και μάλιστα εκ των πλέον ευπώλητων.

Οι νότες του είναι εξαιρετικά απλές και παιχνιδιάρικες: ζύμη και βούτυρο. Περισσότερο σαν συνταγή παρά σαν άρωμα. Το αποτέλεσμα είναι ζεστό, γλυκό και ελαφρώς αλμυρό, με εκείνη την αίσθηση «ζεστού φρεσκοψημένου ψωμιού» που ξυπνά την ανάμνηση του πρωινού στο φούρνο.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lidl US (@lidlus)

Κι αν θέλετε να το δοκιμάσετε άμεσα, στην παρούσα φάση, το άρωμα δεν υπάρχει στα ράφια. Το Eau de Croissant θα φτάσει σε λίγους τυχερούς μέσω Instagram διαγωνισμού από το account του αμερικάνικου Lidl. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα μοιράσει περιορισμένο αριθμό μπουκαλιών (15 ml) μέσω Instagram, δηλαδή οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το διεκδικήσουν αλλά όχι να το αγοράσουν κανονικά. Ακόμη δεν υπάρχει δημόσια ανακοίνωση ότι θα μπορούμε να το βρούμε ευρέως στην Ευρώπη ή στην Ελλάδα. Η κυκλοφορία, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμή στοιχεία, αφορά κυρίως την αγορά των ΗΠΑ. Ωστόσο, κάτι μου λέει πως δεν θα μείνει εκεί.

Η αρωματοποιός πίσω από την pastry έμπνευση

Το Eau de Croissant δεν είναι ένα τυχαίο concept, πίσω του είναι μια πραγματική αρωματοποιός με εμπειρία. Η Sarah McCartney είναι μια αυτοδίδακτη, ανεξάρτητη (indie) αρωματοποιός με σημαντική παρουσία στον χώρο των niche αρωμάτων. Η Sarah McCartney μεγάλωσε κοντά στη θάλασσα, στη βρετανική κομητεία Teesside. Aπό μικρή είχε φαντασία κι αγαπούσε τη δημιουργία “μαγικών φίλτρων”. Σε συνέντευξή της έχει πει χαρακτηριστικά πως “ως παιδί δεν έφτιαχνα ροδόνερα, αλλά ‘μαγικά ξόρκια’, ήθελα να γίνω μάγισσα”. Αργότερα σπούδασε μαθηματικά και φυσικές επιστήμες, και παράλληλα ασχολήθηκε με τη μουσική και το γράψιμο.

Για 14 χρόνια δούλεψε ως κειμενογράφος για τη γνωστή εταιρεία καλλυντικών Lush, παίρνοντας το ρίσκο να εξερευνά αρωματικά συστατικά, αιθέρια έλαια και φυσικά αρώματα — διάβασε πάνω από 200 βιβλία για αιθέρια έλαια και βοτανολογία, ενώ έγραφε πολλές σελίδες κάθε τρίμηνο για να περιγράψει τα προϊόντα. Όταν προσπάθησε να γράψει ένα μυθιστόρημα που είχε ως πρωταγωνίστρια μια «μυστηριώδη αρωματοποιό», διαπίστωσε πόσο δύσκολη ήταν η πρόσβαση σε αυθεντικά, ιδιαίτερα αρώματα. Αποφάσισε, λοιπόν, να τα φτιάξει η ίδια, και κάπως έτσι προέκυψε η indie αρωματοποιία 4160Tuesdays, το 2011.

Η φιλοσοφία της Sarah McCartney είναι απλή και συγκεκριμένη. Θέλει να δείξει ότι οι μεγάλες εταιρείες ή οι εξωφρενικές τιμές δεν είναι προαπαιτούμενο ώστε ένα άρωμα να είναι ποιοτικό και ιδιαίτερο. Με την 4160Tuesdays, δημιουργεί μικρές παρτίδες, με προσοχή και φαντασία, από 50 έως περίπου 200 μπουκάλια ανά λανσάρισμα.

Άρωμα από τα Lidl, από την Νεράιδα Νονά της αρωματοποιίας

Η Sarah McCartney φέρει τον τίτλο «Νεράιδα-Νονά της Βρετανικής Αρωματοποιίας» (Fragrance Fairy Godmother), που μόνο τυχαίος δεν είναι. Η ιδιότητα αυτή προκύπτει από τον τρόπο που βλέπει την τέχνη του αρώματος. Όχι ως προνόμιο λίγων, αλλά ως κάτι που ο καθένας μπορεί να προσεγγίσει αν έχει μεράκι και φαντασία. Μέσα από τη δουλειά της, σεμινάρια και εργαστήρια, μοιράζει συστηματικά τη γνώση της για την τέχνη της δημιουργίας. Κι αυτό μόνο σύνηθες δεν είναι, σε έναν κόσμο που συχνά έχει τη φήμη του κλειστού και ελιτίστικου.

Η Sarah McCartney έχει συμβάλει στην κοινότητα των indie αρωματοποιών, στηρίζει νέους δημιουργούς και προσφέρει ευκαιρίες γνώσης και πειραματισμού, κάτι που ενισχύει την εικόνα της “νονάς” που βοηθά, καθοδηγεί και ανοίγει πόρτες. Τα αρώματά της ξεχωρίζουν λόγω φαντασίας, ιστορίας και συχνά χιούμορ. Αντί για συντηρητικές, «σοβαρές» μυρωδιές, προτιμά να δημιουργεί εμπειρίες. Αρώματα που θυμίζουν μέρη, αναμνήσεις, διαθέσεις. Μέσα από αυτή την προσέγγιση, κάθε άρωμα είναι κάτι περισσότερο από απλώς “μυρωδιά”, είναι μικρή αφήγηση, για αυτό και η έκφραση άρωμα από τα Lidl παίρνει εδώ άλλη διάσταση.

Η επιλογή της Sarah McCartney δείχνει ότι η γνωστή, διεθνής αλυσίδα supermarket ήθελε να δώσει στο project, παρά τη χιουμοριστική και παιχνιδιάρικη χροιά του, μια δόση σοβαρότητας. Το Eau de Croissant είναι unisex κι ανήκει στην κατηγορία των vanilla orientals. Επιπλέον, καταφέρνει κάτι σπάνιο. Να μας κάνει να γελάσουμε, να νοσταλγήσουμε το φούρνο της γειτονιάς και να αμφισβητήσουμε τα δεδομένα του τι θεωρείται “σοβαρό άρωμα”. Από εμένα είναι ναι.

Photo credit: Lidl US Instagram
Video edit: Ανδρέας Κωστόπουλος