Η E.l.f. Beauty κατέληξε σε συμφωνία για την εξαγορά του beauty brand Rhode της Hailey Bieber σε μια συμφωνία που την αποτιμά σε 1 δισεκατομμύριο δολάρια (περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ), όπως αποκάλυψαν από κοινού οι δύο εταιρίες.

Δείτε ακόμη: Matching mani – pedi: 5 ιδέες για το καλοκαίρι 

Η είδηση έρχεται μόλις ένα μήνα αφότου η Rhode είχε προσλάβει τις JP Morgan και Moelis για να διερευνήσουν τις επιλογές της συμφωνίας. «Υποστηρίζουν τους ιδρυτές, θέλουν να βοηθήσουν να προωθήσουν το όραμα των ιδρυτών και να τους στηρίξουν», δήλωσε η Hailey Bieber για τη συμφωνία με την E.l.f.. «Σε αυτό το σημείο βρισκόμαστε τώρα με τη Rhode και είμαι έτοιμη για την επόμενη φάση». Αυτή θα περιλαμβάνει διεθνή επέκταση – ή, όπως το έθεσε η Bieber, «περισσότερα μέρη, περισσότερα πρόσωπα».

Δεν είναι η πρώτη φορά που η E.l.f. εξαγοράζει brands που οι ιδρυτές τους είναι οι επικεφαλής: είχε προηγηθεί η Naturium το 2023. Επιπλέον η εταιρία συνεργάστηκε με την Alicia Keys για τη δημιουργία της Keys Soulcare, γεγονός που ήταν ελκυστικό για την Bieber. «Αυτό είναι το παιδί μου και το να βρω ένα σπίτι γι’ αυτό δεν είναι εύκολη διαδικασία – είναι πολύ τρομακτικό», δήλωσε η Bieber. «Όταν γνώρισα την ομάδα της E.l.f., είχαμε πολλές ομοιότητες όσον αφορά την έννοια της κοινότητας και της δημιουργίας ομάδων».

Η συμφωνία αποτελεί τη μεγαλύτερη συμφωνία της E.l.f. μέχρι σήμερα και περιλαμβάνει 800 εκατομμύρια δολάρια (710 εκατομμύρια ευρώ) σε μετρητά και μετοχές πληρωτέες κατά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, καθώς και ένα πρόσθετο δυνητικό αντάλλαγμα 200 εκατομμυρίων δολαρίων (177 εκατομμυρίων ευρώ) με βάση τη μελλοντική ανάπτυξη του brand σε διάστημα τριών ετών. Για τo κλείσιμο της συμφωνίας, η E.l.f. εξασφάλισε 600 εκατομμύρια δολάρια (532 εκατομμύρια ευρώ) με δανειακή χρηματοδότηση.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by rhode skin (@rhode)


Σε συνέντευξή του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της E.l.f. Tarang Amin αποκάλυψε ότι βρισκόταν σε συζητήσεις με τη Rhode από τον Οκτώβριο. «Η E.l.f. Beauty έχει πάρει φωτιά και ήταν επιθυμία μας να τροφοδοτήσουμε αυτή τη φωτιά με την εξαγορά της Rhode», δήλωσε. «Η δυναμική και όλα όσα έχει η Hailey ταιριάζουν με το ήθος μας ως εταιρία, θέλουμε να την προσκαλέσουμε στην οικογένειά μας και ολόκληρη την ομάδα της και να μπορέσουμε να μεταμορφώσουμε τη βιομηχανία ομορφιάς».

Βασιζόμενο στο δημοφιλές περιεχόμενο της Hailey Bieber στο Instagram σχετικά με το “glazed doughnut skin”, το Rhode λανσαρίστηκε το 2022 με έναν περιορισμένο αριθμό προϊόντων στην ιστοσελίδα του. Μέχρι το τέλος του 2024, είχε γίνει το κορυφαίο brand περιποίησης δέρματος σε αξία προβολής μέσω χρηματοδοτούμενων media, σημειώνοντας αύξηση 367% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Από την αρχή του, το Rhode έχει επεκταθεί πέρα από τα αρχικά lip balms, serum και ενυδατική, προσθέτοντας προϊόντα μακιγιάζ, θήκες κινητών και μια πρόσφατα επιβεβαιωμένη συνεργασία με τα Sephora στη Βόρεια Αμερική, η οποία θα ξεκινήσει αργότερα το 2025. Οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας έφτασαν τα 212 εκατομμύρια δολάρια (188 εκατομμύρια ευρώ) τον τελευταίο χρόνο.

