Δεν θα αμφισβητήσω ούτε λεπτό την επιδεξιότητα των πιτσιρικάδων από 13 ως 17χρονών που αγαπούν το άρωμα. Ξέρω πως ισχύει, επειδή το ζω στο σπίτι, με τον 15χρονο γιο μου. Πολύ συχνά μου δείχνει sites από τα οποία σκοπεύει να κάνει αγορές. Τα sites αυτά είναι κυρίως ειδικά στα niche αρώματα. Και είναι γωνιές του διαδικτύου που μου είναι πανηγυρικά άγνωστες. Κι ας είμαι επαγγελματίας στον χώρο της ομορφιάς και συλλέκτρια αρωμάτων εδώ και 20 χρόνια.

Τα niche αρώματα στο Charm.io

Δεδομένα από το Charm.io δείχνουν ότι οι έφηβοι στρέφονται όλο και περισσότερο online. Μιλάμε για διαδικτυακούς sellers αρωμάτων, όπως η Infinite Scents και η Decant Heaven. Τα sites αυτά είναι γνωστά για τη διάθεση δειγμάτων από brands όπως Dior, Amouage και Dolce & Gabbana. Σύμφωνα με το Charm.io, περισσότερο από το 15% των followers του Decant Heaven στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε όλες τις πλατφόρμες εμπίπτουν στην ηλικιακή ομάδα 13-17 ετών. Το κοινό της Infinite Scents, από την άλλη, εμπίπτει, κατά κύριο λόγο, στην ηλικιακή ομάδα 17-45 ετών.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Τι είναι τα αρώματα Flankers; Πόσες εκδοχές μπορεί να έχει ένα άρωμα;

Με ποσοστό 18,04%, η Parfums de France είναι στην κατάταξη το νούμερο ένα site πωλήσεων αρωμάτων στο κοινό 13-17 ετών. Το site αυτό είναι γνωστό για τα δείγματα αρωμάτων, αλλά προσφέρει και μπουκάλια full size. Όσο για τα brands, μπορείτε να βρείτε από BDK Parfums έως Parfums de Marly, και πάντα με έκπτωση.

“Όταν αναλύουμε brands αρωμάτων που είναι δημοφιλή στους νεότερους σε ηλικία αγοραστές, αυτό που ξεχωρίζει είναι η ικανότητά τους να προσφέρουν προσιτή πολυτέλεια”, δήλωσε ο Alex Nisenzon, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Charm.io. “Οι περισσότεροι έφηβοι δεν έχουν το budget για να αγοράζουν πολυτελή αρώματα, ωστόσο επιθυμούν αυτήν την ιδιαίτερη εμπειρία. Εταιρείες όπως η Infinite Scents πωλούν designer αρώματα με έκπτωση έως και 75%, ενώ η Decant Heaven κάνει τα niche αρώματα προσιτά μέσω των δειγμάτων”.

Μπορείτε να διαβάσετε ακόμα: Είναι η τεχνητή νοημοσύνη ο νέος master perfumer;

Τα top seller sites

Εκτός από τα προαναφερθέντα Parfums de France, Infinite Scents και Decant Heaven, υπάρχει και η Pure Oud με έδρα την Ολλανδία. Η εταιρεία πουλάει μπουκάλια tester και full size από brands που έχουν γίνει viral στο TikTok. Εταιρείες όπως η Lattafa και η Paris Corner είναι συνήθως μεταξύ των κορυφαίων σε πωλήσεις brands αρωμάτων στο TikTok Shop.

Στο μεταξύ, το brand  της τραγουδίστριας Melanie Martinez, Portals Parfums, έχει επίσης κερδίσει την προτίμηση του κοινού. Είναι χαρακτηριστικό πως πάνω από το 11% των 230.000 και πλέον followers της μάρκας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ηλικίας 13 έως 17 ετών. Πιο πρόσφατα, η Portals λάνσαρε μια συλλογή μενταγιόν αρωμάτων. Τα αρώματα είναι εμπνευσμένα από τη γη, τον αέρα, το νερό και τη φωτιά. Θα τα βρείτε σε μπρελόκ των 5 ml με τιμή λιανικής 82 δολάρια, που αντιστοιχούν σε 72 ευρώ περίπου.

Η Otaku Scents, η οποία είναι στην έκτη θέση όσον αφορά το ποσοστό του κοινού των social media στην ηλικιακή ομάδα 13 έως 17 ετών, προσφέρει μια ποικιλία αρωμάτων που αντλούν έμπνευση από anime και βιντεοπαιχνίδια. Υπάρχουν eau de parfums αξίας 4ο ευρώ εμπνευσμένα από συγκεκριμένους χαρακτήρες anime (για παράδειγμα, μια κολόνια με γκρέιπφρουτ και κεχριμπάρι εμπνευσμένη από τον Renji Abarai, έναν χαρακτήρα στο anime 16 σεζόν, “Bleach”), καθώς και κεριά, σπρέι δωματίου και άλλα. Τα direct sales brands, δηλαδή τα brands που απευθύνονται άμεσα στους καταναλωτές, χωρίς retailers, κερδίζουν επίσης έδαφος. H εταιρεία Doros από την Τουρκία, η Ayleen Fragrance από τη Σουηδία και η Retoosh από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν μεγάλη απήχηση στους νεαρούς αγοραστές αρωμάτων.

Photo credits: Infinite Scents Instagram