Γιατί ασχολούμαστε ακόμα με το Korean Beauty;
![Γιατί ασχολούμαστε ακόμα με το Korean Beauty;](https://thefashionbible.gr/wp-content/uploads/2025/01/Korean-beauty-photos.gif)
Tα μεγάλα δυτικά καταστήματα υποδέχονται όλο και περισσότερα Κορεάτικα brands ομορφιάς. Όλα δείχνουν πως η τάση του Korean Beauty δεν πρόκειται να αποχωρήσει σύντομα.
Έχει εμφανιστεί σχεδόν δέκα χρόνια ως τάση στις Δυτικές αγορές, και προχωρά ακάθεκτο, με τη δυναμική τυφώνα που σαρώνει στο πέρασμά του. Σε πείσμα όσων έλεγαν πως πρόκειται για μια εφήμερη τάση, το κίνημα του Korean Beauty είναι ακόμα εδώ.
Η ιστορία της τάσης Korean Beauty
Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου οκτώ χρόνια, το 2017. Το ήδη διάσημο στην Κορέα boy band BTS κάνει την πρώτη του μεγάλη επιτυχία στο Αμερικάνικο Billboard με το single Mic Drop. Πολύ σύντομα ακολούθησαν και γυναικεία συγκροτήματα, όπως οι BlackPink, οι TWICE, οι Red Velvet, και πιο πρόσφατα οι IVE, οι Le Sserafim και οι NewJeans. Τα κορίτσια γέμισαν τα Δυτικά charts με την ομολογουμένως πολύ καλή ποπ μουσική τους, αλλά και με την εικόνα τους. Καθαρά χαρακτηριστικά, ροδαλά χείλη, συμμετρικά χαρακτηριστικά. Πάνω από όλα, όμως, όλοι πρόσεχαν τις εξαιρετικά φωτεινές, πεντακάθαρες επιδερμίδες, χωρίς το παραμικρό ψεγάδι. Αυτή η εικόνα ήταν η απαρχή για να ξεκινήσει το ενδιαφέρον της Δύσης για το Κορεάτικο skincare.
Μα, τι κάνουν κι έχουν τόσο τέλειες επιδερμίδες;
Ο εξ ανατολών τρόπος φροντίδας της επιδερμίδας δεν είναι κάτι καινούργιο. Από την εποχή που η Shiseido άρχισε να γίνεται δημοφιλής στις Δυτικές αγορές, με κομβικό σημείο τη συνεργασία της με τον Serge Lutens το 1980, το βλέμμα των καταναλωτριών στράφηκε με ενδιαφέρον προς την Άπω Ανατολή. Τότε έγιναν γνωστοί στο Δυτικό κοινό όροι όπως layering (η εφαρμογή περισσότερων προϊόντων με συγκεκριμένη σειρά), ritual (τελετουργία – ρουτίνα για την φροντίδα της επιδερμίδας), double cleansing (καθαρισμός με περισσότερα από ένα προϊόντα τα οποία χρησιμοποιούνται διαδοχικά).
Σταδιακά, όλο και περισσότερες γυναίκες άρχισαν να εφαρμόζουν αυτόν τον τρόπο φροντίδας, με τη σκέψη «αν κάνω όσα κάνουν, θα έχω αυτήν την τέλεια, αψεγάδιαστη επιδερμίδα που μοιάζει να μην έχει ακούσει ποτέ τις λέξεις ρυτίδες, πόροι, πανάδες».
Μόνο που δεν είναι τόσο απλό. Μαζί με την τεχνική, πάνε και τα προϊόντα, ωστόσο αυτά δεν είχαν πρόσβαση στις Δυτικές αγορές, τουλάχιστον όχι μέχρι τη σαρωτική επιτυχία της KPop.
