Waterless cosmetics: Καλλυντικά χωρίς νερό made in Greece

Το brand Aphaéa Wellbeing, δημιουργία της Μαρίας Πετράκη και της Στέλλας Σούφλα, δίνει ελληνικό στίγμα στο waterless, την τάση που, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι το μέλλον της κοσμετολογίας.
Το νερό είναι δύναμη, πηγή ζωής, η ύπαρξή μας ολόκληρη. Το ανθρώπινο σώμα είναι κατά 70% νερό, και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει πως είναι καλό παντού. Στα καλλυντικά, για παράδειγμα. Αποτελεί συνήθως το 70% των συνηθισμένων φορμουλών (γαλακτώματα, κρέμες), σε κάποια προϊόντα τύπου gel φτάνει ή ξεπερνά το 80% και αφήνει εξ ορισμού ελάχιστο χώρο για τα δραστικά συστατικά, αυτά, δηλαδή, που όντως κάνουν δουλειά. Όμως, τί μπορούμε να κάνουμε; Πόσο εφικτό είναι τα καλλυντικά να γίνουν waterless;
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Τι γνωρίζετε για τα άνυδρα καλλυντικά;
Waterless, ένα trend που ήρθε από την Κορέα
Η αρχή για το concept της «άνυδρης ομορφιάς» έγινε στη Νότια Κορέα κι άρχισε να αποκτά δημοφιλία στη Δύση πριν από περίπου δέκα χρόνια.
Αρχικά, όλη η ιδέα γύρω από το waterless αφορούσε την αύξηση της δύναμης των skincare προϊόντων ώστε να έχουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στο δέρμα. Κάποια indie, πιο «ψαγμένα» brands ομορφιάς ήταν τα πρώτα που ηγήθηκαν αυτής της τάσης. Ωστόσο, το waterless σιγά-σιγά ανέβηκε στη συνείδηση και των mainstream καταναλωτών. Σήμερα, waterless προϊόντα υπάρχουν και σε brands της ευρείας διανομής, αλλά και στην αγορά πολυτελείας. Σύμφωνα με την τρέχουσα τάση, ωστόσο, η «άνυδρη ομορφιά» είναι κάτι πολύ περισσότερο από την αποτελεσματικότητα. Αντιπροσωπεύει την επιθυμία των καταναλωτών για καθαρές, φιλικές προς το δέρμα και μη τοξικές συνθέσεις, σε μια εποχή που όλοι δείχνουν πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον για θέματα που αφορούν το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα.
Τα waterless καλλυντικά έχουν διάφορες μορφές, όπως balms καθαρισμού, πούδρες, στερεά, συμπυκνωμένα έλαια, βούτυρα σώματος, μάσκες και serums. Επιπλέον, εκτός από το skincare, waterless συστατικά μπορούν να ενσωματωθούν σε προϊόντα περιποίησης μαλλιών και μακιγιάζ.
Η ελληνική απάντηση στο waterless trend
Η Aphaéa Wellbeing είναι ένα brand που οραματίστηκαν δύο νεαρές γυναίκες. Η Μαρία Πετράκη και η Στέλλα Σούφλα, χημικοί μηχανικοί, ξεκίνησαν να πειραματίζονται το 2022 δημιουργώντας προϊόντα για προσωπική χρήση. Η ενθάρρυνση και η ζήτηση από το φιλικό περιβάλλον τις ώθησαν στη σκέψη της δημιουργίας του brand. Όπως αναφέρουν στο website της μάρκας, η φιλοσοφία τους “ξεπερνά τις απλές ιδιότητες του προϊόντος, αγκαλιάζοντας ολιστικά την αρμονία και δημιουργώντας μια όαση, όπου η ομορφιά και η ευεξία συνδυάζονται αρμονικά”.

Luminous Oil, ξηρό λάδι για χρυσαφένια όψη και λάμψη στην επιδερμίδα. Περιέχει μείγμα ενυδατικών ελαίων από σταφύλι, ρόδι, ρύζι, ελαιόλαδο και αιθέριο έλαιο grapefruit θρέφει και αναζωογονεί την επιδερμίδα και τα μαλλιά, προσφέροντας λαμπερή εμφάνιση όλο τον χρόνο. Το άρωμα του Luminous Oil συνδυάζει νότες από γεράνι, πορτοκάλι. €28
Η καινοτομία της Aphaéa Wellbeing
Όπως αναφέραμε, οι περισσότερες καλλυντικές συνθέσεις έχουν άνω του 70% (κάποιες ως και 90%) νερό. Αυτό σημαίνει ότι ένα πολύ μικρότερο μέρος της φόρμουλας μένει για τα πραγματικά ενεργά συστατικά. Επιπλέον, ως σήμερα, η πιο συνηθισμένη μορφή για τα waterless καλλυντικά ήταν η στερεή (solid cosmetics). Σύμφωνα με τις ιδρύτριες, η Aphaéa Wellbeing είναι το πρώτο brand στην Ελλάδα που διαθέτει waterless προϊόντα περιποίησης σε υγρή μορφή. Η μορφή αυτή επιτρέπει στις καταναλώτριες να διατηρήσουν την καλλυντική εμπειρία που γνωρίζουν και αγαπούν. Έτσι, τα έλαια και το mist της Aphaéa, με vegan και cruelty-free συστατικά, είναι στην μορφή που ξέρετε. Μόνο πιο πλούσια σε σύνθεση, χωρίς την προσθήκη νερού. Στην παρούσα φάση, το brand διαθέτει 3 καλλυντικά προϊόντα (2 έλαια και ένα face mist), καθώς και κάποια συνοδευτικά προϊόντα, όπως dry brush για το σώμα.
Photo credit: brand instagram, brand website