Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, τίποτα δεν μένει ανεπηρέαστο. Όπως όλοι οι τομείς, έτσι και η βιομηχανία της ομορφιάς αλλάζει. Και δεν μιλάμε μόνο για τεχνικού τύπου αλλαγές. Σύμφωνα με τους ειδικούς, μιλάμε για δομικές αλλαγές στον τρόπο ανάπτυξης συστατικών και προϊόντων. Θα πίστευε κανείς πως εν μέσω καταιγισμού αλλαγών, κάποιες πιο art κατηγορίες όπως το άρωμα θα έμεναν εκτός. Όπως δείχνουν τα πράγματα, αυτό δεν ισχύει. Η οσφρητική νοημοσύνη είναι ήδη εδώ, και μάλλον θα ανατρέψει όσα ξέραμε για το άρωμα ως σήμερα.

Οσφρητική νοημοσύνη και βιομηχανία της ομορφιάς

«Μιλώντας γενικότερα, υπάρχουν τρεις κατηγορίες Τεχνητής Νοημοσύνης: η δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία είναι πολύ δημοφιλής τελευταία. Η προγνωστική Τεχνητή Νοημοσύνη, που ήταν πολύ δημοφιλής από πριν, και η αυτοματοποιημένη Τεχνητή Νοημοσύνη. Και οι τρεις τύποι έχουν μια θέση κάτω από τον ήλιο στον κόσμο της δημιουργίας καλλυντικών». Αυτό πιστεύει η Iva Teixeira, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος του The Good Face Project, που ξεκίνησε το 2018. Είναι ένα ταχέως αναπτυσσόμενο συνδρομητικό λογισμικό, το οποίο έχει ήδη το παρωνύμιο «Canva του χημικού καλλυντικών».

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Ποια είναι τα κορυφαία beauty brands στην Τεχνητή Νοημοσύνη;

Σύμφωνα με την Teixeira, το Good Face το χρησιμοποιεί περισσότερο από το 30% όλων των κατασκευαστών προϊόντων στη Βόρεια Αμερική. Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το γεγονός πως σχεδόν διπλασιάζει τον αριθμό των συνδρομητών του κάθε χρόνο από το 2022. Εκατοντάδες πελάτες πληρώνουν υψηλή μηνιαία συνδρομή για να έχουν πρόσβαση στις λειτουργίες της πλατφόρμας, τις οποίες υποστηρίζει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Αυτές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, βελτιστοποίηση της έρευνας αγοράς, επικύρωση claims και συμμόρφωση με τους κανονισμούς για τα προϊόντα. Μεταξύ των πελατών, μεγαθήρια όπως L’Oréal Groupe, E.l.f. Beauty, The Estée Lauder Cos., Milk Makeup, Saie Beauty, Amika κ.α..

Το λογισμικό του The Good Face Project

“Αποτελούμε μια λύση για τους επαγγελματίες. Το λογισμικό μας δεν φτιάχνει φόρμουλες. Υποστηρίζει τους χημικούς και τις ομάδες Έρευνας και Ανάπτυξης που τις δημιουργούν”, δηλώνει η Teixeira, βάζοντας τα πράγματα στη θέση τους. Διευκρινίζει επίσης πως η εταιρεία έχει πελάτες σε όλο το industry (δέρμα, μαλλιά, μακιγιάζ, αρώματα), τους οποίους θεωρεί εξίσου σημαντικούς.

Το λογισμικό έχει εκπαιδευτεί από το 2018 μέσω τεράστιων scrapers που κατεβάζουν όλες τις λίστες συστατικών όλων των προϊόντων που πωλούνται παντού. Επιπλέον, οι αλγόριθμοι για το μοντέλο έχουν σχεδιαστεί για να διαχωρίζουν και να δημιουργούν συνώνυμα για τα συστατικά. Για παράδειγμα, βιταμίνη C και ασκορβικό οξύ. Το συνεχώς αυξανόμενο σύνολο δεδομένων συμπληρώνει επίσης έρευνα συστατικών και κλινική έρευνα από περισσότερες από 80 βάσεις δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των PubMed και ScienceDirect.

Μπορείτε να διαβάσετε ακόμη: Πώς αλλάζουν τα μαλλιά σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας

Η παιδική χαρά των χημικών

Ένας από τους συνηθέστερους τρόπους με τους οποίους ένας χημικός μπορεί να αξιοποιήσει το Good Project είναι η αντίστροφη μηχανική ενός υπάρχοντος προϊόντος προκειμένου να κατανοήσει τι το καθιστά επιτυχημένο. Κι όταν το καταλάβει, να το αναπαράγει με όσες, πολλές ή λίγες, αλλαγές θέλει.

Ένας χημικός μπορεί να πει, για παράδειγμα, “το brand-πελάτης μου είπε ότι αυτό είναι το πιο ευπώλητο άρωμα του τάδε brand. Πώς μπορώ να το αναδημιουργήσω, αλλά με μικρότερη συμπύκνωση και να κοστίζει πιο φθηνά”. Η Good Face μπορεί να τους υποδείξει τις πρώτες ύλες, να δημιουργήσει ένα πρότυπο για τη φόρμουλα και ούτω καθεξής.

Ένας χημικός θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα για την αναδιαμόρφωση υπαρχόντων τύπων και την αναζήτηση αντίστοιχων εναλλακτικών λύσεων για περιορισμένα συστατικά. Αυτή είναι μια συνηθισμένη περίπτωση χρήσης εν μέσω του σημερινού μεταβαλλόμενου ρυθμιστικού τοπίου των συστατικών.

Η αλήθεια είναι πως το sandbox για το R&D, δηλαδή η δυνατότητα σημαντικών λαθών και επανεκκίνησης, ήταν πολύ μικρότερο πριν εμφανιστούν λύσεις όπως το Good Face. Η οσφρητική νοημοσύνη του λογισμικού, αλλά και οι δυνατότητες ελέγχου έκαναν όλα αυτά τα πρότυπα και τις επιλογές διαθέσιμα στους χημικούς σε λίγα δευτερόλεπτα.

Ωστόσο, μια σημαντική ανακάλυψη σε επίπεδο Iso-Super — δηλαδή ένα πρώτο μόριο ή προϊόν στην αγορά — δεν μπορεί να δημιουργηθεί μέσω της Good Face, τουλάχιστον, όχι ακόμα. Κι αυτό επειδή το μοντέλο εκπαιδεύεται σε μεγάλο βαθμό σε συστατικά και προϊόντα που ήδη υπάρχουν. Η φιλοδοξία των ιδρυτών του, φυσικά, είναι να φτάσουν σε αυτό το είδος σχεδιασμού μορίων. Να μεταβούν, δηλαδή, από τον σχεδιασμό τύπων στον σχεδιασμό μορίων. Κι έχουν δίκιο, εφόσον όλα δείχνουν πως αυτό είναι το μέλλον. Κάποιοι το επιχειρούν ήδη. Μένει να δούμε εάν θα τα καταφέρει και το The Good Face Project.

Photo credit: Dior Beauty Instagram