Ένα βήμα πριν
Ωστόσο, λίγο πριν, υπήρξε μια μάρκα, η Garnier, η οποία κατάλαβε νωρίτερα από όλους την τάση. Το brand ηγήθηκε της αγοράς, παρουσιάζοντας, τότε, το καλοκαίρι του 2011, την πρώτη BB cream από Δυτικό brand. Η ΒΒ cream είναι ένα προϊόν, ήδη δημοφιλές τότε στην Κορέα και τις αγορές της Ασίας, που συνδυάζει ενυδάτωση, primer, αντηλιακό, μέικαπ και κρέμα με αντιγηραντικούς παράγοντες. Kαθόλου τυχαία, ειδικά στην αρχή, είχε το «παρατσούκλι» miracle cream (κρέμα θαύμα). Έκτοτε, δεν είναι υπερβολή να πούμε πως σχεδόν δεν υπάρχει brand χωρίς ΒΒ cream στο portfolio του.
Η Korean Beauty στον κόσμο
Οι αρχές της δεκαετίας του 2010 είναι μια κομβική εποχή για την Κορεάτικη κουλτούρα συνολικά. Όπως είναι αναμενόμενο, η τοπική βιομηχανία της ομορφιάς δράττεται της ευκαιρίας. Το λεγόμενο Korean Wave αναδεικνύει νεαρούς σταρ, άνδρες και γυναίκες, τόσο στη μουσική, όσο και στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Αμέσως, οι μεγάλες Κορεάτικες εταιρείες αρχίζουν να συνδέουν τα προϊόντα τους με αυτά τα φρέσκα και λαμπερά πρόσωπα. Brands όπως Laneige, Sulwhasoo, Labo H, COSRX, Innisfree, B.Ready, Beauty Of Joseon, Skin1004 ξεκίνησαν τότε να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στις Δυτικές αγορές. Πολλά από αυτά τα βρίσκουμε σήμερα πολύ εύκολα σε μεγάλες αλυσίδες καλλυντικών.
Η παράλληλη άνοδος της KPop συμβάλλει αποφασιστικά στη δημοφιλία. Ασιάτες άνδρες και γυναίκες, μέλη των συγκροτημάτων που κάνουν θραύση στη νεολαία, είναι πλέον οικεία πρόσωπα και πολλοί από αυτούς υπογράφουν με μεγάλες διεθνείς εταιρείες ομορφιάς ως ambassadors σε καμπάνιες. Η αρχή για την είσοδο των Κορεάτικων brands στη Δυτική αγορά έχει γίνει.
Γιατί οι γυναίκες αγαπούν τα Korean Beauty Brands;
Αν πρέπει να εστιάσουμε σε κάποιους προφανείς παράγοντες, τα προϊόντα είναι συνήθως φθηνότερα από τα αντίστοιχα Δυτικά. Ταυτόχρονα, είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά. Αυτό και μόνο αρκεί για να δικαιολογήσει τη δημοφιλία τους. Ωστόσο, υπάρχει μια ολόκληρη φιλοσοφία πίσω από τις συνθέσεις, η οποία δεν μπορεί να αγνοηθεί.
Εξετάζοντας τις φόρμουλες συγκριτικά, τα Κορεατικά προϊόντα εστιάζουν σε μεγάλο βαθμό στην ενυδάτωση. Τα Δυτικά, από την άλλη, δίνουν έμφαση κυρίως στα ενεργά συστατικά. Περιέχουν, επίσης, κατά κανόνα λιγότερο άρωμα και δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε συστατικά με καταπραϋντικές ιδιότητες για το δέρμα. Όσο για τα αντηλιακά, είναι συνθέσεις υψηλής καλλυντικής κομψότητας, συνήθως πολύ λεπτόρρευστα, που συμπεριφέρονται άψογα στο δέρμα. Καθόλου τυχαία, αποτελούν, μαζί με το μακιγιάζ, τις πιο hot, τελευταίες προσθήκες στο KBeauty portfolio.
Μπορούμε να συνοψίσουμε σε μια φράση τον λόγο που οι γυναίκες προτιμούν την KBeauty. Τα Κορεάτικα brands έχουν μια συνεπή, σταθερά αποτελεσματική παρουσία στις Δυτικές αγορές. Χάρις σε αυτήν, έχουν κερδίσει τις προτιμήσεις με το σπαθί τους.