Δείτε ακόμη: Πως φοράω σωστά τα προϊόντα με βιταμίνη C; 

Η εξαγορά δίνει στην E.l.f. κάτι παραπάνω από ένα ταχέως αναπτυσσόμενο και πολυσυζητημένο brand: θα σηματοδοτήσει επίσης την είσοδο της E.l.f. στα καταστήματα Sephora στις Η.Π.Α. «Είναι εξαιρετικοί συνεργάτες και κάθε brand ομορφιάς θέλει να βρίσκεται στα Sephora.»δήλωσε ο Amin για το λανσάρισμα.

Όταν η Rhode προσέλαβε αρχικά τραπεζίτες για να ερευνήσουν τη δυνατότητα εξαγοράς, υπήρχε σκεπτικισμός για το αν θα μπορούσε να επιτευχθεί η αποτίμηση του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, λόγω γενικότερων συνθηκών στην αγορά εξαγορών και συγχωνεύσεων, αλλά και των σημαντικών δαπανών marketing του brand. Πράγματι, μια σειρά άλλων brands — όπως το Rare Beauty της Selena Gomez, το Makeup by Mario, Kosas, Merit, Jane Iredale και άλλα — έχουν βγει στην αγορά, αλλά δεν έχουν βρει ακόμα αγοραστές. Ωστόσο, η Η Rhode κατάφερε να ανατρέψει τις προβλέψεις της αγοράς.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Hailey Bieber αναλαμβάνει ρόλο Chief Creative Officer και επικεφαλής καινοτομίας της Rhode, με αρμοδιότητες που περιλαμβάνουν την καλλιτεχνική καθοδήγηση, την ανάπτυξη νέων προϊόντων και το marketing. Επιπλέον, θα λειτουργεί ως στρατηγική σύμβουλος για τον ενοποιημένο όμιλο. «Θέλω να συνεχίσω να πιέζω τα όρια της καινοτομίας — είτε πρόκειται για προϊόντα είτε για marketing — και ξέρω ότι [η E.l.f.] θα συνεχίσει να μας στηρίζει σε αυτό», δήλωσε η ίδια.

Οι συνιδρυτές Michael D. Ratner και Lauren Ratner, καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος Nick Vlahos, θα συνεχίσουν να ηγούνται της Rhode από τα κεντρικά γραφεία της στο Λος Άντζελες.

Ο Tarang Amin επεσήμανε ότι κάθε brand του ομίλου σημείωσε ανάπτυξη το τελευταίο έτος, με τις πωλήσεις των Naturium και Keys Soulcare να φτάνουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Οι προβληματισμοί για τους δασμούς

Η E.l.f. ήταν μία από τις εταιρίες με τις καλύτερες επιδόσεις στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης κατά το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους και ξεπέρασε το σημαντικό ορόσημο του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων σε καθαρές πωλήσεις.

Ωστόσο, η εταιρεία δεν δίνει επί του παρόντος οικονομική πρόβλεψη για το οικονομικό έτος 2026, λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί σχετικά με την πορεία των τελωνειακών δασμών μετά τις ανακοινώσεις του Donald Trump. Σύμφωνα με τον Amin, περίπου το 75% των προϊόντων της E.l.f. παράγεται στην Κίνα, ενώ η Rhode κατασκευάζει τα προϊόντα της κυρίως στην Ιταλία και τη Νότια Κορέα.

«Όπως όλες οι εταιρείες, επηρεαζόμαστε από τους δασμούς, αλλά έχουμε στρατηγική αντιμετώπισης. Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώσαμε στην κοινότητά μας ότι θα αυξήσουμε τις τιμές των προϊόντων E.l.f. κατά $1 (0.9 ευρώ). Τονίσαμε ότι αυτή η αύξηση είναι μόνο ένα μικρό μέρος του κόστους που προκαλούν οι δασμοί, αλλά θέλουμε να διατηρήσουμε την εξαιρετική αξία για τον καταναλωτή. Η ανταπόκριση ήταν 99% θετική», δήλωσε.

Photo credit: Instagram